Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Sommeren er ok, da går jeg i singlet og armhulene er "fri". Men nå er jeg tilbake til marerittet mitt. Kan ikke gå rundt i singlet nå på høsten og i vinter. Jeg føler at jeg lukter 5 min etter å ha tatt på meg en genser. Lukter ikke svette, men litt surt eller stramt. Blir ikke kvitt problemet, så må ta tak ang klær. Bruker vide gensre og det hjelper, men så fort jeg skal ut av huset og må ha på jakke, så blir det ille igjen. Når jeg har gått 5 min til jobb og kler av meg jakka så kommer den stramme lukta. Jeg har prøvd alu.klorid, antiperspiranter, alle mulige det osv. Det har hjulpet, har blitt kvitt svetteringer under armene heldigvis. Men er det visse klær/stoffer som er bedre for meg? Anonymkode: 371d1...c40
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Ikke kunstige stoffer, men ren bomull eller ull. Anonymkode: 050e5...063
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Jeg bruker kun ull. Nå er jeg heldigvis ikke sensitiv for ull rett mot huden. Har du forsøkt Botox? Vurderer det selv, da jeg i perioder har rene Niagrafossen under armene 😓 Tar en del magnesium også og begrenset inntak av kaffe, det hjelper noe. Bruker deodorant med aluminium (ja jeg vet det ikke er bra for kroppen) og da en med minst mulig lukt. Bioterm eller stop fra apoteket. De parfymerte er ikke heldig å bruke, da blir det fort ekkel lukt. Anonymkode: 2126e...44d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Takk for tips❤ Tar imot flere, prøver alt som ikke er prøvd enda. Er så sjenerende med tanke på jobb, sosialt osv 😕 Anonymkode: 371d1...c40
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Har du forsøkt stop 24 eller hva det heter? Spør på apoteket. Tynne, løstsittende ullgensere (merino, cashmere mm) med bare bh under lever jeg i det meste av den kalde årstiden. Varierer med ullsinglet eller -T-skjorte med ullcardigan over. Pass på at plaggene ikke er ullblandinger med innslag av syntetiske stoffer. Anonymkode: 795a1...de1
Himmel og hav Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Naturmaterialer. Lin er jo veldig behagelig, svalende og godt på å trekke til seg fuktighet. Ulempen er at det krøller. Jeg har en del gensere i strikka lin, og det er nydelig og luftig. Strikka silke eller blandinger av ull og silke er også behagelig.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Kanskje bytte såpe og? Ny svette burde ikke lukte surt og stramt. Jeg bruker bare lactacyd under armene, hvis jeg ikke har det så føler jeg at det lukter mye fortere stramt. Anonymkode: 05ed8...f0c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Svetter ikke så mye under armene, men svetter veldig i undelivet/lysken. En vanleg plastikkstol blir fuktig om jeg sitter noen få minutter pga varmen fra underlivet. Og lukta slår meg i ansiktet hver gang jeg bøyer meg eller setter meg. Heldigvis for meg har jeg en mann som liker svetten min, men lurer hver eneste dag på om det er noen andre som lukter mitt svette underliv da jeg kjenner det så godt selv. Har prøvd å gå uten truse, vide klær, naken hjemme, men hjelper ikke. Av og til skulle jeg ønske at det var armhulen jeg svettet mest. Anonymkode: 48c08...a64
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Unngå tettsittende bukser og syntetiske materialer. Mest mulig bomull og andre naturlige stoff. Barber underlivet, det hjelper litt syns jeg. Bare bruke bomullstruser. Våtservietter i veska Anonymkode: 35c69...102
Østerdølen Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Jeg har en arbeidskollega som sleit veldig med svetteringer under armene.Hun fikk tips om å bruke truseinnlegg under armene (festet tapebiten mot stoffet på overdelen),hun er i hvertfall veldig fornøyd med den løsningen.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Østerdølen skrev (10 minutter siden): Jeg har en arbeidskollega som sleit veldig med svetteringer under armene.Hun fikk tips om å bruke truseinnlegg under armene (festet tapebiten mot stoffet på overdelen),hun er i hvertfall veldig fornøyd med den løsningen. Ammeinnlegg er vel en bedre form på til armhule enn truseinnlegg vil jeg tro. Anonymkode: 05ed8...f0c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Men om svetten er i underlivet kan vel bind løse en del av problemet? Eventuelt tøybind i stedet for engangs/plastikk, hvis engangs blir klamt? Og selvsagt gjelder råd om naturlige materialer, bomull og ull, og vide og luftige plagg, akkurat like mye på overkroppen som på underkroppen. Gi bort/pakk vekk/kvitt deg med alle truser, bukser og skjørt som er helt eller delvis syntetiske. Anonymkode: 795a1...de1
Østerdølen Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ammeinnlegg er vel en bedre form på til armhule enn truseinnlegg vil jeg tro. Anonymkode: 05ed8...f0c Nei,pga formen,dekker mere enn et ammeinnlegg. Samt at truseinnlegg har tape,slik at det holder seg på plass, noe ammeinnlegg ikke vil gjøre.
amandine Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Østerdølen har helt rett, truseinnlegg er lurt. Du får også kjøpt svarte noen steder. Du får kjøpt egne til under armene også, men de er omtrent like truseinnlegg men trippel pris.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Men om svetten er i underlivet kan vel bind løse en del av problemet? Eventuelt tøybind i stedet for engangs/plastikk, hvis engangs blir klamt? Og selvsagt gjelder råd om naturlige materialer, bomull og ull, og vide og luftige plagg, akkurat like mye på overkroppen som på underkroppen. Gi bort/pakk vekk/kvitt deg med alle truser, bukser og skjørt som er helt eller delvis syntetiske. Anonymkode: 795a1...de1 Det er ikke HI som beskriver svette i underlivet, det er en annen. Anonymkode: 050e5...063
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke HI som beskriver svette i underlivet, det er en annen. Anonymkode: 050e5...063 Typisk at tråden sporer av fordi noen kommenterer egne (like, men likevel veldig ulike) problemer 🙈 men jeg har fått gode tips, og håper hun med underlivs-svette også får noen gode råd 😊 Eneste jeg er spent på er om jeg fortsatt opplever dette problemet med ytterjakke etter å ha gått til jobb (5 min). For selv om genseren er vid og i naturlig materiale så blir det trangere under armene med jakke på og jeg trenger ikke tenke bevegelse før jeg er varm/klam. Anonymkode: 371d1...c40
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Typisk at tråden sporer av fordi noen kommenterer egne (like, men likevel veldig ulike) problemer 🙈 men jeg har fått gode tips, og håper hun med underlivs-svette også får noen gode råd 😊 Eneste jeg er spent på er om jeg fortsatt opplever dette problemet med ytterjakke etter å ha gått til jobb (5 min). For selv om genseren er vid og i naturlig materiale så blir det trangere under armene med jakke på og jeg trenger ikke tenke bevegelse før jeg er varm/klam. Anonymkode: 371d1...c40 Bruk kappe eller poncho. Anonymkode: 4f23c...ecb
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 Se på kostholdet ditt, spis mer vegetarisk og unngå visse grønnsaker Anonymkode: f2d73...1f6
amandine Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Se på kostholdet ditt, spis mer vegetarisk og unngå visse grønnsaker Anonymkode: f2d73...1f6 Hva mener du med dette? Hvis det skal være et råd til hi må du utdype litt mer enn "unngå visse grønnsaker". Hvilke hun burde unngå og hvorfor og hvilken erfaring du har hadde jo vært nyttig.
amandine Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Bruk kappe eller poncho. Anonymkode: 4f23c...ecb Det er ikke så dumt, synes jeg. Jeg bruker mye poncho både i ull og vanntett, det er deilig!
Ikkedytt Skrevet 28. september 2021 #21 Skrevet 28. september 2021 Hvis det er sjenerende ville jeg tatt det opp med lege. Det gjorde jeg, og jeg fikk Botox på blå resept. Det er helt fantastisk! Verken svette eller noe særlig lukt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #22 Skrevet 28. september 2021 Som noen nevner: er det sjenerende kan burde du ta det opp med legen. Det er hjelp å få. Hvis ikke: ei venninne av meg klippet bind i to og puttet de under armhulene (så den klebrige siden er ned mot stoffet selvfølgelig) i perioder hun svettet mer. Var visst redningen for henne en stund. Verdt et forsøk. Anonymkode: b6a19...0b1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #23 Skrevet 28. september 2021 amandine skrev (3 timer siden): Det er ikke så dumt, synes jeg. Jeg bruker mye poncho både i ull og vanntett, det er deilig! Selv på vinteren? Kanskje jeg skal prøve 😊 Anonymkode: 371d1...c40
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #24 Skrevet 28. september 2021 Ikkedytt skrev (3 timer siden): Hvis det er sjenerende ville jeg tatt det opp med lege. Det gjorde jeg, og jeg fikk Botox på blå resept. Det er helt fantastisk! Verken svette eller noe særlig lukt. Hvordan fungerer dette? Sprøyte? Anonymkode: 371d1...c40
Ikkedytt Skrevet 28. september 2021 #25 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvordan fungerer dette? Sprøyte? Anonymkode: 371d1...c40 Ja, de stikker ca 30 stikk under hver arm (ikke spesielt vondt). Etter en dag eller to begynner det å virke, og det varer i ca tre måneder. Jeg har akkurat funnet frem alle genseren jeg har kjøpt som jeg aldri har fått brukt 🥳 Jeg har en diagnose som heter hyperhidrose som gjør at jeg svetter veldig mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå