Gå til innhold

Første dose vaksine+ covid erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fikk covid før jeg rakk andre dose med vaksine.. sykdomsforløpet var ok, typ et par dager med lav feber, slapphet osv.. På dag 4-7 fikk jeg lungevondt å kortpusthet og ekstrem energimangel…Dette har jeg nå gått med en måned etter jeg er ferdig med isolasjon…

Fastlegen bare trekker på skuldrene og sier at det er mange som sliter med diverse etter en covid infeksjon og at man vet så lite… 

Alt jeg leser om long covid (sier ikke det er meg) er typ i fjor blant uvaksinerte.. Finner ingenting om folk som har første dose.

Er lei legesvaret.. vil ha et tidsperspektiv ..  Kan jeg gå med lungevondt og kortpusthet i typ 6 mnd før vi utreder ? Eller hva kan jeg forvente ?? Skjønner at legen ikke kan gi et klart svar, men merker frustrasjonen når han bare trekker på skuldrene . Burde man ikke i det minste sjekke lungene etter en viss tid? Hva om de tar skade? Hvor lenge skal man knaske Paracet, å hive etter pusten av litt rask gange? Trudde hjertet og lunge skulle sprenge etter 2 min med rask gange..

Føler meg litt alene da alle jeg vet om som har hatt covid med eller uten vaksine, kun sliter med litt energiløshet..
Tør ikke tenke på hvor dårlig jeg hadde vært uten første dose..

Andre med første dose som fortsatt sliter? 

Anonymkode: cc398...40b

Fortsetter under...

Jeg kan ikke konkret svare på spørsmålet ditt, men bare dele av egen erfaring. Jeg hadde mykoplasma lungebetennelse for noen år siden, og jeg slet med pusten i et halvt år. Det er visstnok helt vanlig. Jeg tror du bare må smøre deg med tålmodighet og ta en dag av gangen. God bedring. 

Anonymkode: 119c8...520

Ok takk for svar. Ja lest om lungebetennelse og at folk kan slite med det lenge. Her blir det borte et par dager også kommer det tilbake med full styrke og 1000 mg Paracet hjelper lite.. 

Er vel bare frustrert over fastlege som bare trekker på skuldrene og ber meg ringe hver uke for å evt forlenge en gradert sykemelding. Også blir man skremt over hvor hardt covid sitter i lungene til tross for at man var delvaksinert😅 Legen har bare hele veien sagt at hvis jeg får blåfarge på leppene så må jeg ringe legevakt. 

På tide å skifte fastlege 🙄😅

Anonymkode: cc398...40b

• Opprett ny...