Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Hei! pleier dere og sende med alle gavene til samværs foreldre som har julen eller liggende hjemme? siden har lest noen plasser der folk mener at ja det er kun! jul 1 gang i året, 17 mai 1 gang i året, bursdag 1 gang i året. Men må jo da være lov og ha egne tradisjoner når fleste ikke er sammen eller skilles fra hverandre uten og bli dømmet at man tenker på seg selv som holder gavene hjemme og ikke sender med. jeg tenker at fleste så er det slikt at det som blir liggende hos ene foreldren blir liggendes der. Ville jo ikke vært kjekt og feks kjøpt ps4 eller 5 eller en ipad eller elektrisk bil ( som er til barn) for at det skal bli liggende hos andre foreldren og kanskje litt samme med små gaver fleste barn for jo nokk gaver fra andre familien og andre foreldren tenker jeg da. Hvordan fungerer dette for dere? Anonymkode: 3d2cc...665
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Alle pakkene sendes med til faren. De gavene som er fra min familie eller fra meg,kommer tilbake her når samværet er over. Å gavene fra hans familie blir liggende hos faren. Etter hvert bestemmer gjerne barnet selv hvor han ønsker å de forskjellige tingene å det er helt greit for begge to. Men store dyre ting som playstation får han ikke lov å ta med seg verken av far eller meg. Anonymkode: bd8e8...9cb
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Vi hadde den løsningen med at jeg inviterte faren hver lille julaften hvor vi hygget oss med god mat, spill og legge pakkene fra hans side under juletreet. Da barna var mindre så var de alltid hos meg på julaften noe vi var enige i felleskap så det er nevnt! Anonymkode: 80ef6...858
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Nei,vi har to julaftener. Anonymkode: 7cd17...924
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Ja, så klart. To juler er bare tull. Julaften er 24 desember! Ikke har vi to nyttårsaften heller. Anonymkode: 509cb...49c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Eh,nei! Anonymkode: 82584...ee5
Bergen_by Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Eh,nei! Anonymkode: 82584...ee5 Hvor sender du ikke med alle pakkene da? Spør fordi jeg er nygjerrig altså det er ikke ment som kritikk.
amandine Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Gaver åpnes julaften, de fra den andre siden reiser hjem dit etter jul. Enkelt og greit. Det er bare julaften én dag, men neste år feires den hos den andre.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 amandine skrev (1 minutt siden): Gaver åpnes julaften, de fra den andre siden reiser hjem dit etter jul. Enkelt og greit. Det er bare julaften én dag, men neste år feires den hos den andre. Hva med de som skaper sine egne tradisjoner da? Er det ikke lovt? Mange barn som synes er så koseligt! Og ikke helt en «julefeiring» men en kose dag med mat og gaver så negativt? Anonymkode: 3d2cc...665
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Julaften kun en gang i året. Pakkene bli med barnet, å det som skal tilbake av gaver kommer med barnet i mellomjula. Kun egoistiske foreldre som har 2 julaftener for sine barn! Anonymkode: 45cce...c05
HeiteH Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nei,vi har to julaftener. Anonymkode: 7cd17...924 Nei, det har dere ikke. Julaften er 24. desember uansett om man liker det eller ei.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Julaften kun en gang i året. Pakkene bli med barnet, å det som skal tilbake av gaver kommer med barnet i mellomjula. Kun egoistiske foreldre som har 2 julaftener for sine barn! Anonymkode: 45cce...c05 Så enig! Anonymkode: 509cb...49c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Synd det skal være opp til hver enkelt familie, på samme måte som for de som ikke har delte hjem. Kjenner noen som har engelsk far og norsk mor. De åpner noen gaver på julaften, og noen på første juledag. Andre sprer gavene utover jula, for at ungene skal rekke å leke og se ordentlig på det de får. La folk få feire som de vil. Anonymkode: 0e7ad...dd7
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Synd det skal være opp til hver enkelt familie, på samme måte som for de som ikke har delte hjem. Kjenner noen som har engelsk far og norsk mor. De åpner noen gaver på julaften, og noen på første juledag. Andre sprer gavene utover jula, for at ungene skal rekke å leke og se ordentlig på det de får. La folk få feire som de vil. Anonymkode: 0e7ad...dd7 Det første ordet skulle være syns😊 Anonymkode: 0e7ad...dd7
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Mine barn har bare én julaften og får med gavene fra den andre foreldren dit. Men jeg er skilsmissebarn selv og har alltid feiret lillejulaften hos faren min og julaften hos moren min, med pakkeåpning begge kvelder. Det har alltid vært kjempekoselig og en fin juletradisjon. Ingen forvirring om når julaften egentlig er, bare en hyggelig "ekstrafeiring". Så det er fullt mulig å gjøre begge deler, så lenge det fungerer for alle. Anonymkode: 6b029...8cf
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 Skjønner ikke hva andre har med dette å gjøre. Om jeg feirer tre julaftener og feirer nyttårsaften 1. januar. Så gjør jeg det. 😊 Anonymkode: 9e50d...260
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Hvorfor kan ikke ungene få ha en dag? Et eks. Faren feiret jul og hadde pizza og ungene åpnet gaver. Ikke han selv for han sparte sine til julaften. Skjønn det hvem som vil! Anonymkode: 509cb...49c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 Nei. Åpner gaver fra oss her og fra far hos far. Vi spiser alltid god middag med gaver den dagen de kommer hjem fra den de har feiret jul med. Det fungerer fint for oss . Bryr meg null og nix om hva andre velger å gjøre og ikke minst skaper egne tradisjoner.
Bergen_by Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor kan ikke ungene få ha en dag? Et eks. Faren feiret jul og hadde pizza og ungene åpnet gaver. Ikke han selv for han sparte sine til julaften. Skjønn det hvem som vil! Anonymkode: 509cb...49c Det er da ikke noe rart med det,det logisk at ett voksent menneske ønsker å spare sine julegaver til den riktige dagen. Er heller ikke så rart at faren ønsker å se at barna åpner gavene fra han.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 HeiteH skrev (29 minutter siden): Nei, det har dere ikke. Julaften er 24. desember uansett om man liker det eller ei. Du kan vanskelig gjøre noe med at folk vil feire med begge sider av slekten. Du kan imidlertid gjøre deg vanskelig og late som du ikke forstår. Det endrer ikke på at vi har full julaften to ganger hver jul. Anonymkode: 7cd17...924
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #21 Skrevet 27. september 2021 Barna feirer alltid julaften hos meg og førstedag hos far. De åpner gavene fra min side hos meg og fra farens side hos han. En fin tradisjon som passer oss supert. Anonymkode: 902b5...93f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #22 Skrevet 27. september 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Nei. Åpner gaver fra oss her og fra far hos far. Vi spiser alltid god middag med gaver den dagen de kommer hjem fra den de har feiret jul med. Det fungerer fint for oss . Bryr meg null og nix om hva andre velger å gjøre og ikke minst skaper egne tradisjoner. Helt enig ja jul er jo bare 1 gang i året men er lovt med egne tradisjoner når man er skilt eller sammerbeidet mellom foreldre svikter.. barna koser seg uansett, og de får nokk av gaver fra far og hans familier at det ikke vil mangle. Synes blir for dumt å sende med gavene å kreve at gavene skal sendes med tilbake til meg så hun får åpne de hos meg når hun kommer tilbake heller og tar 0 skade av det. Og synes ikke foreldre er egoistiske for de ønsker og ha litt kos med gaver og mat med egne barn. Som sakt bare jul 1 gang i året skulle foreldrene la vært å kjøpe gaver annen vær jul siden barnet er hos den andre foreldreren Anonymkode: 3d2cc...665
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #23 Skrevet 27. september 2021 Jeg sender gavene med barna. Far gjør ikke det, men det er fordi han har så lite samvær med de, at da har han gjerne ikke sett de på minst 2 mnd. Og barna ønsker å feire jul med han annenhvert år, for da feirer de med de eneste besteforeldrene de har, tanter, onkler og søskenbarn. Anonymkode: 87a94...6ba
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #24 Skrevet 27. september 2021 HeiteH skrev (39 minutter siden): Nei, det har dere ikke. Julaften er 24. desember uansett om man liker det eller ei. Man har bursdag én dag i året også. Anonymkode: 9e50d...260
HeiteH Skrevet 27. september 2021 #25 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Du kan vanskelig gjøre noe med at folk vil feire med begge sider av slekten. Du kan imidlertid gjøre deg vanskelig og late som du ikke forstår. Det endrer ikke på at vi har full julaften to ganger hver jul. Anonymkode: 7cd17...924 Feirer dere 17. mai to ganger også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå