Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Og så har de begrenset profilen sin for deg. Hvorfor legger man de til da? Anonymkode: 777fb...8c4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Tenker du at man skal ha fullt åpen profil for alle, både venner og bekjente? Jeg har mye begrensninger for sladrekjerringene i bygda, og bekjente også. Vennene mine får se det meste, familie har noen begrensninger, de som ikke er venner får ikke se noe omtrent. Trodde det var vanlig jeg? Det er jo som i livet ellers. Noen vet alt, noen vet nesten ingenting Anonymkode: 24cb7...334
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Tenker du at man skal ha fullt åpen profil for alle, både venner og bekjente? Jeg har mye begrensninger for sladrekjerringene i bygda, og bekjente også. Vennene mine får se det meste, familie har noen begrensninger, de som ikke er venner får ikke se noe omtrent. Trodde det var vanlig jeg? Det er jo som i livet ellers. Noen vet alt, noen vet nesten ingenting Anonymkode: 24cb7...334 Men hvorfor legge til noen man ikke vil ha noe med å gjøre?? Jeg har kun de nærmeste på FB da og de jeg ønsker å dele med og se livene til. Folk jeg ikke vil ha i livet mitt er jeg ikke venn med. Nå brukes FB lite da. Har likevel fått med meg flere si at de begrenser de de ikke ønsker skal se livene deres. Det forstår jeg ikke. Hvorfor er du venn med de du kaller sladrekjerringer? Er det ikke bedre å ikke være venn? Anonymkode: 777fb...8c4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men hvorfor legge til noen man ikke vil ha noe med å gjøre?? Jeg har kun de nærmeste på FB da og de jeg ønsker å dele med og se livene til. Folk jeg ikke vil ha i livet mitt er jeg ikke venn med. Nå brukes FB lite da. Har likevel fått med meg flere si at de begrenser de de ikke ønsker skal se livene deres. Det forstår jeg ikke. Hvorfor er du venn med de du kaller sladrekjerringer? Er det ikke bedre å ikke være venn? Anonymkode: 777fb...8c4 Er det bare på dette området du sliter med å forstå at mennesker er forskjellige? Andre bruker soMe til andre ting enn deg, akkurat som de prioriterer bruk av fritid og penger annerledes. Ingen gjør det nødvendigvis feil.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men hvorfor legge til noen man ikke vil ha noe med å gjøre?? Jeg har kun de nærmeste på FB da og de jeg ønsker å dele med og se livene til. Folk jeg ikke vil ha i livet mitt er jeg ikke venn med. Nå brukes FB lite da. Har likevel fått med meg flere si at de begrenser de de ikke ønsker skal se livene deres. Det forstår jeg ikke. Hvorfor er du venn med de du kaller sladrekjerringer? Er det ikke bedre å ikke være venn? Anonymkode: 777fb...8c4 Jeg har mange på facebook som jeg ikke er personlig god venn med, men som det er praktisk å ha der. F.eks foreldre til barnas venner, foreldre på klassetrinnet til ungene, foreldre på fritidsinteressene til ungene osv. Vi bruker messenger til beskjeder, avtaler om samkjøring osv. Det er rett og slett praktisk å ha de der, men de trenger ikke "fullt innsyn" i alt som skjer. Jeg har også alt fra hundeoppdrettere, folk som har kjøpt kullsøsken av mine hunder og slike ting på facebook. Folk jeg har sporadisk kontakt med gjennom messenger. Så er det gamle klassevenner, folk jeg gikk på ungdomsskolen og vgs med. Folk jeg har arrangert reunion med, folk jeg har litt kontakt med, men ikke har sett på titalls år. Ikke nære venner, med koselige bekjente fra "gamle dager" Jeg tror det er mer vanlig enn å ha bare en håndfull venner på facebook altså... Anonymkode: dda88...9f5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 minutter siden): Er det bare på dette området du sliter med å forstå at mennesker er forskjellige? Andre bruker soMe til andre ting enn deg, akkurat som de prioriterer bruk av fritid og penger annerledes. Ingen gjør det nødvendigvis feil. Hvorfor må du svare med å antyde at jeg er sosialt tilbakestående? Synes ikke det er en spesielt god egenskap. Jeg spør jo åpenbart fordi jeg lurer, ikke fordi jeg dømmer. Jeg sa jo at jeg ikke bruker FB spesielt mye og derfor lurer jeg. For meg er FB åpenbart en sosial kanal med venner og familie. Derfor er det uforstående å ha masse ansikter i vennelista som hverken ser deg eller du dem. Hva bruker man FB til da? Jeg tar gjerne imot saklige svar på hva man bruker FB til. Uten at det skal antydes at jeg sliter sosialt. Anonymkode: 777fb...8c4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har mange på facebook som jeg ikke er personlig god venn med, men som det er praktisk å ha der. F.eks foreldre til barnas venner, foreldre på klassetrinnet til ungene, foreldre på fritidsinteressene til ungene osv. Vi bruker messenger til beskjeder, avtaler om samkjøring osv. Det er rett og slett praktisk å ha de der, men de trenger ikke "fullt innsyn" i alt som skjer. Jeg har også alt fra hundeoppdrettere, folk som har kjøpt kullsøsken av mine hunder og slike ting på facebook. Folk jeg har sporadisk kontakt med gjennom messenger. Så er det gamle klassevenner, folk jeg gikk på ungdomsskolen og vgs med. Folk jeg har arrangert reunion med, folk jeg har litt kontakt med, men ikke har sett på titalls år. Ikke nære venner, med koselige bekjente fra "gamle dager" Jeg tror det er mer vanlig enn å ha bare en håndfull venner på facebook altså... Anonymkode: dda88...9f5 Ok ser den. Jeg kommuniserer med klassen til barna via en felles FB side og der kan man jo sende beskjeder. Kan man ikke maile med folk på messenger uten å være venner? Trodde faktisk det var mulig jeg. Anonymkode: 777fb...8c4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor må du svare med å antyde at jeg er sosialt tilbakestående? Synes ikke det er en spesielt god egenskap. Jeg spør jo åpenbart fordi jeg lurer, ikke fordi jeg dømmer. Jeg sa jo at jeg ikke bruker FB spesielt mye og derfor lurer jeg. For meg er FB åpenbart en sosial kanal med venner og familie. Derfor er det uforstående å ha masse ansikter i vennelista som hverken ser deg eller du dem. Hva bruker man FB til da? Jeg tar gjerne imot saklige svar på hva man bruker FB til. Uten at det skal antydes at jeg sliter sosialt. Anonymkode: 777fb...8c4 Du sa ingenting om hvor mye du bruker fb. Jeg spør deg også fordi jeg oppriktig lurer, er det bare på dette området det er vanskelig for deg å forstå at folk er forskjellige?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 minutt siden): Du sa ingenting om hvor mye du bruker fb. Jeg spør deg også fordi jeg oppriktig lurer, er det bare på dette området det er vanskelig for deg å forstå at folk er forskjellige? Jo jeg skrev det, leser du ikke det du siterer? Eller var du mest opptatt av å arrestere meg for å lure på noe dumt? Jeg har ikke spesielle vansker med å forstå folk, dette lurte jeg på i dag da jeg hørte dette temaet i går der man har begrenset innsyn på sin profil. Jeg ville utdype dette og se om svarene her er de samme som jeg fikk i går. Om folk blir provosert over at jeg lurer på dette så beklager jeg. Jeg hverken dømmer de som gjør det, ei er jeg en som sliter med å forstå folk og verden. Jeg stiller kanskje litt dumme spørsmål fordi jeg lurer på ting. Anonymkode: 777fb...8c4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jo jeg skrev det, leser du ikke det du siterer? Eller var du mest opptatt av å arrestere meg for å lure på noe dumt? Jeg har ikke spesielle vansker med å forstå folk, dette lurte jeg på i dag da jeg hørte dette temaet i går der man har begrenset innsyn på sin profil. Jeg ville utdype dette og se om svarene her er de samme som jeg fikk i går. Om folk blir provosert over at jeg lurer på dette så beklager jeg. Jeg hverken dømmer de som gjør det, ei er jeg en som sliter med å forstå folk og verden. Jeg stiller kanskje litt dumme spørsmål fordi jeg lurer på ting. Anonymkode: 777fb...8c4 Beklager ser det nå. Jeg mente å svare på HI, men ser jeg siterte et annet innlegg. Jeg blir ikke provosert av spørsmålet ditt. Jeg har bare aldri tenkt over at andre må forklare hvorfor de bruker Facebook på en annen måte enn meg. Jeg begrenser ingen, men godtar de fleste forespørsler. Jeg deler veldig lite. Jeg reiser lite også. Jeg har ingen interesse for det, men jeg har aldri vurdert å be andre om en forklaring på hvorfor de gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå