Gå til innhold

Ditt beste tips til ikke å begynne å gråte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ekstremt lettrørt. Avslutninger, triste filmer, you name it, jeg begynner å gråte. Nå har en kollega siste arbeidsdag til uken, og jeg kjenner at jeg kommer til å savne han noe enormt. Hvordan kan jeg unngå å begynne å sippe som en liten baby siste dagen hans? Jeg blir så grusomt stygg når jeg gråter også. Hovne, røde øyne, snørr, hiksting. Jeg orker ikke det. Hjelp. 😂

Anonymkode: dd7c7...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare koselig med dem som feller noen tårer i sånne sammenhenger. Dropp sminken så går det fint.

Anonymkode: a736e...426

Skrevet

Manne deg opp i steden for å kvinne deg opp🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 51e78...886

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er bare koselig med dem som feller noen tårer i sånne sammenhenger. Dropp sminken så går det fint.

Anonymkode: a736e...426

Haha, nei, ikke mye koselig når jeg faller sammen i krampegråt. Det er bare så pinlig. 😭

HI

Skrevet

Jeg teller til ti. Ser for meg tallene visuelt, teller opp til ti, teller ned til null, teller opp til ti... 

Anonymkode: 66fde...a7e

Skrevet

Jeg biter meg på innsiden av underlepppa, og unngår å se andre personer i øynene

Anonymkode: 092eb...3b7

Skrevet

Jeg har gitt opp 🤷🏻‍♀️

Skrevet

Har ingen tips. Jeg lar det bare stå til; er en sippeguri selv også.

Anonymkode: d30b8...a70

Skrevet

Jeg klyper meg selv hardt i det tynne skinnet mellom fingrene. Skikkelig vondt. Av og til avleder smerten fra andre følelser.

Anonymkode: 6e568...82e

Skrevet

Sjelden jeg får det til. Forsøkt alle rakkertriks i boka. Eneste som kan hjelpe er å trekke helt unna folk, eller fikle med mobilen. Begge deler sees på som ekstremt uhøflig i en avskjedsstund. Enten være sippeguri eller hun frekke da. 😊

Anonymkode: 5d1be...a6a

Skrevet

Hvis jeg virkelig ikke kan gråte, så teller jeg. Jeg teller antall mennesker med briller, benkerader, lysestaker, vindusruter, hva som helst, men da fjerner jeg meg også fra selve situasjonen mentalt, og det er jo ikke så greit alltid. Ellers lar jeg det stå til, lar tårene renne, ler litt av meg selv, og tenker at sånn er jeg nå engang skrudd sammen. Vannfast mascara på sånne dager er vel derfor det heteste tipset.

Skrevet

Jeg tenker intenst på å ta skallet av en banan, om å om igjen 😅 ser for meg hvordan jeg gjør det, hvilke sider jeg begynner med osv, finner ikke noe mere upersonlig en det😅 å det funker for meg😜

Anonymkode: e890e...4b7

Skrevet

Knipeøvelser. Rart tips, men jeg lover at det virker...

Anonymkode: 630d6...fe1

Skrevet

Fantastisk! Da skal jeg skrelle en banan intenst mens jeg gjør knipeøvelser. 😂

Skrevet

Jeg fikk det ikke til før jeg ble døv. For nå må jeg bare vente med å gråte til etterpå. For hvis jeg gråter mens folk snakker til meg så ser jeg ikke hva de sier mens jeg leser på munn. Da mister jeg all kommunikasjon. Det kan sammenlignes med å kjøre bil i regnvær uten å ha på vindusvisker, man ser jo ikke noe. 

Det er virkelig en lang øvingsak. Når jeg får tårer i øyene, blunker jeg litt før jeg holder øyene oppe, trekker pusten godt inn og blåser den rolig ut. Når jeg ikke trenger å lese på munn mer, slipper jeg løs gråten enten alene eller foran vedkommende. 

Anonymkode: d1d98...04e

Skrevet

Jeg klarer det alltid på jobb, eller riktigere - når jeg er på jobb og forholder meg til klienter/pasienter. I en avslutning for en kollega er det vanskelig. Privat er det tilnærmet umulig. Det forteller meg at jeg faktisk har en stor porsjon kontroll allikevel, selv om det føles som om jeg ikke har det. Når jeg snakker med en klient, er jeg samlet og fokusert, og opptatt av hva den andre trenger, da er det liksom ikke plass til mine egne reaksjoner. Bruker ikke noen teknikker heller tror jeg, bare tenker på hva den andre trenger å bli møtt med. Tilltater meg ikke å kjenne på egne følelser, det er kanskje det som er cluet.

Anonymkode: fa676...d79

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Fantastisk! Da skal jeg skrelle en banan intenst mens jeg gjør knipeøvelser. 😂

Ikke glem å puste, inn nesa og ut munnen. 
Da ser du sikkert så rar ut at ingen andre gråter heller 😂

Ellers sverger jeg også til å telle, gjerne baklengs. Jeg har alltid misunt de som kan la en tåre trille nedover kinnet og snufse forsiktig. Jeg blir ildrød i øynene, snufser og får hulk langt ned i halsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...