Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Fikk tips om boken hennes. Har ikke boken, men fant et klipp der hun snakket om hekt og da virket som hun mente at det har med hvordan foreldrene dine har vært når du var barn? Noen som har lest den å kan bekrefte det? Anonymkode: 34dcc...9ac
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fikk tips om boken hennes. Har ikke boken, men fant et klipp der hun snakket om hekt og da virket som hun mente at det har med hvordan foreldrene dine har vært når du var barn? Noen som har lest den å kan bekrefte det? Anonymkode: 34dcc...9ac Biblioteket har den. Jeg har lest MYE av Gran, og hun beskriver fenomenet «hekt» i flere bøker. Men det blir ikke nevnt noen forbindelse med foreldrerelasjonen. Tvert om så sier hun at alle kan oppleve et «hekt» en eller annen gang i livet. At man kan ha sunne og normale forhold før og etter, men fanges i et hekt når situasjonen ligger til rette for det. Ingen er «hekta» hver eneste gang. Anonymkode: 97692...3d4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Aldri lest noe av henne. Men ble bare nysgjerrig fordi jeg ikke skjønte. Hva mener det med hekt? Anonymkode: 45211...513
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Aldri lest noe av henne. Men ble bare nysgjerrig fordi jeg ikke skjønte. Hva mener det med hekt? Anonymkode: 45211...513 Et eksempel fra det virkelige liv: Venninna mi datet en fyr. Han var hyggelig. De ble elskere. Han kom innom henne og innom den byen der hun bor når det passet med jobben hans (han reiste en del i den sammenheng.) På et tidspunkt kom hun til å si at hun ønsket et forhold med ham og var blitt betatt av ham/forelsket i ham eller noe sånt. Han var åpenbart ikke interessert i samme type forhold, for han begynte å trekke seg bort da. I nesten to år påfølgende hadde hun helt nerver hver gang det kunne åpne seg en mulighet for å møte ham. Hun leste alle sms-er fra ham femti ganger forlengs og baklengs for å prøve å tolke om han mente noe mer enn bare "hei, står til" når det sto "hei, står til". De gangene hun lyktes i å få møte ham, var han med på å ha sex. Men han ville ikke noe verken før eller etter. Ikke gå ut sammen, se en film, kose litt, spise et godt måltid. Hun fikk komme inn på hotellrommet hans og pule, og deretter snakket han ikke mer med henne. Bare sovnet eller scrollet litt på mobilen til hun gikk. Når han ønsket å ha kontakt, sendte han et på melding til henne, ikke engang en tekst. Men hun hoppet i stolen over å bli kontaktet. Alt i alt kunne enhver tulling se på mils avstand at det ikke var noe poeng i å ha forventninger til ham, og at hun burde se seg om etter noe annet. Men hun var ...hekta. Hennes tidligere forhold var ikke sånn. Men dette var et klassisk hekt. Anonymkode: 97692...3d4
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Det er et ganske interessant fenomen, at man blir avhengig av ustabiliteten. Jeg trodde ikke det var mulig før jeg stod der selv. Anonymkode: 7740c...dc1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (På 26.9.2021 den 22.37): Et eksempel fra det virkelige liv: Venninna mi datet en fyr. Han var hyggelig. De ble elskere. Han kom innom henne og innom den byen der hun bor når det passet med jobben hans (han reiste en del i den sammenheng.) På et tidspunkt kom hun til å si at hun ønsket et forhold med ham og var blitt betatt av ham/forelsket i ham eller noe sånt. Han var åpenbart ikke interessert i samme type forhold, for han begynte å trekke seg bort da. I nesten to år påfølgende hadde hun helt nerver hver gang det kunne åpne seg en mulighet for å møte ham. Hun leste alle sms-er fra ham femti ganger forlengs og baklengs for å prøve å tolke om han mente noe mer enn bare "hei, står til" når det sto "hei, står til". De gangene hun lyktes i å få møte ham, var han med på å ha sex. Men han ville ikke noe verken før eller etter. Ikke gå ut sammen, se en film, kose litt, spise et godt måltid. Hun fikk komme inn på hotellrommet hans og pule, og deretter snakket han ikke mer med henne. Bare sovnet eller scrollet litt på mobilen til hun gikk. Når han ønsket å ha kontakt, sendte han et på melding til henne, ikke engang en tekst. Men hun hoppet i stolen over å bli kontaktet. Alt i alt kunne enhver tulling se på mils avstand at det ikke var noe poeng i å ha forventninger til ham, og at hun burde se seg om etter noe annet. Men hun var ...hekta. Hennes tidligere forhold var ikke sånn. Men dette var et klassisk hekt. Anonymkode: 97692...3d4 Ok. Da var det det jeg trodde det var. 😊 Anonymkode: 45211...513
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Tror jeg må lese om det… Jeg var nok «hekta» på en - i 8 år! Glad jeg kom meg videre til slutt! Anonymkode: d536a...b5b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Tror jeg må lese om det… Jeg var nok «hekta» på en - i 8 år! Glad jeg kom meg videre til slutt! Anonymkode: d536a...b5b Jeg er på midt 7 år og sliter med å holde meg unna han. Hva hjalp deg? Anonymkode: 34dcc...9ac
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg er på midt 7 år og sliter med å holde meg unna han. Hva hjalp deg? Anonymkode: 34dcc...9ac Han fikk ny kjæreste, som han var seriøs med. Det var ikke så ille etterpå, mest en lettelse. Jeg hørte ikke mer fra han. Ingen meldinger som åpnet for mer, og jeg møtte han ikke mer på byen ettersom han ikke gikk ut på byen mer. Jeg forstår ikke selv hvorfor jeg var så opphengt i han, nå ville jeg jo aldri hatt en som han. Han utnyttet situasjonen, og lekte med mine følelser. Jeg klarte å finne «roen» i meg selv uten han, og ble mer komfortabel med meg selv. Faktisk tok det ikke så lang tid etterpå, før jeg traff han jeg nå er gift med. Da visste jeg ihvertfall mye bedre hva jeg så etter, og hva jeg IKKE ønsket i en mann. Anonymkode: d536a...b5b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Han fikk ny kjæreste, som han var seriøs med. Det var ikke så ille etterpå, mest en lettelse. Jeg hørte ikke mer fra han. Ingen meldinger som åpnet for mer, og jeg møtte han ikke mer på byen ettersom han ikke gikk ut på byen mer. Jeg forstår ikke selv hvorfor jeg var så opphengt i han, nå ville jeg jo aldri hatt en som han. Han utnyttet situasjonen, og lekte med mine følelser. Jeg klarte å finne «roen» i meg selv uten han, og ble mer komfortabel med meg selv. Faktisk tok det ikke så lang tid etterpå, før jeg traff han jeg nå er gift med. Da visste jeg ihvertfall mye bedre hva jeg så etter, og hva jeg IKKE ønsket i en mann. Anonymkode: d536a...b5b Takk for at du forteller. Godt han fikk kjæreste og at du fant mannen din etterpå. problemet her er at jeg egentlig vet at jeg ikke vil han, men allikevel bruker jeg tid på å tenke på han og romantisere. Og har ikke klart å gå videre og funnet en ny. Anonymkode: 34dcc...9ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå