Gå til innhold

Hva kan jeg jobbe med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet i helsevesenet nå i 17 år, jobber som helsesekretær på sykehus nå,men mange år på legekontor. Jeg kjenner at jeg er lei/sliten av stresset, lei av å jobbe med mennesker, lei alt maset osv. Mye kan være fordi jeg er utbrent nå, ligger en del bak det, alvorlig sykdom i familien, dårlig arbeidsmiljø der man ble behandlet som dritt, og alt for mye stress der jeg er nå. Samt at jeg har gjennomgått covid og sliter da med utmattelse etter det.

Jeg venter på time hos psykiatrisk sykepleier i kommunen for å få bearbeidet en del ting, men er nok noe venting.

Jeg ønsker å gjøre noe helt annet, der det ikke er et vanvittig mas/stress, ikke så mye mennesker. Noen tips til hva det kan være? Altså,jeg liker å jobbe med mennesker, liker å ta meg tid til de, gjerne eldre, samtaler osv. Men ikke stresse av gårde.

Anonymkode: f5001...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du å ta høyere utdanning eller et nytt fagbrev? Eller tenker du å finne en jobb du ikke trenger (annen) kvalifisering for?

Bestill en samtale til karriereveiledning hos NAV. 

Ta stilling til om du har råd til å være student en stund. Om du vil jobbe med mennesker eller noe helt annet. Og i tilfelle hva. 

Anonymkode: ae0a7...f10

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Tenker du å ta høyere utdanning eller et nytt fagbrev? Eller tenker du å finne en jobb du ikke trenger (annen) kvalifisering for?

Bestill en samtale til karriereveiledning hos NAV. 

Ta stilling til om du har råd til å være student en stund. Om du vil jobbe med mennesker eller noe helt annet. Og i tilfelle hva. 

Anonymkode: ae0a7...f10

Takk for tips. Nei, tenker i grunn ikke skole, det er jeg ikke motivert til. Føler bare jeg må gjøre noe annet, men aner ikke hva. Er bare lei alt nå kjenner jeg. Men det har nok mye med det jeg sliter med og nå, men får jo ikke time for hjelp heller.

Hi

Skrevet

Hva med å jobbe på apotek?

Større apotek har gjerne noen ansatt som ikke er apotektekniker eller farmasøyt også, som bare hjeller kundene ute i butikk, fyller på varer osv.

Anonymkode: e0a6d...a64

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.9.2021 den 8.01):

Jobbet i helsevesenet nå i 17 år, jobber som helsesekretær på sykehus nå,men mange år på legekontor. Jeg kjenner at jeg er lei/sliten av stresset, lei av å jobbe med mennesker, lei alt maset osv. Mye kan være fordi jeg er utbrent nå, ligger en del bak det, alvorlig sykdom i familien, dårlig arbeidsmiljø der man ble behandlet som dritt, og alt for mye stress der jeg er nå. Samt at jeg har gjennomgått covid og sliter da med utmattelse etter det.

Jeg venter på time hos psykiatrisk sykepleier i kommunen for å få bearbeidet en del ting, men er nok noe venting.

Jeg ønsker å gjøre noe helt annet, der det ikke er et vanvittig mas/stress, ikke så mye mennesker. Noen tips til hva det kan være? Altså,jeg liker å jobbe med mennesker, liker å ta meg tid til de, gjerne eldre, samtaler osv. Men ikke stresse av gårde.

Det er tidspress i alle jobber 

Anonymkode: ba8e5...8c5

Skrevet

Konsulent, altså sekretær /resepsjonist, på en skole. Helst en liten, gjerne en spesialskole. 

Anonymkode: 2ffe3...4ff

Skrevet

Miljøarbeider på skole?

Anonymkode: cc105...633

Skrevet

Ser noen foreslår skole - ville holdt meg langt unna hvis du vil bort fra stress og å jobbe med mennesker! 

Anonymkode: 4c0c9...b97

Skrevet

Du er lei av å jobbe med mennesker, men vil ha en jobb med mennesker fordi du liker å jobbe med mennesker?

Anonymkode: e006b...3fd

Skrevet

Hva med å jobbe som aktivitør på et dagsenter? 

Anonymkode: 1fe92...e41

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.9.2021 den 13.25):

Takk for tips. Nei, tenker i grunn ikke skole, det er jeg ikke motivert til. Føler bare jeg må gjøre noe annet, men aner ikke hva. Er bare lei alt nå kjenner jeg. Men det har nok mye med det jeg sliter med og nå, men får jo ikke time for hjelp heller.

Hi

Tannlegekontor? Mindre stress der.

Anonymkode: 41073...add

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.10.2021 den 10.32):

Du er lei av å jobbe med mennesker, men vil ha en jobb med mennesker fordi du liker å jobbe med mennesker?

Anonymkode: e006b...3fd

Eg skjønte akkurat kva hi meinte. Forskjell på å skulle "please" mange ulike framande menneske kvar dag framfor å jobbe med ei kjend gruppe. 

Anonymkode: 56a75...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...