Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Vi har tapt budrunde etter budrunde, alle har vi hatt bud over takst og det ene huset var høyeste budet vårt nesten en halv million over takst, likevel tapte vi budrunden. Har vel enda ikke opplevd noe vi har hatt interesse for som ikke har gått for mange hundre tusen over takst. Bare et lite hjertesukk herfra. Budrunder er søren meg mentalt slitsomme og jeg begynner nesten å gi opp for jeg blir så sliten av å tape gang på gang. Når man ikke engang vinner med bud en halv million over takst så er det så demotiverende. Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vi har tapt budrunde etter budrunde, alle har vi hatt bud over takst og det ene huset var høyeste budet vårt nesten en halv million over takst, likevel tapte vi budrunden. Har vel enda ikke opplevd noe vi har hatt interesse for som ikke har gått for mange hundre tusen over takst. Bare et lite hjertesukk herfra. Budrunder er søren meg mentalt slitsomme og jeg begynner nesten å gi opp for jeg blir så sliten av å tape gang på gang. Når man ikke engang vinner med bud en halv million over takst så er det så demotiverende. Anonymkode: 09526...079 Storby? Anonymkode: 83f92...d11
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Da må dere sikte lavere da. Anonymkode: 8ebfa...829
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Det kommer til å endre seg, vi er på vei fra selger til kjøpers marked nå. Anonymkode: fbfa5...b00
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da må dere sikte lavere da. Anonymkode: 8ebfa...829 Det er ikke bare å sikte lavere. Vi har allerede litt for lavt budsjett i forhold til hva vi trenger og ser dermed alltid på muligheter for å gjøre endringer/finne gode løsninger. Skulle vi siktet lavere som du sier, så måtte vi ha kjøpt tilsvarende vi har i dag, som har to rom for lite. hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Storby? Anonymkode: 83f92...d11 Ja er nok det. Og med flere barn i etablerte miljøer og skoler så kan man dessverre ikke bare flytte heller. hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kommer til å endre seg, vi er på vei fra selger til kjøpers marked nå. Anonymkode: fbfa5...b00 Ja jeg håper jo på det som kjøper, men har liksom ikke helt troen når jeg ser de ville budrundene hvor boligene går for opp mot 20% over takst. Virker som om resten av landet svømmer i penger, det gjør dessverre ikke vi. hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Ja jeg håper jo på det som kjøper, men har liksom ikke helt troen når jeg ser de ville budrundene hvor boligene går for opp mot 20% over takst. Virker som om resten av landet svømmer i penger, det gjør dessverre ikke vi. hi Anonymkode: 09526...079 Har vært ett vilt marked nå i 2020 og 2021 Vanlig med 7 års intervaller mellom nedturene. Finanskrisen i 2008, oljekrisen i 2015, neste nedtur blir da 2022. Anonymkode: fbfa5...b00
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Om barna og dere som familie ellers ikke har store sosiale, relasjonelle eller psykiske utfordringer så tåler barna et skolebytte. Kan dere ikke se på boliger i områder hvor dere har råd til å bo? Vi, f.eks. har en bolig utenfor en større by i Norge. Fint skolemiljø og nærmiljø. Men barna må kjøres/ta buss for annet fritidstilbud enn fotball, håndball og speider. En bolig med tilsvarende størrelse, standard, tomt og utsikt 20-25 minutter nærmere byen (gåavstand til sentrum) koster 10-12 millioner. Her jeg bor har vi «bare» betalt halvparten, som jeg tenker er dyrt nok i massevis. Det går helt greit for oss voksne å kjøre 20-30 min til jobb også. Anonymkode: 60eba...4ba
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Om barna og dere som familie ellers ikke har store sosiale, relasjonelle eller psykiske utfordringer så tåler barna et skolebytte. Kan dere ikke se på boliger i områder hvor dere har råd til å bo? Vi, f.eks. har en bolig utenfor en større by i Norge. Fint skolemiljø og nærmiljø. Men barna må kjøres/ta buss for annet fritidstilbud enn fotball, håndball og speider. En bolig med tilsvarende størrelse, standard, tomt og utsikt 20-25 minutter nærmere byen (gåavstand til sentrum) koster 10-12 millioner. Her jeg bor har vi «bare» betalt halvparten, som jeg tenker er dyrt nok i massevis. Det går helt greit for oss voksne å kjøre 20-30 min til jobb også. Anonymkode: 60eba...4ba Tro meg, hadde vi kunne så hadde vi flyttet til «bygden». Det er drømmen min. Der koster også drømmehuset mitt kun tre millioner, mens tilsvarende her koster 7-9 mill. Men det er eksterne faktorer her også, som faren til eldste som har 50% samvær. Han bor allerede i skolekretsen, vi har allerede flyttet langt nok ut av den og kjører til skolen. (Må flere bussbytter til for å komme dit så det vil være for tidkrevende, derfor kjører vi.) Så vi er med andre ord låst. Vi flytter gjerne på oss og har allerede gjort det, men lengre unna en vi nå er kan vi dessverre ikke flytte. hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Vi hadde det slik. Alle budrunder gikk minst 500 000 over takst. Til og med små tomannsboliger. Etter ca 2 år med budkrig vant vi endelig budkrigen med 450 000 over takst 🎉 utrolig slitsomt når det står på. Men det går til slutt, det er jeg helt sikker på:) Anonymkode: 443e9...0ca
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Barna dør ikke av å måtte dele rom 🙄 Anonymkode: 41b5e...ab2
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Forstår frustrasjonen din, for man begynner ofte en mental omstilling når forsøker å innstille seg på at man kanskje skal flytte et sted, planlegger den mulig kommende hverdagen osv. Tror det viktige er å nullstille dere mest mulig mentalt, at dere sjekker ut hus, legger inn bud der dere virkelig føler vil være verdt det, men ikke tenker noe særlig mer over det før budrundene er over. Tross alt er det egentlig et luksusproblem dere har. Dere har et sted å bo nå, dere har mulighet til å bruke 7-9 millioner på et nytt hus, så dere er priveligerte, selv om det ev. tar mer tid enn dere ønsker før dere få flyttet. Anonymkode: 1df6a...43a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Barna dør ikke av å måtte dele rom 🙄 Anonymkode: 41b5e...ab2 Barna deler allerede rom. Har aldri påstått at de dør av det eller at det er synd på dem. Det må vel likevel være lov å være oppgitt over å tape budkrig gang på gang? hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Forstår frustrasjonen din, for man begynner ofte en mental omstilling når forsøker å innstille seg på at man kanskje skal flytte et sted, planlegger den mulig kommende hverdagen osv. Tror det viktige er å nullstille dere mest mulig mentalt, at dere sjekker ut hus, legger inn bud der dere virkelig føler vil være verdt det, men ikke tenker noe særlig mer over det før budrundene er over. Tross alt er det egentlig et luksusproblem dere har. Dere har et sted å bo nå, dere har mulighet til å bruke 7-9 millioner på et nytt hus, så dere er priveligerte, selv om det ev. tar mer tid enn dere ønsker før dere få flyttet. Anonymkode: 1df6a...43a Her har jeg nok formulert meg dårlig. Vi har ikke 7-9 millioner å bruke, da hadde vi hatt hus for lengst😅 Jeg skrev at drømmehuset på bygden kostet 3 millioner mens tilsvarende hus koster 7-9 millioner her. Vi har IKKE råd til drømmehuset her, kun på bygden. Budsjettet vårt er på rundt 4 millioner, så vi kommer nok aldri til å få kjøpt drømmehuset, men vi kan få kjøpt noe som er litt større enn det vi har i dag. Det er håpet og ønsket vårt for en eller annen dag vi skulle være så heldig☺️ Jeg hadde aldri klaget om vi hadde budsjett på 7 millioner + 😅 hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Vi hadde det slik. Alle budrunder gikk minst 500 000 over takst. Til og med små tomannsboliger. Etter ca 2 år med budkrig vant vi endelig budkrigen med 450 000 over takst 🎉 utrolig slitsomt når det står på. Men det går til slutt, det er jeg helt sikker på:) Anonymkode: 443e9...0ca Tusen takk for at du deler, og gratulerer med å endelig ha vunnet en budkrig😃 Godt å høre at det kanskje er håp der fremme et sted. hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Barna deler allerede rom. Har aldri påstått at de dør av det eller at det er synd på dem. Det må vel likevel være lov å være oppgitt over å tape budkrig gang på gang? hi Anonymkode: 09526...079 Vi tapte også flere budrunder. Vi var også sikre på at vi ønsket å flytte ca 40 min fra her vi bor. Vi hadde i over et år lett frem perfekt område, og var på visninger for å finne drømmehuset. Vi endte opp med det samme som dere, at vi tapte når de bikket en halv million over takst. Til slutt tenkte vi ut en løsning vi kunne leve med, vi pusset opp hele leiligheten vår og fikk endret på planløsningen. Nå elsker vi å bo her, og synes det er merkelig å tenke på at vi holdt på å flytte inn i andre hus vi følte var vårt drømmehjem når vi kunne skape drømmehjemmet i vår egen leilighet! Vi valgte tilslutt å trekke oss unna tanken på å flytte særlig siden vi følte boligene ikke var verdt opptil en halv mill mer enn prisantydning. Anonymkode: 3abaa...8d6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi tapte også flere budrunder. Vi var også sikre på at vi ønsket å flytte ca 40 min fra her vi bor. Vi hadde i over et år lett frem perfekt område, og var på visninger for å finne drømmehuset. Vi endte opp med det samme som dere, at vi tapte når de bikket en halv million over takst. Til slutt tenkte vi ut en løsning vi kunne leve med, vi pusset opp hele leiligheten vår og fikk endret på planløsningen. Nå elsker vi å bo her, og synes det er merkelig å tenke på at vi holdt på å flytte inn i andre hus vi følte var vårt drømmehjem når vi kunne skape drømmehjemmet i vår egen leilighet! Vi valgte tilslutt å trekke oss unna tanken på å flytte særlig siden vi følte boligene ikke var verdt opptil en halv mill mer enn prisantydning. Anonymkode: 3abaa...8d6 Så bra at dere fant en løsning😃 Vi skulle så gjerne blitt boende, vi har gjort masse grep med planløsning og elsker leiligheten vår. Dessverre er den for liten og kan ikke bygges ut. Vi er seks mennesker og har ett bad, det i seg selv er ganske problematisk på travle morgener😄 hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så bra at dere fant en løsning😃 Vi skulle så gjerne blitt boende, vi har gjort masse grep med planløsning og elsker leiligheten vår. Dessverre er den for liten og kan ikke bygges ut. Vi er seks mennesker og har ett bad, det i seg selv er ganske problematisk på travle morgener😄 hi Anonymkode: 09526...079 Det har jeg full forståelse for! Lykke til med videre husjakt, plutselig blir det deres tur Anonymkode: 3abaa...8d6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Her har jeg nok formulert meg dårlig. Vi har ikke 7-9 millioner å bruke, da hadde vi hatt hus for lengst😅 Jeg skrev at drømmehuset på bygden kostet 3 millioner mens tilsvarende hus koster 7-9 millioner her. Vi har IKKE råd til drømmehuset her, kun på bygden. Budsjettet vårt er på rundt 4 millioner, så vi kommer nok aldri til å få kjøpt drømmehuset, men vi kan få kjøpt noe som er litt større enn det vi har i dag. Det er håpet og ønsket vårt for en eller annen dag vi skulle være så heldig☺️ Jeg hadde aldri klaget om vi hadde budsjett på 7 millioner + 😅 hi Anonymkode: 09526...079 Dere er jo fremdeles priveligerte, som har en egen leilighet nå og har mulighet til å kjøpe noe nytt til 4 millioner Anonymkode: 1df6a...43a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #21 Skrevet 27. september 2021 Jeg føler så med deg! Vi er midt i det samme. Holdt på i over ett år og kjenner meg rett og slett utslitt av dette 😰 I tillegg er det så ekstremt lite boliger som legges ut i forhold til etterspørselen på familieboliger at det ender fort 1 mill over takst når de først er til salgs. Hadde virkelig trodd at vi var flyttet inn i ny bolig før jul både i fjor og i år.. Det ser ikke lovende ut i år heller 😣 Anonymkode: a2042...70b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #22 Skrevet 27. september 2021 Føler med deg! Vil bare si at dere kan ha plutselig ha flaks! Vi fikk nettopp kjøpt et rekkehus, hadde aldri trodd vi kunne få noe så stort og fint! Vi så egentlig på større leiligheter. Hadde ingen forhåpninger da vi la inn bud på rekkehuset, hadde skrapt sammen sparepengene våre for å ha litt å gå på i budrunden, men det var ikke mye. Men de andre hadde tydeligvis ikke så mye penger heller, for vi vant med bare noen få tusen over takst. Uka før tapte vi i en budrunde om en leilighet, den gikk til nesten samme pris som vi nå fikk rekkehuset for. Så ja er mange tilfeldigheter!! Plutselig er det deres tur! Anonymkode: 9da36...d59
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #23 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg føler så med deg! Vi er midt i det samme. Holdt på i over ett år og kjenner meg rett og slett utslitt av dette 😰 I tillegg er det så ekstremt lite boliger som legges ut i forhold til etterspørselen på familieboliger at det ender fort 1 mill over takst når de først er til salgs. Hadde virkelig trodd at vi var flyttet inn i ny bolig før jul både i fjor og i år.. Det ser ikke lovende ut i år heller 😣 Anonymkode: a2042...70b Forstår godt den følelsen av å være utslitt. Jeg trodde også at vi kom til å flytte før jul, men nå er jeg ikke like sikker lenger. Det er akkurat likt her, tror det har litt med prisklassen å gjøre. Det er enorm etterspørsel og det meste på Finn er enten villaer eller nybygde leiligheter, så når det først dukker opp et rekkehus eller tomannsbolig i vår prisklasse, så vet jeg jo egentlig at det ikke er vår prisklasse uansett fordi de går så hinsides mye over takst. Lykke til til dere også, håper det plutselig ordner seg. hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #24 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dere er jo fremdeles priveligerte, som har en egen leilighet nå og har mulighet til å kjøpe noe nytt til 4 millioner Anonymkode: 1df6a...43a Ja det har du helt rett i, og jeg er ekstremt takknemlig hver eneste dag faktisk, for at vi er så heldige som eier. For noen få år siden leide vi og var i minus så vi har jobbet beinhardt. Av og til er det likevel enormt fortvilende å tape gang på gang. hi Anonymkode: 09526...079
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #25 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Føler med deg! Vil bare si at dere kan ha plutselig ha flaks! Vi fikk nettopp kjøpt et rekkehus, hadde aldri trodd vi kunne få noe så stort og fint! Vi så egentlig på større leiligheter. Hadde ingen forhåpninger da vi la inn bud på rekkehuset, hadde skrapt sammen sparepengene våre for å ha litt å gå på i budrunden, men det var ikke mye. Men de andre hadde tydeligvis ikke så mye penger heller, for vi vant med bare noen få tusen over takst. Uka før tapte vi i en budrunde om en leilighet, den gikk til nesten samme pris som vi nå fikk rekkehuset for. Så ja er mange tilfeldigheter!! Plutselig er det deres tur! Anonymkode: 9da36...d59 Dette var skikkelig fint å lese, jeg er oppriktig glad på deres vegne. Så deilig det må være når det endelig ordnet seg. Jeg håper dere sitter med følelsen av at dere er glade for at dere fikk akkurat det rekkehuset Det er min drøm, at den dagen vi forhåpentligvis endelig vinner en budrunde føles det riktig og at det var akkurat der vi skulle ende opp. I mellomtiden tipper jeg Lotto😄 hi Anonymkode: 09526...079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå