Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Har trgnetimenneste uke, og driver å forbereder oss til den, tar mål og skisserer opp osv, og skal komme med litt tanker og ønsker. Har jo tanker om utseende og hva vi ønsker av skuffer og skap etc. men ønsker tips om ting vi kanskje ikke har tenkt på som kan være lurt, ting som kanskje er unødvendig osv? Skal hu skuffer nede, skap oppe. Er et nokså lite kjøkken, så plassbesparende løsninger er ønskelig. Anonymkode: b330d...375
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Mindre får du det ikke. https://prisguiden.no/kategorier/stormkjoekken?s=test_rating desc&gclid=EAIaIQobChMIz7D2xpWk8wIVhpSyCh02qwbFEAAYASAAEgI5wvD_BwE Anonymkode: c4b2f...c9e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Vi lot "tegnedama" tenke litt vi. Kom med nøyaktige mål, hva vi tenkte, ønsket og så for oss, også lot vi henne tenke på det til neste dag. Neste dag kom hun med noen forslag som vi overhodet ikke hadde tenkt på, og en helt annen planløsning enn vi hadde tenkt. Hun flyttet litt rundt på ting (ikke vann) og det ble så bra. En venninne pusset opp kjøkken og valgte da å ikke ha høyskap i det hele tatt, det angrer hun veldig på. Skulle hun pusset opp på nytt ville hun helt klart hatt stekeovn i høyskap. Det er også plass til veldig mye i et høyskap, så det ville jeg ikke droppet. Anonymkode: 01310...fc1
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 «Teknisk vegg», med innredning fra gulv til tak er veldig effektivt mtp oppbevaringsplass. På vår tekniske vegg har vi helt fryseskap, helt kjøleskap, kaffemaskin, mikro og stekeovn. Over og under hvitevarene har vi skuffer nede og skap oppe. Vi har plass til utrolig mye på den veggen. Ellers ville jeg valgt å kjøpe en quooker hvis jeg skulle valgt igjen nå. Jeg er veldig fornøyd med benkplate i stein, ville ikke hatt laminat igjen. Jeg er også fornøyd med hvor åpent det er med stort vindu over kjøkkenbenken og ingen overskap, men det høres ikke ut som er aktuelt for dere. De store, dype skuffene følte jeg ikke at vi fikk utnyttet plassen godt nok i. Bestilte en del skjulte skuffer, øverst, inne den store skuffen. Synes vi fikk veldig god plassutnyttelse på den måten, uten å ødelegge linjene på kjøkkenfrontene. Anonymkode: 2489a...eb7
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Google også "lite kjøkken" og se på alle tipsene som kommer opp, de fleste kjøkkenleverandører har artikler med tips så det kan være mye å plukke opp. Dette med farger og belysning er også viktig i et lite kjøkken. Anonymkode: 01310...fc1
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 Overskap helt til taket, og skuffer i sokkelen, gir deg plass til de tingene du ikke bruker så ofte, men som likevel er greit å ha på kjøkkenet Anonymkode: 01310...fc1
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Sokkelskuffer. Skap helt opp i taket. Ville sjekket litt slike skap....ikke hatt alle slik, men kanskje ett. Kjøkkenskuffe hvor man kan legge skjærefjøl over (får mer plass når du trenger det) Om dere skal ha sitteplass: lag en benk med plass til oppbevaring. NB: uansett hva dere gjør: bruk de pengene det koster å få kontrollmålt kjøkkenet! Anonymkode: b6982...d9d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 Vurder hvor mange ting du egentlig trenger. Jeg synes de fleste har skapene fulle av ting de sjeldent bruker. Jeg synes det er finest med minst mulig høyskap, mye høyskap får rommet til å bli trangere og bør i hvert fall plasseres lengst mulig bort fra vinduer da det tar mye lys. Anonymkode: b256b...ab0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 Dersom leverandøren har 70-75cm dype skap kan dere få mye ekstra plass, standard er 60. Men det må vurderes opp mot plass til spiseplass, tenk gjennom all møblering av rommet. Anonymkode: b256b...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå