Gå til innhold

Hva synes dere om influensere som gir bort rabattkoder og reklamerer for alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det irriterer meg vanvittig. Rabattkoder og «velmenende tips» blir slengt veggimellom og i takt med propagandaer om at man er «bra nok». Er dette greit? De såkalte influenserene reklamerer for de samme tingene og «det er jo så utrolig bra»! Skjønner ikke folk at de gjør dette for å tjene penger? De står der foran mobilen sin og hopper på seg nye plagg for at enhver lettlurt idiot biter på og gjør de rike. 
Når de snakker om spennende møter og hemmelighetsfulle oppdrag: Det er for å snike penger ut av folk og få profitt av det selv!

De skriker ut om sine sterke meninger, men å «lure» sine følgere for å profittere på det selv, det er greit? 
Det er jo bare nonsens! Leppestifter, undertøy, overpriset treningstøy og ting vi klarer oss meget fint uten!

Kan ikke folk bare slutte å støtte denne shady virksomheten?

Anonymkode: b701c...2f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Det her hårreisende at så mange av dem har sluppet unna med utallige lovbrudd, både hva reklamemerking, alkohol, og eksponering av barn. Noe er bra bare så lenge de selv tjener penger på det.

Holder meg helt unna bloggere nå, for nekter å støtte slike. Leser innimellom noen tråder om bloggere på kg, synes det er nyttig å se hva de reklamerer for, så kan jeg unngå de produktene som støtter slike lovbrudd og uetiske kjøreregler.

Anonymkode: 5f814...557

Skrevet

Influensere er rotter.

Anonymkode: 43f29...e37

Skrevet

Det er jo det som er jobben deres da? Og akkurat rabattkoder kommer jo meg til gode også om jeg har lyst på varen. 
Akkurat verdien av deres mening når det gjelder varen er ubetydelig for min del. Og det gjelder nok de fleste oppegående voksne. Men reklame blir kjøpt av en grunn, nemlig at det funker. 
At de bør voktes nøye mht å følge regelverk er jeg enig i.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (22 minutter siden):

Det er jo det som er jobben deres da? Og akkurat rabattkoder kommer jo meg til gode også om jeg har lyst på varen. 
Akkurat verdien av deres mening når det gjelder varen er ubetydelig for min del. Og det gjelder nok de fleste oppegående voksne. Men reklame blir kjøpt av en grunn, nemlig at det funker. 

Men velger du å bruke rabattkoder fra en såkalt påvirker som stadig bryter norsk lov og driver med svært negativ påvirkning (f.eks. thinspo, overtrening, ekstrem eksponering av barn o.l.), så viser du samtidig at du støtter måten de driver firma på. Og da sender du også signaler til de de reklamerer for og sier at det er dette du ønsker å se.

Boikott alle de som driver så uetisk og ofte ulovlig!

Anonymkode: 5f814...557

Skrevet

De bør få seg en ordentlig jobb!

Anonymkode: 73f69...c7b

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (26 minutter siden):

Ja, er klar over at det er jobben deres. Hvis du kan kalle det en jobb. 
Det jeg mener er at de fronter produkter til følgere fordi de selv får betalt for det. Og hvor mye av det de fronter er nyttig? Det bidrar til et samfunn hvor vi stadig skal ha mer. Hvor kjøpepresset blant unge stadig blir større. Det er bare så trist!

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, er klar over at det er jobben deres. Hvis du kan kalle det en jobb. 
Det jeg mener er at de fronter produkter til følgere fordi de selv får betalt for det. Og hvor mye av det de fronter er nyttig? Det bidrar til et samfunn hvor vi stadig skal ha mer. Hvor kjøpepresset blant unge stadig blir større. Det er bare så trist!

Det meste nfluensere fronter er jo meningsløst søppel stort sett, ikke bare produktene de reklamerer for.

Anonymkode: 8b363...46b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det meste nfluensere fronter er jo meningsløst søppel stort sett, ikke bare produktene de reklamerer for.

Anonymkode: 8b363...46b

Sant nok. 

Skrevet

Drita lei. Tar helt av på enkelte. Slutter å følge de når den reklamegreia tar av.

Anonymkode: 0446f...c23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...