Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Jeg har truffet en knakende kjekk mann. Vi har datet noen måneder, og alt er vare fryd og gammen. På onsdag var han besøk hos meg. Jeg har katt, og han er allergisk. Dette visste jeg, så jeg lot katten være ute under hele besøket. Jeg støvsuget kjapt, men rakk ikke å vaske før gan kom. Han visste jeg hadde katt, så han tok allergitabletter på forhånd. Likevel begynte han å reagere. Han nøs og var tett. Torsdag snakket jeg med han, da var han skikkelig dårlig. Fredag var han bedre, men fremdeles ikke i form. Så lurer jeg da på, sitter allergi så lenge i? Eller kan det være han rett og slett er blitt forkjølet i tillegg? Burde ikke allergien gi seg når han er et sted han ikke blir utsatt for allergener? Hva pokker gjør jeg nå? Finns det noen bedre medisiner eller en vaksine han kan ta? Må jeg kvitte meg med katten om vi skal ta forholdet hakket lenger? Anonymkode: 30824...640
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Hørtes voldsomt ut Anonymkode: ad08a...50a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Ja, allergenene sitter i lenge. Det sies at det tar lang tid å vaske en katt ut av et hus. Det er forskjell på katter og. Min bror hadde katt selv, og det gikk stort sett fint, men han ble fort tett når han var hos meg som og har katt. Katteallergenene er klissete så de fester seg overalt, og han har sannsynligvis tatt det med seg hjem og. Anonymkode: bf75c...412
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Han må hvertfall vaske alt som er av klær og sånn han har hatt hos deg. Hjelper ikke å støvsuge om man har katt. Datteren min er skikkelig allergisk og det skal ikke mye til dessverre😔 Anonymkode: 24c12...d38
the amazing spidermamma Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Ja, allergisymptomene blir ikke borte så fort man det man reagerte på er borte. Jeg er allergisk mot katt (heldigvis ikke veldig), og når det slår ut, tar det gjerne noen dager før symptomene er borte (nyser og blir tett).
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 Min bror var dårlig i dagesvis. Han var til behandling for allergi et sted nordpå. En ukes opphold. Han tåler nå hund men katt gir han plager fortsatt. Katter er vel de verste pelsdyrene ang allergi tror jeg. Kunne ikke vært med en som ikke kan bo med dyr. Dyr er viktig for meg. Anonymkode: fec00...204
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 Jeg er svært allergisk mot det meste, og dessverre så sitter det i flere dager, selv om man ikke er utsatt for det lenger. Anonymkode: adea2...d35
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 Ja noen blir så dårlige. Og nei det finnes ingen god nok medisin. Tvert imot blir det verre om man oppsøker det man reagerer på. Du må nok velge en av dem, etterhvert ihvertfall 🥺 Anonymkode: 30422...7d6
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Det høres helt normalt ut. Om jeg skal på besøk til noen som har dyr, må de støvsuge og vaske først. Da kan jeg være der et par timer, men ikke sitte i møbler hvor dyret har vært. Det kan ikke støvsuges bort. Om jeg kommer i skade for å gjøre det, er jeg dårlig de neste dagene. Sånn er det å være allergisk. Det sies at det tar ca. 6 mnd. før allergenene er borte fra et hus hvor det har bodd hund eller katt. Anonymkode: f4b50...a32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå