Gå til innhold

Sender dere med gavene til samværsforeldrer? julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hei!

pleier dere og sende med alle gavene til samværs foreldre som har julen eller liggende hjemme?

siden har lest noen plasser der folk mener at ja det er kun! jul 1 gang i året, 17 mai 1 gang i året, bursdag 1 gang i året. Men må jo da være lov og ha egne tradisjoner når fleste ikke er sammen eller skilles fra hverandre uten og bli dømmet at man tenker på seg selv som holder gavene hjemme og ikke sender med.

jeg tenker at fleste så er det slikt at det som blir liggende hos ene foreldren blir liggendes der. Ville jo ikke vært kjekt og feks kjøpt ps4 eller 5 eller en ipad eller elektrisk bil ( som er til barn) for at det skal bli liggende hos andre foreldren og kanskje litt samme med små gaver fleste barn for jo nokk gaver fra andre familien og andre foreldren tenker jeg da.

Hvordan fungerer dette for dere?

Anonymkode: 3d2cc...665

Nei, vi har en egen julaften her før de reiser til faren det året de skal dit.  Da åpner de gaver fra min side av familien. Da kommer gjerne besteforeldre og tanter 😊

Endret av Daquiry
Videoannonse
Annonse
Skrevet
HeiteH skrev (3 minutter siden):

Feirer dere 17. mai to ganger også? 

Gi deg nå. Dette har du ingenting med. I din firkantede verden passer ikke sirkler. 
Enkelte ting forstår du bare ikke, prøv å slå deg til ro med det. 

Anonymkode: 9e50d...260

Skrevet
HeiteH skrev (3 minutter siden):

Gi deg nå. Dette har du ingenting med. I din firkantede verden passer ikke sirkler. 
Enkelte ting forstår du bare ikke, prøv å slå deg til ro med det. 

Anonymkode: 9e50d...260

Skrevet
Bergen_by skrev (41 minutter siden):

Det er da ikke noe rart med det,det logisk at ett voksent menneske ønsker å spare sine julegaver til den riktige dagen. Er heller ikke så rart at faren ønsker å se at barna åpner gavene fra han.

Jo, synes det er egoistisk av han. Hvorfor skal de åpne og ikke han? Og det er jo ikke jul. 

Anonymkode: 509cb...49c

Skrevet
HeiteH skrev (13 minutter siden):

Hvorfor skulle vi det? 

Anonymkode: 7cd17...924

Skrevet

Jeg må si at det som overrasker meg aller mest i slike tråder er hvor mange som sitter på fasiten på hva som er jul og hvordan den skal feires. Følger man ikke regelboka så er man både egoistisk og det som verre er. 

Skrevet

De får gavene sine der de er og åpner på julaften. 

Anonymkode: f87fc...727

Skrevet

Her er det en julaften og gavene sendes dit ungene er. 

Da de var veldig små, type 1-3 år åpnet de gaver både Herborg hos far. Rett og slett fordi det ble for mye for ungene å åpne på en kveld. Nå er de større, ser gleden av å på e gaver samt å se hva andre harr fått, de gleder seg over julepynt, julefilmer og god mat.

Julaften er EN dag, akkurat som vi har EN bursdagsfeiring, En 17-mai, EN konfirmasjon osv. For både ungene og oss voksne blir det snodig at man skal ha to av hver feiring.

For min del virker det som om de som har to feiringer i hovedsak gjør det for egen del og ikke nødvendigvis for ungene sin del. Det blir viktig for de voksne å se ungene åpne gaver i deres nærvær. 

Anonymkode: 2d882...9b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Julaften er EN dag, akkurat som vi har EN bursdagsfeiring, En 17-mai, EN konfirmasjon osv. For både ungene og oss voksne blir det snodig at man skal ha to av hver feiring.

Har dere bare én bursdagsfeiring for barna? Her har vi to, en med familien og en med klassen. Ser for meg at det blir litt kaos å kombinere...

Anonymkode: 1292d...82f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har dere bare én bursdagsfeiring for barna? Her har vi to, en med familien og en med klassen. Ser for meg at det blir litt kaos å kombinere...

Vi har ofte 3 vi! SÅ gale er vi! En med oss i familien den dagen de har bursdag, en med klassen og en med besteforeldre og onkel/tante. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor skulle vi det? 

Fordi «folk vil feire med begge sider av slekten» 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi har som regel bursdagsfeiring på en dag ja:) Barnebursdag på formiddagen og familie på ettermiddagen😀

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Her er det en julaften og gavene sendes dit ungene er. 

Da de var veldig små, type 1-3 år åpnet de gaver både Herborg hos far. Rett og slett fordi det ble for mye for ungene å åpne på en kveld. Nå er de større, ser gleden av å på e gaver samt å se hva andre harr fått, de gleder seg over julepynt, julefilmer og god mat.

For min del virker det som om de som har to feiringer i hovedsak gjør det for egen del og ikke nødvendigvis for ungene sin del. Det blir viktig for de voksne å se ungene åpne gaver i deres nærvær. 

Har ingenting med barna å gjøre, men med å ønske å feire med begge sider av familien hvert år, selv om det er fysisk umulig å få til som én feiringl. Vi hadde to julaftens feiringer selv før vi hadde barn, og vi hadde to mens vi var gift og  vi har to nå når vi er skilt.

Skrevet
HeiteH skrev (1 minutt siden):

Fordi «folk vil feire med begge sider av slekten» 

Men du ser du griper etter halmstrå her nå? Du ser at det er store forskjeller her? Det er ingen gaver eller innendørs løsninger, ingenting som gjør det umulig for begge sider av familien å stå og se på toget eller være med på skolen for leker og kaffe og kaker etterpå, eller grille ved fjorden. 

Skrevet
HeiteH skrev (37 minutter siden):

Vi feirer ikke to julaftener, men han åpner gaver to dager. Jeg håper det klør deg inderlig, egentlig. 

Anonymkode: 902b5...93f

Skrevet
HeiteH skrev (53 minutter siden):

17. mai er én dag/dato, som feires den dagen. Julen, som vi feirer, har mer enn bare én dag. Vi feirer ikke julaften, vi feirer jul.

Anonymkode: 0e7ad...dd7

Skrevet

Her sendes gavene med barna. Bryr meg fint lite om hva andre gjør da.

Anonymkode: 4b46f...44e

Skrevet

Jeg gjorde det. Men aldri sånn «en jul hos pappa og en hos mamma». Alt jeg sendte med forsvant fra far. Men da det kom flere barn, så måtte jeg så klart slutte med det. Nå er alle barna hos meg formiddagen på julaften, før far henter, så da får de åpne det meste da, men får alltid med en gave til faren. Det er viktig at det ligger noe under treet fra mamma på julaften

Anonymkode: 21c69...e26

Skrevet

Som skilsmissebarn syns jeg det var veldig leit å pakke opp mammas gaver hjemme hos pappa. Vi feiret to ganger, og er veldig fornøyd med det. 😊 Jeg tenkte mye på stakkars mamma og omvendt. 

Anonymkode: 60b85...f0f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, så klart. To juler er bare tull. Julaften er 24 desember! Ikke har vi to nyttårsaften heller. 

Litt anderledes når man er skilt da. For oss var to julaftner bra og ikke tull. For oss var dette riktig. Så slike kommentarer fra deg er bare tull i mine øyne. 

Anonymkode: 60b85...f0f

Skrevet

Her sendes mesteparten av gavene dit barnet vårt er på julaften. Etter barnets ønske, holdes én av mine gaver og bestemors gave igjen. De åpner vi sammen. 

Anonymkode: 0bb65...1e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jo, synes det er egoistisk av han. Hvorfor skal de åpne og ikke han? Og det er jo ikke jul. 

Fordi fars behov er i sentrum. Hans behov er å se ungene pakke opp gaver før julaften. Hans behov er å spare sine egne gaver til julaften. 

Anonymkode: 79f8c...a6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men du ser du griper etter halmstrå her nå? Du ser at det er store forskjeller her? Det er ingen gaver eller innendørs løsninger, ingenting som gjør det umulig for begge sider av familien å stå og se på toget eller være med på skolen for leker og kaffe og kaker etterpå, eller grille ved fjorden. 

Det koker da ned til at julen handler om gaver, for utover gaver er jo julaften bare èn av mange juledager som gjør det fullt mulig at «begge sider av familien» får feire med barna.

Skrevet
HeiteH skrev (5 minutter siden):

Det koker da ned til at julen handler om gaver, for utover gaver er jo julaften bare èn av mange juledager som gjør det fullt mulig at «begge sider av familien» får feire med barna.

Det er jo du som koker det ned til gaver? Julen blir ikke ødelagt av at vi har gaver både på julaften og på førstedag. Det blir tvert i mot dobbel glede. 

Anonymkode: 902b5...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...