Gå til innhold

Fy så tåpelig det ser ut når noen få utskudd bruker munnbind på banen nå

Anbefalte innlegg

Heldigvis er 99% uten munnbind. Men så er det noen få som fortsatt bruker, og det sr så dumt ut. Hvorfor i alle dager bruker de det? De er sikkert antivaksere eller noen annen form for konspirasjolnsteoretikere. Jeg ler inni meg. 

Anonymkode: 49d3a...877

Fortsetter under...

Fy søren så tåpelig det er med folk som henger seg opp i hva andre gjør. Hvorfor gidder du bry deg om noe som ikke betyr en dritt for deg. 

Det er anslått rundt 5000 nordmenn som går på imundempende medisiner, de vil ikke ha effekt av vaksinen. For de, og noen andre som ikke kan ta vaksine, er det sunn fornuft å beskytte seg så godt de kan. Men du ler vel inni deg av folk som er under kreftbehandling også, så hvorfor bryr jeg meg egentlig om å svare deg 🤔 Mulig for å vise de det gjelder der ute at ikke de ikke er omgitt av kun idioter. 

Anonymkode: b957b...4a6

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fy søren så tåpelig det er med folk som henger seg opp i hva andre gjør. Hvorfor gidder du bry deg om noe som ikke betyr en dritt for deg. 

Det er anslått rundt 5000 nordmenn som går på imundempende medisiner, de vil ikke ha effekt av vaksinen. For de, og noen andre som ikke kan ta vaksine, er det sunn fornuft å beskytte seg så godt de kan. Men du ler vel inni deg av folk som er under kreftbehandling også, så hvorfor bryr jeg meg egentlig om å svare deg 🤔 Mulig for å vise de det gjelder der ute at ikke de ikke er omgitt av kun idioter. 

Men munnbind beskytter for det meste de andre, og ikke deg selv. Og de aller fleste bruker munnbind feil. Så jeg er enig i at det ser dumt ut. 

Anonymkode: 81549...bf3

Munnbind er mest beskyttende for andre, ikke personen som bruker dem, så hvis man er forkjølet er det bare normal høflighet å bruke munnbind for å unngå å smitte alle rundt seg. Det er heller ikke noe galt med å ville beskytte seg mot forkjølelse, influensa eller covid. 

Jeg er så vant til å se folk med munnbind at det tenker jeg virkelig ikke over. Skjønner ikke at noen faktisk bryr seg så mye at de oppretter tråd om det. 

Pobie skrev (4 minutter siden):

Munnbind er mest beskyttende for andre, ikke personen som bruker dem, så hvis man er forkjølet er det bare normal høflighet å bruke munnbind for å unngå å smitte alle rundt seg. Det er heller ikke noe galt med å ville beskytte seg mot forkjølelse, influensa eller covid. 

Jeg er så vant til å se folk med munnbind at det tenker jeg virkelig ikke over. Skjønner ikke at noen faktisk bryr seg så mye at de oppretter tråd om det. 

Det var ingenting normalt ved det før mars 2020. Ingen verdens ting. 

Annonse

Tenk at det finnes folk som tror de vet alt om alle. Tenk at det finnes folk som ikke forstår (husker) at munnbind kan brukes av ulike årsaker. Tenk at det finnes folk som kaller andre utskudd, fordi de gjør noe som ikke går utover noen. Jeg ler inni meg!

Anonymkode: 084bf...2d1

Pobie skrev (8 minutter siden):

Nei, det er virkelig ikke normal høflighet å bruke munnbind. Virkelig ikke normalt. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Heldigvis er 99% uten munnbind. Men så er det noen få som fortsatt bruker, og det sr så dumt ut. Hvorfor i alle dager bruker de det? De er sikkert antivaksere eller noen annen form for konspirasjolnsteoretikere. Jeg ler inni meg. 

Anonymkode: 49d3a...877

Du høres selv ut som et usedvanlig stupid utskudd.

Anonymkode: 61095...261

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det har alltid vært vanlig i mange land, som Japan.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men munnbind beskytter for det meste de andre, og ikke deg selv. Og de aller fleste bruker munnbind feil. Så jeg er enig i at det ser dumt ut. 

For det meste ja, men begrenset beskyttelse er kanskje bedre enn ingen for noen. Bruken får folk stå for selv. Finnes så mye å engasjere seg i som spiller en rolle, ganske tåpelig å bruke energi på noe som er helt uvesentlig. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er i Japan. I Norge har det ikke vært normalt!

Anonymkode: 33673...13a

Annonse

Ja, men det er i Japan. I Norge har det ikke vært normalt!

Anonymkode: 33673...13a

Det gjør da virkelig ingenting at de som bruker munnbind bruker det. Om det ikke har vært normalt i Norge, om det ikke har vært høflig, om det ser koko ut. Det er skikkelig lavmål å ytre seg negativt om de som bruker det. 

Anonymkode: 31c32...ac5

Jeg bruker munnbind fordi jeg går på sterke immundempende medisiner, populært kalt cellegift. Jeg har fått dose 3 av vaksinen, men jeg kan fremdeles få corona og dø av det. Og nei, du kan ikke se at jeg er syk når jeg sitter på bussen/toget med munnbindet mitt.

Anonymkode: 08930...e8d

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Der er det også normalt å jobbe overtid til man jobber seg i hjel og lystre mannen sin. Vi bor ikke i Japan.

Der er det også normalt å jobbe overtid til man jobber seg i hjel og lystre mannen sin. Vi bor ikke i Japan.

Det betyr ikke at vi ikke kan lære noe av Japan. Å bruke maske når en selv er forkjølet er bra.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

For min del var det fordi jeg er forkjølet og tenkte jeg skulle redusere faren for at du og andre ble smittet.

Anonymkode: 73fc6...89a

Strengt tatt skal man være hjemme når man er syk.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

tante grusom master of law skrev (1 time siden):

Nei, det er virkelig ikke normal høflighet å bruke munnbind. Virkelig ikke normalt. 

I asiatiske land har det vært helt vanlig med munnbind lenge før covid. Under en pandemi er det faktisk normal høflighet å ikke spre en forkjølelse som gjør at folk må ta seg fri fra jobb og testes for covid. 

Du vet selvfølgelig at det faktisk fins folk som av helsemessige årsaker ikke kan ta vaksinen.
Kjenner flere som fortsatt bruker munnbind siden de enten er en av dem, eller ønsker å beskytte andre.

Tror nok ikke de er antivaksere eller noen annen form for konspirasjolnsteoretikere, de der ville ikke har brukt munnbind i første omgang

Anonymkode: 88c84...e3f

Pobie skrev (4 minutter siden):

I asiatiske land har det vært helt vanlig med munnbind lenge før covid. Under en pandemi er det faktisk normal høflighet å ikke spre en forkjølelse som gjør at folk må ta seg fri fra jobb og testes for covid. 

Under pandemi er normal høflighet å bli hjemme med forkjølelse i stedet for å ta offentlig transport med masse folk. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du vet selvfølgelig at det faktisk fins folk som av helsemessige årsaker ikke kan ta vaksinen.
Kjenner flere som fortsatt bruker munnbind siden de enten er en av dem, eller ønsker å beskytte andre.

Tror nok ikke de er antivaksere eller noen annen form for konspirasjolnsteoretikere, de der ville ikke har brukt munnbind i første omgang

Anonymkode: 88c84...e3f

Det er jo nettopp antivaxxere som bruker munnbind, fordi de ikke tror på vaksinens effekt. Hvis alle rundt dem er vaksinert, vil det ikke bli noen nevneverdig smittespredning. Undersøkelsene viser forresten at:

a. de fleste bruker munnbind feil og

b. munnbind beskytter mest den som har det på, ikke andre.

sug lut skrev (10 minutter siden):

Men ellers har du det bra? Får den oppfølgingen du trenger? 

Du vet at det finnes folk som ikke trenger oppfølging, ikke sant? Ikke alle er slik som folk du omgås. 

• Opprett ny...