Gå til innhold

Hvor lang tid bruker lærere på universitetet til å sjekke arbeidskrav?

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å studere igjen etter å ha hatt opphold fra studier på 12 år. Det er en annen studieretning enn det jeg gikk tidligere, med annet oppsett og andre krav. Her må vi levere to arbeidskrav per semester i hvert fag for å kunne gå opp til eksamen i det aktuelle faget. Men jeg opplever at det tar år og dag før arbeidskravet blir sjekket. Jeg blir litt stresset, fordi jeg vil jo vite om jeg bestod det første arbeidskravet og kan konsentrere meg om neste arbeidskrav, eller om jeg må be om å ta det første om igjen. I det ene faget leverte jeg arbeidskravet inn den 10. september, altså 20 dager siden, og det er enda ikke sjekket.

Har dere opplevd at det tar veldig lang tid før arbeidskravene blir sjekket, og hva gjør man eventuelt med det? Sender e-post til læreren? Jeg har ikke gjort det foreløpig, fordi jeg ikke ønsker å mase i tilfelle det er normalt at det tar så lang tid.

Anonymkode: 5e664...f8f

Fortsetter under...

Jeg går på høgskolen, og her er det vanlig at det tar 3 uker for å få svar på arbeidskrav. Det samme med skriftlig eksamen. Men sto det ikke noe om det i oppgaveteksten? Her pleier det å stå innleveringsdato, dato for svar og dato for 2.gangsinnlevering hvis første innlevering ikke blir godkjent. 

Anonymkode: c55a5...5c1

Jeg ville sendt ei melding på canvas til læreren, og så hadde jeg nok bare begynt å jobbe med arbeidskrav 2, og heller tatt igjen nr 1 når jeg evt vet at den ikke er bestått🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 06f14...9a6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har begynt å studere igjen etter å ha hatt opphold fra studier på 12 år. Det er en annen studieretning enn det jeg gikk tidligere, med annet oppsett og andre krav. Her må vi levere to arbeidskrav per semester i hvert fag for å kunne gå opp til eksamen i det aktuelle faget. Men jeg opplever at det tar år og dag før arbeidskravet blir sjekket. Jeg blir litt stresset, fordi jeg vil jo vite om jeg bestod det første arbeidskravet og kan konsentrere meg om neste arbeidskrav, eller om jeg må be om å ta det første om igjen. I det ene faget leverte jeg arbeidskravet inn den 10. september, altså 20 dager siden, og det er enda ikke sjekket.

Har dere opplevd at det tar veldig lang tid før arbeidskravene blir sjekket, og hva gjør man eventuelt med det? Sender e-post til læreren? Jeg har ikke gjort det foreløpig, fordi jeg ikke ønsker å mase i tilfelle det er normalt at det tar så lang tid.

Anonymkode: 5e664...f8f

Det er da virkelig ikke lenge.

Anonymkode: 9bd89...777

Min erfaring er at det varierer veldig fra lærer til lærer og fag til fag. Jeg har opplevd å få godkjent på samme dag eller dagen etter, og jeg har opplevd å vente i to-tre uker. I det ene faget jeg tok er jeg nesten helt sikker på at vi fikk godkjent bare for å levere, og på eksamen fikk 15 av 19 studenter karakteren A. Mens i andre fag har jeg måttet levere samme oppgave tre ganger for å få godkjent 😅

Anonymkode: eaf93...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...