Gå til innhold

Dere som har god greie på håndball..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 14 og har nettopp begynt på håndball . Jeg lurer på om det er stort ansvar å spille midtback når man nettopp har begynt . Det er det trener mener han skal gjøre..

Anonymkode: 85ff5...379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Midtbacken er jo playmaker, så klart det er et ansvar. Men om treneren mener han har talent så er det jo bare å kjøre på! 

Anonymkode: 12ed2...227

Skrevet

Alle plassene på banen har sin rolle og sitt ansvar. Er mye som er lettere enn det andre. Skjønte ikke helt hva du tenkte?🤔

Anonymkode: 8706d...140

Skrevet

Ja, du kan ikke gjøre deg bort om du spiller i midten.. Det vanligste er vel å sette folk på kant om de er nye, så da er han nok høvelig god om han fikk plass på midt med en gang.

Skrevet
Twintipp skrev (5 timer siden):

Ja, du kan ikke gjøre deg bort om du spiller i midten.. Det vanligste er vel å sette folk på kant om de er nye, så da er han nok høvelig god om han fikk plass på midt med en gang.

Jeg kan ingenting om håndball så det er helt nytt for meg dette. Om han er noe mega talent vet jeg ikke, men han tar visst tingene fort. Spilte sin første kamp på lørdag og stod for halvparten av målene laget tok. Selv er jeg i grunn bare veldig glad for at han selv synes det er gøy. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg kan ingenting om håndball så det er helt nytt for meg dette. Om han er noe mega talent vet jeg ikke, men han tar visst tingene fort. Spilte sin første kamp på lørdag og stod for halvparten av målene laget tok. Selv er jeg i grunn bare veldig glad for at han selv synes det er gøy. Hi

Det er riktig som hun over sier at de blir satt på kant. Det er utrolig dårlig strategi for det er nærmest sidelinjen og dermed ofte å miste ballen. 

De har jo mest sannsynlig hatt noe trening før kamp. Er sønnen din høy, sterk? Det er alltid en fordel å ha de høye i midten. Kan være han har vist godt blikk i spiller. Har sønnen din spilt andre ballidretter? 

Ingen vil sette en nybegynner et sted de ikke kan takle. 

Anonymkode: 9b4d0...734

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er riktig som hun over sier at de blir satt på kant. Det er utrolig dårlig strategi for det er nærmest sidelinjen og dermed ofte å miste ballen. 

De har jo mest sannsynlig hatt noe trening før kamp. Er sønnen din høy, sterk? Det er alltid en fordel å ha de høye i midten. Kan være han har vist godt blikk i spiller. Har sønnen din spilt andre ballidretter? 

Ingen vil sette en nybegynner et sted de ikke kan takle. 

Anonymkode: 9b4d0...734

Han er 170 cm høy, sterk og har god kondisjon. Typisk også typen som ser alle og vil ha med alle. Alltid vært god i gym , men har kun spilt litt fotball som helt liten. 1 og 2 klasse. De har trent siden slutten av august . De sa at de trodde han ville takle det og siden de er få på laget ( få innbyttere) spilte han hele kampen og det gikk fint så kondisjon og utholdenhet er på plass. 

Skrevet

Cecilie Leganger begynnte sin håndballkarriere som 14 åring.

Tenker treneren vet hva han holder på med, og i de fleste barneidretter bør foreldrene støtte treneren. Så om han plasser ungene en plass er det nok en gjennomtenkt ide og stragi bak. 

Veldig morro om han finner noe han liker. 

Anonymkode: b565e...013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...