Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Alle vannkopper var tørket lørdag, til lege idag pga høy feber og dårlig allmenntilstand. Har og kastet opp. Vært hjemme over en uke. Crp viste 70, men lege mente det var vannkoppene som ga høyt utslag. Føler meg ikke helt trygg på det.. Anonymkode: aa010...9f0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Alle vannkopper var tørket lørdag, til lege idag pga høy feber og dårlig allmenntilstand. Har og kastet opp. Vært hjemme over en uke. Crp viste 70, men lege mente det var vannkoppene som ga høyt utslag. Føler meg ikke helt trygg på det.. Anonymkode: aa010...9f0 Det er synsing av legen og jeg hadde heller ikke slått meg til ro med det. Jeg hadde krevd ny CRP i morgen for å sjekke om den synker eller stiger. Har selv en sønn som endte på sykehus med sepsis etter komplikasjoner ved vannkopper. Og det gikk fort! Anonymkode: a173a...937
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Oj såpass ja.. de ringte barnelege på sykehus og mente vi måtte se an. Synes det er vanskelig. Anonymkode: aa010...9f0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Datteren min var veldig ung da hun fikk vannkopper, bare babyen. Da sa barnelegen på helsestasjonen at selve vannkoppene var ganske ufarlig, men man var mer utsatt for ettersykdommer når de var så små, og det vi skulle se etter var om hun ble syk igjen når hun egentlig skulle friskne til. Så han ba oss altså ta kontakt med en gang om hun ble sykere når vannkoppene egentlig skulle være over, akkurat som ditt barn har blitt. Det mest vanlige er vel å få lungebetennelse som ettersykdom etter vannkopper, men man kan få leverskade, nerveskade og slike skumle ting også. Anonymkode: 84e8c...b54
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Hvilke andre prøver enn crp tar de ? I tillegg høres hun veldig rar ut i hals/bryst. Anonymkode: aa010...9f0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Det er jo fullt mulig at hun er syk i tillegg til å ha vannkopper. Det er rart at legen konkluderer med det. En så høy crp etter sykdom er jo høyt. Hadde det vært på dag 2 etter symptomer så hadde jeg skjønt det... Anonymkode: cc3de...e89
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Det er vel ikke uvanlig å få infeksjoner etter vannkopper. Jeg vet om barn som har fått betennelse i en vannkopp og fått stor verkebyll, øyebetennelse, lungebetennelse, hjernebetennelse. Vær oppmerksom på almenntilstand og ikke drøy med å kontakte lege igjen om du er bekymra. Anonymkode: 9bc54...f5f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Men hun er jo fremdeles syk? Da er det jo ikke rart med forhøyet CRP. Anonymkode: e2d75...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå