Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 En kollega fortalte at da hun var ung var det unge med adhd som solgte sin adhd medisin. Begynte å fundere. Hvordan virker denne medisinen? Noe som skaper avhengighet osv? Anonymkode: aeff9...a3f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Man får bedre fokus og konsentrasjon, men kan også få hjertebank, rask puls og bli urolig. Anonymkode: b1e83...c0f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Stikk motsatt, man får energi og folk bruker det som en rus. Anonymkode: d90e6...e33
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Stikk motsatt, man får energi og folk bruker det som en rus. Anonymkode: d90e6...e33 De er altså sentralstimulerende, som amfetamin... Anonymkode: d90e6...e33
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Det må jo være farlig. Jeg har åpenbart levd i en beskyttet boble som aldri har en gang tenkt at man kan selge egne medisiner. HI. Anonymkode: aeff9...a3f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det må jo være farlig. Jeg har åpenbart levd i en beskyttet boble som aldri har en gang tenkt at man kan selge egne medisiner. HI. Anonymkode: aeff9...a3f Ja, bruken skal overvåkes nøye av lege i oppstarten fram til man finner rett dose. Noen på 1.85 kan f.eks. stå på 70 mg Ritalin, noe som vil være fryktelig mye for en på bare 1.55 og 45 kg. Da kan det bli farlig. Anonymkode: b1e83...c0f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Stikk motsatt, man får energi og folk bruker det som en rus. Anonymkode: d90e6...e33 I større mengder ja. Mindre dose gir skjerpet konsentrasjon og mer utholdenhet, det er derfor det i noen (særlig utenlandske) akademiske miljøer kjøpes og brukes av studenter som ønsker toppkarakterer. Anonymkode: 4ea2f...5f9
Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #8 Skrevet 30. september 2021 Her har yngstemann adhd. Eller det vil si at Bup mener at det er det. Så vi fikk Ritalin. Jeg testet det (ja jeg vet), men hadde null effekt på meg (30mg) og null effekt på ungen. Er i gang med ny utredning nå, etter at barnet har forsøkt alle adhd-medisiner som finnes. Anonymkode: 05960...7d2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #9 Skrevet 30. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Her har yngstemann adhd. Eller det vil si at Bup mener at det er det. Så vi fikk Ritalin. Jeg testet det (ja jeg vet), men hadde null effekt på meg (30mg) og null effekt på ungen. Er i gang med ny utredning nå, etter at barnet har forsøkt alle adhd-medisiner som finnes. Anonymkode: 05960...7d2 Jeg håper BUP har informert deg om at det ikke er alle med adhd som har effekt av medisinen selv om de har adhd. Anonymkode: b1e83...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå