Gå til innhold

Kjøper dere nytt hvert år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine unger og meg selv bruke klær til de ikke passer lengre eller er slitt ut. Tror 16åringens vintersko passer for 3sesong nå. Hun er også irritert over at vinterjakka til storesøster fortsatt passr henne, for hun vil arve den. Mulig hun blir fornøyd for jeg tror ikke min vinterjakke passer lenger, da kan hun endelig få den ikke bare stjele den som hun har gjort til nå (hun nekter å kjøpe ny siden vi har noe i gangen som passer. Hun syns det er enda kjedeligere enn meg å gå i butikken for å prøve klær) 

Jeg er ikke helt regid på å bruke klær til de ikke passer eller at de må arve. Ungene er veldig ulike, så ikke så mye som passer lillesøster. Men hun syns det er deilig å arve klær fra meg og storesøster, for hun liker st klærne er litt inngåtte og myke. 

Anonymkode: e36ad...68a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Mine har vokst ut av alt før året var omme, så jeg måtte kjøpe nytt støtt. Men nå har 15-åringen "landet" på skostørrelse 45 og det ser ut til å forbli sånn, så nå kan han gå i fjorårets sko. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe nye hvis de gamle fortsatt passet og ikke var utslitt. Skoene hans koster en liten formue (han er plattfot) så de skal få lov å gjøre nytten til de ikke kan mer.

Anonymkode: 1d029...70f

Kjenner problemstillingen, har en med intet mindre enn 47,5 i skostørrelse. Halleluja den dagen skoene kan brukes til de er slitt ut. Og ja, det koster en liten formue å kjøpe nye sko til sånne bein 🤑

Yngste har nå 38 i størrelse, samme som meg, vokser hun ut av de nye skoene blir det plutselig mine sko 😅 Tidløse klær og sko er helt gull. 

Anonymkode: 009f5...f76

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ah, da forstår jeg! Smart måte å lære de ansvar på, er noe med at om man ikke bare får tingene «slengt» etter seg så er man flinkere til å ta vare på dem.

Bra jobbet :) 

Anonymkode: 0d02d...0e4

Takk. De har blitt ganske flinke og har lært seg til atcdrt er lurt å ha 2-3000 på konto i tilfelle de trenger noe akutt eller det dukker opp npede virkelig har lyst på.

Anonymkode: 1700d...593

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, skikkelig umoralsk å være fattig. Burde gjeninnført workhouse for å få de på bedre tanker.

Anonymkode: d38dc...de9

Lese en gang til, kanskje? Uten vrangbrillene på.

Anonymkode: 046ff...e83

Skrevet

Måtte ikke i fjor, men i år må jeg 😩😩Eldste har liksom gått fra str 36 til str 38 på et år. Passer ting og det ikke er ødelagt kjøper jeg nytt. Ellers ikke…

Anonymkode: e0c84...e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...