Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #26 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vaskefirma innom et par ganger om dagen da, for å ta kjøkkenbenken etter matlaging? Spisebordet før og etter måltider? Badekaret etter noen har badet? Toalett og vask på badet flere ganger i uka? Matflekker på gulvet ved kjøkkenbenken og under spisebordet? Osv osv osv….😂 Altså. Jeg er også så heldig å ha vaskefirma her innimellom. Det er skikkelig luksus. Men jeg har da ikke sluttet å vaske av den grunn. Og firmaet bruker vårt vaskeutstyr, så kokevasken setter jeg på både etter besøk av vaskehjelp, og når vi som bor her holder det rent etter oss mellom besøkene. Anonymkode: 81ae9...106 Og så da? Hun du siterer gjør det på sin måte og blåser nok en lang i hva du gjør. Anonymkode: 01089...142
Soon to be mum Skrevet 26. september 2021 #27 Skrevet 26. september 2021 (endret) Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Vaskefirma innom et par ganger om dagen da, for å ta kjøkkenbenken etter matlaging? Spisebordet før og etter måltider? Badekaret etter noen har badet? Toalett og vask på badet flere ganger i uka? Matflekker på gulvet ved kjøkkenbenken og under spisebordet? Osv osv osv….😂 Altså. Jeg er også så heldig å ha vaskefirma her innimellom. Det er skikkelig luksus. Men jeg har da ikke sluttet å vaske av den grunn. Og firmaet bruker vårt vaskeutstyr, så kokevasken setter jeg på både etter besøk av vaskehjelp, og når vi som bor her holder det rent etter oss mellom besøkene. Anonymkode: 81ae9...106 Hahaha.. ja, dette var kjempemorsomt du. 🤷♀️ For å vaske av kjøkkenbenk, spisebord o.l bruker vi Chifonett-kluter. Når de er skitne og/eller sure, kaster vi de og tar en ny. det er kun datteren vår som bruker badekaret, men både dusj og badekar blir vasket med svamp, og den kastes etter noen gangers bruk. Til å vaske toalettet bruker jeg faktisk engangs-våtservietter betegnet til det formålet. Matflekker på gulvet har vi så godt som aldri. Ingen hos oss søler spesielt mye. Selv da ikke datteren vår var barnehagebarn sølte hun særlig mye. Men om det skjer bruker vi da en av de før nevnte chifonett-klutene til det også. og jeg har ikke sluttet å vaske heller, som du skjønner. Ingen grunn til å bedrive shaming bare fordi jeg sier jeg ikke trenger å vaske mopper og kluter til husvask i min egen vaskemaskin. Nå vil sikkert noen si at jeg er svært lite miljøvennlig siden jeg bruker kluter, svamper og til og med våtservietter som jeg kaster etter bruk (kaster ikke kluter og svamper etter en gangs bruk, men skyller dem godt opp, ev i såpevann, for hånd). Det må man i så fall gjerne mene. Men vi har ikke bil, bruker sykkel og off kommunikasjon til å komme oss rundt, har ikke reist med fly på 7 år og har generelt lavt luksusforbruk (bortsett fra at vi har vaskehjelp). Så jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Endret 26. september 2021 av Soon to be mum
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #28 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere som blander undertøy (med tarmbakterier) med vanlige klær på 40 grader, som ikke dreper bakteriene, derimot, det har jeg problemer med å skjønne. Lar bakteriene fordele seg godt utover familiens bukser og gensere, og drar ut i verden for å spre det videre. Håper ikke dere er mine venner og kollegaer🤢🙈 Ikke vær så teit. Anonymkode: 3b0e6...144
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #29 Skrevet 26. september 2021 Sokker vaskes på 40 grader sammen med vanlige klær. Sengetøy, håndklær, truser, kjøkkenkluter vaskes på 60 grader. Anonymkode: 3e083...1a4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #30 Skrevet 26. september 2021 Takk til alle som svarte, da ble det sokker og truser på 60 grader idag 👍 Hi Anonymkode: 9b5f4...7f4
Daquiry Skrevet 26. september 2021 #31 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): vasker sokker og undertøy sammen med alle andre klær på 40, håndklær og sengetøy på 60. Anonymkode: 56a01...b47 Urk, det er bare drit ekkelt. Da bare vasker du tarmbakterier og fotbakterier rundt i vasken din 🤢
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #32 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (På 26.9.2021 den 14.28): Og jeg har svart på spørsmålet ditt så hvorfor fortsetter du å pipe? Anonymkode: ffeea...1e5 Oi, du er den typen ja. God bedring! Anonymkode: 4e66a...a97
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #33 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (På 26.9.2021 den 15.47): Men skifter du sengetøy hver eneste dag, slik du gjør med truser? Og det er ikke slik at man bare ligger i sengetøy, nei. Man har sex i dem også, bl.a. Og ikke alle bruker nattøy, nei. Dessuten: hvorfor plager det deg slik at noen vasker sengetøyet sitt på 90? Det er faktisk slik at vaskemaskinen din har godt av at det kjøres et slikt program i ny og ne også. Anonymkode: 18997...0b0 Det plager meg overhodet ikke. Jeg bare sliter med logikken. Sengetøy blir ikke så skittent som undertøy, men undertøy trenger bare 60 grader mens sengetøy må kokes. Det gir jo ikke mening. De har liksom bare bestemt seg for noe uren å tenke. Anonymkode: 4e66a...a97
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #34 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (På 26.9.2021 den 17.07): Kanskje fordi hun er en av de som kommer inn her dag ut og dag inn bare for å ta noen? 🤷🏻♀️ Anonymkode: ffeea...1e5 Ja, det var rette ræva som feis🙈🤣🤣🤣 Anonymkode: 4e66a...a97
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #35 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Det plager meg overhodet ikke. Jeg bare sliter med logikken. Sengetøy blir ikke så skittent som undertøy, men undertøy trenger bare 60 grader mens sengetøy må kokes. Det gir jo ikke mening. De har liksom bare bestemt seg for noe uren å tenke. Anonymkode: 4e66a...a97 Og jeg er uenig med deg der. Anonymkode: 18997...0b0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #36 Skrevet 28. september 2021 Fra et helsemessig ståsted er for problemet at vi er for LITE eksponert for møkk og bakterier i Norge. Så kan ikke alle bare ta det rolig og gjøre ting på sin måte? Anonymkode: 39ca6...a2d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #37 Skrevet 28. september 2021 Sånne tråder som dette, altså. Ikke rart kvinner fortsatt tjener mindre enn menn… Anonymkode: 91630...d56
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #38 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (På 2021-9-26 den 12.35): Vasker dere sokker og undertøy/truser sammen,60 grader holder? Anonymkode: 9b5f4...7f4 Jeg har ikke noe undertøy som tåler 60 grader. Anonymkode: 760b6...c4f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #39 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Det plager meg overhodet ikke. Jeg bare sliter med logikken. Sengetøy blir ikke så skittent som undertøy, men undertøy trenger bare 60 grader mens sengetøy må kokes. Det gir jo ikke mening. De har liksom bare bestemt seg for noe uren å tenke. Anonymkode: 4e66a...a97 Nå er det uvanlig at man får sengemidd i undertøyet. Undertøyet byttes hver dag her i heimen, mens jeg bytter sengetøy kanskje hver 10. dag. Anonymkode: 760b6...c4f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #40 Skrevet 28. september 2021 Daquiry skrev (På 2021-9-26 den 20.22): Urk, det er bare drit ekkelt. Da bare vasker du tarmbakterier og fotbakterier rundt i vasken din 🤢 Ikke alle liker å bare ha bestemorstruser i bomull. Enkelte av oss har korsetter og truser med blonder, som selvfølgelig ikke tåler koking eller vask på 60 grader. Anonymkode: 760b6...c4f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #41 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke alle liker å bare ha bestemorstruser i bomull. Enkelte av oss har korsetter og truser med blonder, som selvfølgelig ikke tåler koking eller vask på 60 grader. Anonymkode: 760b6...c4f Det tåler vask på 60 grader, det blir fortere slitt, men ja det tåler det. Anonymkode: 09edd...93f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #42 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det tåler vask på 60 grader, det blir fortere slitt, men ja det tåler det. Anonymkode: 09edd...93f På vaskeanvisningen står det at de ikke tåler det. De blir misfarget og utslitt etter et par måneder. Når man først investerer i dyrt og fint undertøy, vil man jo ikke ødelegge det med vilje. Anonymkode: 760b6...c4f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #43 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): På vaskeanvisningen står det at de ikke tåler det. De blir misfarget og utslitt etter et par måneder. Når man først investerer i dyrt og fint undertøy, vil man jo ikke ødelegge det med vilje. Anonymkode: 760b6...c4f Jeg har ikke opplevd det etter et par månder. Anonymkode: 09edd...93f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #44 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Det plager meg overhodet ikke. Jeg bare sliter med logikken. Sengetøy blir ikke så skittent som undertøy, men undertøy trenger bare 60 grader mens sengetøy må kokes. Det gir jo ikke mening. De har liksom bare bestemt seg for noe uren å tenke. Anonymkode: 4e66a...a97 Men folk har jo svart deg. Det er fordi det ikke tåler 90 men det gjør sengetøy og håndklær. Er det så vanskelig å forstå den logikken? Om det er nødvendig å vaske noe som helst på 90 er en helt annen diskusjon. Anonymkode: ffeea...1e5
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #45 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Nå er det uvanlig at man får sengemidd i undertøyet. Undertøyet byttes hver dag her i heimen, mens jeg bytter sengetøy kanskje hver 10. dag. Anonymkode: 760b6...c4f Sengemidd blir du kvitt på 60 grader. Plages du veldig av midd så må du vaske dyna og puta oftere. Det er der midten bor. Hjelper lite å hysterisk koke sengetøyet om du ikke vasker det inni. Uansett tør jeg påstå at undertøy har mye mer tarmbakterier og annet "skitt" enn sengetøyet. Eller har dere dyr i senga? Anonymkode: 4e66a...a97
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #46 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Men folk har jo svart deg. Det er fordi det ikke tåler 90 men det gjør sengetøy og håndklær. Er det så vanskelig å forstå den logikken? Om det er nødvendig å vaske noe som helst på 90 er en helt annen diskusjon. Anonymkode: ffeea...1e5 Det som tåler 60 tåler 90. Logikken mangler, for ingen av delene trenger 90. Helt idioti å vaske på 90 fordi det tåler det når det overhodet ikke utgjør noen forskjell på annet enn at det er direkte miljøuvennlig å vaske på høyere temperatur enn nødvendig. Folk i 2021 burde vite bedre. Anonymkode: 4e66a...a97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå