Gå til innhold

Hjelp- babyfoto og pass?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hva gjelder av regler når det kommer til foto av baby til pass? Før måtte man ta med eget, men i politiets nettsted står det at alle blir tatt bilder av der, også barn. Noen som har gått til anskaffelse av pass til baby som vet?

Anonymkode: 470ed...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 11 år siden jeg skaffet pad til baby, men da måtte vi ha med. Vi valgte å få til en fotograf som til ca 100 kr for å ta passbilder av babyer og da til han så mange bilder som måtte til for å få godkjent bilde (Og han kunne reglene). Vet om andre som har lagt babyen på et hvitt laken og tatt bilder til de har fått et bra nok og printet det i riktig størrelse. 

Anonymkode: 601e4...0ed

Skrevet

Har en 3 åring. Da han fikk sitt første pass for 2,5 år siden måtte vi ta bilde hos fotobutikk. Kostet 200kr🙄

Anonymkode: bcfc0...9ac

Skrevet

Ja, det er det jeg husker fra mine barn på 8 og 11 også, men nå finner jeg ikke lenger noen avsnitt om at foreldre må hente egne bilder. Finner kun info om at bilder blir tatt på politistasjonen. Kanskje har de gått bort fra den regelen om å hente bilder? Kan noen som har vært og ordnet pass i 2020/2021 svare please? 🙏

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, det er det jeg husker fra mine barn på 8 og 11 også, men nå finner jeg ikke lenger noen avsnitt om at foreldre må hente egne bilder. Finner kun info om at bilder blir tatt på politistasjonen. Kanskje har de gått bort fra den regelen om å hente bilder? Kan noen som har vært og ordnet pass i 2020/2021 svare please? 🙏

hi

Nå har vi vært i en pandemi stort sett hele 2020/2021 da, så det er jo ikke nødvendigvis så mange som har ordnet pass til sine babyer de siste par årene.

Det er vel bare å ta kontakt med dem å høre da, hvis det haster så fælt å få vite.

Anonymkode: 46517...f96

Skrevet

Du må ringe dem å høre, men jeg blir veldig overrasket om de sier dere skal ta bildet der. På vår politistasjon er kamera satt foran en krakk og det blir vanskelig/umulig å ta bildet av babyen der. Om barnet i tillegg ikke samarbeider kan det fort ta veldig lang tid å ta dette bildet og da blir jo passkøen fort veldig lang

Anonymkode: 29efd...6b8

Skrevet

Holdt henne opp foran kamera. Så ut som en raring på bildet. 😂😂😂 Men det var godkjent sa de. 

Anonymkode: f8a18...f91

Skrevet

Oppdatering:

Bilde ble tatt på politistasjonen. De aksepterer ikke lenger egne bilder/studiobilder(Oslo). Jeg måtte holde henne opp foran kameraet, og ja hun så ut som en raring hun også 😂 Det var kjempevanskelig å få til. Tok en del tid. 
til orientering/ grunnen til at jeg spurte her var fordi vi fikk raskt en time, og tlf til politistasjonen var stengt mellom da vi fikk timen, til da vi faktisk hadde time. 

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...