Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Hos Elkjøp og blir bedt om å legge inn kortopplysninger for å dekke frakten. Det skal man vel ikke gjøre? Konkurransen ser helt legitim ut, siden er ekte og meldingen linker til svaret mitt, men jeg er skeptisk. Jeg har ikke lyst å gå glipp av premien, men vil helller ikke tabbe meg ut ved å gå på en svindel. Anonymkode: 60778...65e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hos Elkjøp og blir bedt om å legge inn kortopplysninger for å dekke frakten. Det skal man vel ikke gjøre? Konkurransen ser helt legitim ut, siden er ekte og meldingen linker til svaret mitt, men jeg er skeptisk. Jeg har ikke lyst å gå glipp av premien, men vil helller ikke tabbe meg ut ved å gå på en svindel. Anonymkode: 60778...65e Ring Elkjøp kundeservice. Anonymkode: a8b0a...de5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hos Elkjøp og blir bedt om å legge inn kortopplysninger for å dekke frakten. Det skal man vel ikke gjøre? Konkurransen ser helt legitim ut, siden er ekte og meldingen linker til svaret mitt, men jeg er skeptisk. Jeg har ikke lyst å gå glipp av premien, men vil helller ikke tabbe meg ut ved å gå på en svindel. Anonymkode: 60778...65e Dette høres veldig rart ut….. nei her er det nok noe rart. Anonymkode: 7016b...2fe
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Nei det har jeg aldri opplevd. Høres ut som svindel. Anonymkode: ed40f...e11
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hos Elkjøp og blir bedt om å legge inn kortopplysninger for å dekke frakten. Det skal man vel ikke gjøre? Konkurransen ser helt legitim ut, siden er ekte og meldingen linker til svaret mitt, men jeg er skeptisk. Jeg har ikke lyst å gå glipp av premien, men vil helller ikke tabbe meg ut ved å gå på en svindel. Anonymkode: 60778...65e Det er svindel. Elkjøp la ut i går at andre prøver seg med svindel, i deres navn. Kl 01. i natt fikk jeg meld om at jeg hadde vunnet en dyson. At jeg måtte betale frakt til de først.. Bare tull. Aldri gi noen penger eller noe som helst opplysninger. Aldri. Anonymkode: 4d1bd...bf8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Ring Elkjøp kundeservice. Anonymkode: a8b0a...de5 Eller bare søk på elkjøp på face. Kommer opp med engang at dette er svindel. Anonymkode: 4d1bd...bf8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Det er juks, de ber aldri om kortopplysninger. Men mange svindlere bruker slike konkurranser for å finne ofre. Bare send en melding til elkjøp for å bekrefte, så får du nok svar tilbake om at dette er svindel. Anonymkode: 313b0...e9c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Man blir ikke bedt om å dekke frakt når man har vunnet en konkurranse! Så må du sjekke og tenke på følgende: Har du deltatt i konkurransen? Om nei, hvorfor vinner du da? Om ja, vant du etter at du la inn fult navn og e-post? (Dette er greit å ha når kortet skal kopieres) Sjekk så url-en, ser den rett ut? Eventuelt Facebook-siden, som helt sikkert heter Elkjøp(+noe til), men er der er punktum, noe etter navnet f.eks. Elkjøp-kundeportal, Elkjøp. osv. Hva står det på Elkjøp sine sider? Har du sjekket der? Anonymkode: 34389...d48
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 "Du har vunnet to googolioner kroner, vi må bare ha 30 kroner for å dekke frakten med å sende de. Hva er kredittkortinfoen din og hva er sikkerhetsnummeret på baksiden av kredittkortet ditt?" Høres sannsynlig ut. Du, HI? Beklager at det er lurendreierier. Det er kjedelig å glede seg over noe slikt og så blir en bare lurt. 😕 Anonymkode: 0baa1...9e2
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Det er svindel! Siden er ikke ekte, den er falsk. Ikke finn på å gi bort kortopplysningene dine! Jeg har vunnet flere konkurranser før. Har aldri måttet dekke porto. Anonymkode: d03ac...679
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Jeg har sjekket opp, og det stemmer at det er svindel. Jeg er superforsiktig til vanlig, men dette så virkelig seriøst ut. Facebooksiden så ekte ut, det var en pågående konkurranse som jeg hadde vært med på og jeg stusset egentlig ikke før det ble krevd epostadresse og kortopplysninger. Om man skal betale frakt, så kommer jo det som en faktura i ettertid, vil jeg tro. Jeg ringte Elkjøp som ble glad for beskjed. Det er kjempeskummelt når det ser så ekte ut. Hi Anonymkode: 60778...65e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 https://dinside.dagbladet.no/okonomi/advarer---slett-den/74272672 Anonymkode: 6d7d2...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå