Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Han har nå funnet ut at han ikke orker alt kaoset dette medfører og vil derfor bo for seg selv. Han elsker meg sier han og håper andre kan hjelpe meg med barna. Wtf?! Anonymkode: 9e197...f4b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Mener han at han ikke vil ha noe med dere å gjøre? Ikke noe ansvar? Anonymkode: 60ee6...2a7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Meh, han eksisterer ikke i et vakuum. Han er en del av en samfunnstrend, en utvikling i samfunnet. Hvis ekteskap og det å love evig troskap skal være noe av verdi så må det også bety at et ekteskap aldri kan brytes, at skilsmisse ikke er mulig. Er det mulig så er det mulig. Samme hva grunnen er. Ja da, dette er mer separasjon enn skilsmisse. Same shit, different wrapping. Hvis han elsker deg, hvorfor vil han da ikke være der for deg, være der sammen med deg, ta del i dine opplevelser og erfaringer? Fordi det ikke er noen som funderer på hva kjærlighet er lenger. Kjærlighet er i dag en flyktig følelse, et blaff. Kjærlighet er valg. Når en velger bort kjærligheten over tid så blir en kaldere, kjøligere, mer egoistisk, egosentrisk. Når mange nok gjør det blir det en del av en trend, en kultur. Hva du kan gjøre? Det er han som gjør dette. Du kan ikke velge for han. Men vær klar over at vi ikke har noen kultur for kjærligheten. Vi har en kultur for egosentrismen. Vi har en kultur der en skal tenke på alt en går glipp av, der FOMO er et stadig press som hviler på de flestes skuldre. Menn går for øvrig aldri ut av ett forhold uten å ha noen ny klar. Jeg bare nevner det. Anonymkode: 03d54...249
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Mener han at han ikke vil ha noe med dere å gjøre? Ikke noe ansvar? Anonymkode: 60ee6...2a7 Han vil se de hver tredje helg sier han. Kun det. Merkelig Anonymkode: 9e197...f4b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Meh, han eksisterer ikke i et vakuum. Han er en del av en samfunnstrend, en utvikling i samfunnet. Hvis ekteskap og det å love evig troskap skal være noe av verdi så må det også bety at et ekteskap aldri kan brytes, at skilsmisse ikke er mulig. Er det mulig så er det mulig. Samme hva grunnen er. Ja da, dette er mer separasjon enn skilsmisse. Same shit, different wrapping. Hvis han elsker deg, hvorfor vil han da ikke være der for deg, være der sammen med deg, ta del i dine opplevelser og erfaringer? Fordi det ikke er noen som funderer på hva kjærlighet er lenger. Kjærlighet er i dag en flyktig følelse, et blaff. Kjærlighet er valg. Når en velger bort kjærligheten over tid så blir en kaldere, kjøligere, mer egoistisk, egosentrisk. Når mange nok gjør det blir det en del av en trend, en kultur. Hva du kan gjøre? Det er han som gjør dette. Du kan ikke velge for han. Men vær klar over at vi ikke har noen kultur for kjærligheten. Vi har en kultur for egosentrismen. Vi har en kultur der en skal tenke på alt en går glipp av, der FOMO er et stadig press som hviler på de flestes skuldre. Menn går for øvrig aldri ut av ett forhold uten å ha noen ny klar. Jeg bare nevner det. Anonymkode: 03d54...249 Han har ikke en ny. Han gjør det ikke slutt, han vil bare ha fred. Men hvem vil ikke det? (Holdt jeg på å si) Dette er feil og svært egoistisk! Anonymkode: 9e197...f4b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 1 Enten har han funnet en ny. 2 Eller han står i en eller annen midtlivskrise eller har fått psykiske problemer. 3 Eller han viser omsider hvor ansvarsløs og egoistisk han er. Jeg hadde latt ham flytte - og så sendt søknad om barnebidrag gjennom Nav umiddelbart etter at han har flyttet ut. Husk å få til mekling så fort som mulig slik at du får en meklingsattest. Og søkt på ekstra bostøtte osv. At han liksom elsker deg er bare tull. Nå tar han jo enorm avstand både fra deg OG barna, fraskriver seg det meste av ansvar. Han kan ikke bare ta en pause fra ungene sine! Hvis han har fått psykiske problemer og står i en krise, da må han heller være ærlig om det, søke hjelp for seg selv og for dere sammen. Men det er ingen løsning at han skal stikke av fra ansvaret sitt for forholdet og barna og så late som om han elsker deg. Ikke fall for dette, for det er noe han ikke forteller deg, uansett hva det er. Sørg for at han må betale fra dag én når han flytter ut! Og for all del - ta bidrag gjennom Nav, så slipper du at det blir en krigssone. Anonymkode: e0b30...dbb
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Han har ikke en ny. Han gjør det ikke slutt, han vil bare ha fred. Men hvem vil ikke det? (Holdt jeg på å si) Dette er feil og svært egoistisk! Anonymkode: 9e197...f4b Helt enig med deg i at det er både feil og svært egoistisk. Det vil påvirke barna. Ikke positivt i så måte. Klart en trenger tid til "seg selv". Men når en velger å få barn så er det slikt en velger å legge fra seg litt. En er en del av en familie, en er ikke et enslig individ lenger. En kan ikke gjøre slik uten at det skader de rundt en ("hvorfor vil pappa ikke være sammen med oss mer?", og selvfølgelig, "hvorfor vil han ikke være sammen med meg mer?", selv om det er lettere å håndtere som voksen så betyr ikke det at det er lett). Jeg vet at det er et valg han har tatt. Men jeg ser dette er ganske normalisert i dagens samfunn, dessverre, dette med å være egoist, ikke tenke på eller bry seg om hva ens valg får for konsekvenser for andre. Anonymkode: 03d54...249
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 Kanskje han ombestemmer seg når han finner ut hvor mye han må betale i bidrag? Det kan jo bli en del med 4 barn, og spesielt når han kun vil se de hver 3. helg. Bestill time til mekling, og send inn søknad om bidrag via Nav så fort som mulig! Anonymkode: 93ca4...427
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Kanskje han ombestemmer seg når han finner ut hvor mye han må betale i bidrag? Det kan jo bli en del med 4 barn, og spesielt når han kun vil se de hver 3. helg. Bestill time til mekling, og send inn søknad om bidrag via Nav så fort som mulig! Anonymkode: 93ca4...427 Men vil HI ha ham hvis eneste årsaken til at han vil fortsette å bo med henne er at han da sparer noen kroner? Jeg hadde ikke orket en slik mann. Det er noe han ikke forteller henne. Enig i at Hi bør bestille mekling og få inn søknad om bidrag så fort som mulig. Anonymkode: e0b30...dbb
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men vil HI ha ham hvis eneste årsaken til at han vil fortsette å bo med henne er at han da sparer noen kroner? Jeg hadde ikke orket en slik mann. Det er noe han ikke forteller henne. Enig i at Hi bør bestille mekling og få inn søknad om bidrag så fort som mulig. Anonymkode: e0b30...dbb Enig, dette sitter jeg også og tenker litt på. I verste fall kan det rent av være at han tjener mer enn nok av penger, hvis han er arbeidsnarkoman, noe som forklarer hvorfor han vil ha "alenetid" uten å ha noen annen i bildet, slik at han ikke en gang merker en slik utgift. Det signaliserer i så fall overfor han at det eneste han oppfattes å ha av verdi er penger. At det er eneste grunnen til at HI er sammen med han. Og omvendt, det gir også den gnagingen, som du er inne på, at hvis han kommer tilbake, er det da fordi han faktisk er glad i HI og barna sine, eller er det for å spare penger? Anonymkode: 03d54...249
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 Jeg tror at «alle» fedre oppriktig ønsker å være en tilstedeværende og god pappa. Når de ikke er det, så er det fordi de ikke får det til / mestrer det. Da er det enklere å gi opp, og overlate ansvaret til deg som mor. Da vet han i hvert fall at barna har det godt! Skillsmisse vet jeg ikke annet råd enn å støtte/ gi han tid, men barna hadde jeg ikke gitt meg på! Ikke for å ha avlastning og hjelp, men fordi jeg tror det handler om noe psykisk hos far, og fordi barna har behov for en tilstedeværende pappa. Barn er faktisk ikke no han kan skrive fra seg. Han har laget dem, og forpliktet seg til et ansvar til de er 18 år. Prøv deg på en skikkelig prat med han hi... Anonymkode: cb606...bef
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 Og du, HI? Selv om vi kommer med forslag og tanker vet jeg at vi alle føler med deg. Dette er en tøff sak å få rett i ansiktet. Ikke bare er det tungt å bli stående alene med fire barn, selv om noen av de sikkert er litt større og klarer å hjelpe til litt, så er det hardt å plutselig bli stående alene med et slikt ansvar. Ikke minst, det å oppleve at noen en er glad i, noen som er en så nær, plutselig... Føler så veldig med deg, HI! Og du? Du er fin som ikke prater bittert eller surt om mannen din, om barnas far. Du må virkelig være glad i han som ikke blir sint eller hard mot han, trass at han gjør slik, trass at han mer eller mindre bare forlater deg (og barna). Ønsker deg alt godt. Klem ❤️ Anonymkode: 03d54...249
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Han har nå funnet ut at han ikke orker alt kaoset dette medfører og vil derfor bo for seg selv. Han elsker meg sier han og håper andre kan hjelpe meg med barna. Wtf?! Anonymkode: 9e197...f4b Skikkelig mandig🙄 Anonymkode: ac2fa...865
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #14 Skrevet 26. september 2021 Du får si at du ikke heller orker det kaoset, og at han derfor skal ha ansvar 50% av tiden og delt bosted. Du må hente deg inn mens han har ungene. Anonymkode: 2b901...2e0
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #15 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du får si at du ikke heller orker det kaoset, og at han derfor skal ha ansvar 50% av tiden og delt bosted. Du må hente deg inn mens han har ungene. Anonymkode: 2b901...2e0 Veldig godt forslag! Støttes. Anonymkode: 03d54...249
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #16 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Kanskje han ombestemmer seg når han finner ut hvor mye han må betale i bidrag? Det kan jo bli en del med 4 barn, og spesielt når han kun vil se de hver 3. helg. Bestill time til mekling, og send inn søknad om bidrag via Nav så fort som mulig! Anonymkode: 93ca4...427 Han sier han trenger ikke å betale bidrag fordi vi er jo gift. Men skal likevel gå gjennom nav Anonymkode: 9e197...f4b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #17 Skrevet 26. september 2021 Hvis mannen min hadde kommet og sagt at han elsket meg, men ikke barna (for det er jo det han sier), ville jeg bedt ham få å pakke kofferten med en gang og aldri kommet tilbake. For meg hadde det vært uaktuelt å tilgi noe sånn og jeg hadde aldri kunnet elske han igjen. Så om han mente vi fortsatt skulle være gift slett ikke hadde vært helt irrelevant. Anonymkode: 8d6cd...5de
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #18 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Han sier han trenger ikke å betale bidrag fordi vi er jo gift. Men skal likevel gå gjennom nav Anonymkode: 9e197...f4b Så han skal verken ha ansvar eller utgifter for barna sine? Og han tror at du vil fortsette å være gift med han? Har han hjernesvulst? Anonymkode: 1415e...221
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #19 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Han sier han trenger ikke å betale bidrag fordi vi er jo gift. Men skal likevel gå gjennom nav Anonymkode: 9e197...f4b Han har rett i at det ikke kan kreves bidrag av han om dere er gift, da vil sekundærboligen/pendlerboligen hans bare bli ansett som en del av deres felles økonomi. Dere må ta ut separasjon for at du skal få hjelp av nav her. Så det hadde jeg sagt klart fra om, at om han ønsker å flytte ut blir det separasjon så du kan få støtte som enslig mor, både en ekstra barnetrygd, skattefordel og bidrag, pluss evt støtte til barnetilsyn om du tjener under 6 G Anonymkode: 6dd28...c31
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #20 Skrevet 26. september 2021 Det lukter depresjon her. Er han deprimert bør han ikke ta store valg... Anonymkode: 4f9f8...201
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #21 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det lukter depresjon her. Er han deprimert bør han ikke ta store valg... Anonymkode: 4f9f8...201 Hva gjør jeg da? Anonymkode: 9e197...f4b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #22 Skrevet 26. september 2021 Hvis han skal bo et annet sted MÅ du søke om separasjon og time til mekling. Og da vil du få bidrag fra han. Ellers vil du bli økonomisk ruinert. Ikke vær dum her. Han svikter barna, derfor må du være stødig Anonymkode: 81658...508
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #23 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis han skal bo et annet sted MÅ du søke om separasjon og time til mekling. Og da vil du få bidrag fra han. Ellers vil du bli økonomisk ruinert. Ikke vær dum her. Han svikter barna, derfor må du være stødig Anonymkode: 81658...508 Man kan få bidrag gjennom nav selv om man er gift altså. Det skal jeg. Jeg har ikke noen valg Anonymkode: 9e197...f4b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #24 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Man kan få bidrag gjennom nav selv om man er gift altså. Det skal jeg. Jeg har ikke noen valg Anonymkode: 9e197...f4b Hvorfor vil du fortsette å være gift med han? Anonymkode: 1415e...221
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #25 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor vil du fortsette å være gift med han? Anonymkode: 1415e...221 Jeg har ikke sagt at jeg vil det. Jeg retter bare på feilinformasjon Anonymkode: 9e197...f4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå