Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Har ei jente på 9 år som ikke kan svømme. Har en gutt på 6 år som heller ikke kan svømme. Er alene med de, ingen familie osv, far er ikke inni bildet så barnepass er ikke et alternativ. Bassenget er åpent fra 16.00, så yngste på Sfo er heller dessverre ikke mulig. Etter 3 år med sykdom og derav ingen oppfølging utover det grunnleggende/hverdagslige, er jeg endelig frisk og vi kan begynne å ta tak i oppfølging som må skje utefor husets fore vegger. Deriblant svømmetrening. Er det uforsvarlig å dra alene i basseng med barna når ingen av de kan svømme? Yngste har jeg tenkt kan ha på badevest. Men har dere andre erfaring med dette? Barna er rolige og hører når de får en beskjed. Dvs yngste vil være i bassenget på grunna med oss, ikke løpe på bassengkanten og valse utover på dypet. Dere som har vært alene i basseng med 2 barn der ingen er svømmedyktige (mine er svært lite trygge i vann, redd for å få vann I ansiktet osv), kan dere dele erfaringer? Anonymkode: c01d2...5b9
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Så bra å høre at du er bedre! Det går kjempefint, all ære til deg som tar tak i svømming og vanntilvenning. Du klarer det fint - bare sett flyteutstyr på minst en av dem av gangen, så du slipper å være engstelig. Lykke til og jeg håper dere får fine timer i basseng sammen! Anonymkode: 760ca...70d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Hvis dere er på grunna kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Jeg hadde ikke hatt badevest på heller. Anonymkode: 2f983...a2d
Gjest KenCreek Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Ta dem med, og lær dem å svøm samtidig. Det blir gøy 😊
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Bruk flyeanordninger på den ene. Da skulle det være helt greit. Anonymkode: 12584...aae
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Har ei jente på 9 år som ikke kan svømme. Har en gutt på 6 år som heller ikke kan svømme. Er alene med de, ingen familie osv, far er ikke inni bildet så barnepass er ikke et alternativ. Bassenget er åpent fra 16.00, så yngste på Sfo er heller dessverre ikke mulig. Etter 3 år med sykdom og derav ingen oppfølging utover det grunnleggende/hverdagslige, er jeg endelig frisk og vi kan begynne å ta tak i oppfølging som må skje utefor husets fore vegger. Deriblant svømmetrening. Er det uforsvarlig å dra alene i basseng med barna når ingen av de kan svømme? Yngste har jeg tenkt kan ha på badevest. Men har dere andre erfaring med dette? Barna er rolige og hører når de får en beskjed. Dvs yngste vil være i bassenget på grunna med oss, ikke løpe på bassengkanten og valse utover på dypet. Dere som har vært alene i basseng med 2 barn der ingen er svømmedyktige (mine er svært lite trygge i vann, redd for å få vann I ansiktet osv), kan dere dele erfaringer? Anonymkode: c01d2...5b9 Når jeg hadde med begge mine før de kunne svømme så gjorde vi det ofte slik.; når vi skulle øve på svømming så satt den ene på kanten mens jeg øvde med den andre. Når han største klarte seg litt mer selv så holdt jeg gjerne han minste mens jeg passet på han største. Når vi var i basseng utenfor hall eller på stranden så måtte de ha armringer før de kunne svømme. Jeg ville fokusert aller mest på å bli trygg i vann først. Holde på der de kan stå og gjøre det morsomt . Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 Når de er såpass store så ser jeg ikke på det som noen problem. Har også hatt mine alene både på stranden og i svømmehallen. Også før de kunne svømme. Når de var veldig små (har to tette) så synes jeg det var trygt å ha med en ekstra voksen. Men ettersom de ble eldre var det ikke noen problem. Anonymkode: 7ec2d...176
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 Så bra at du er bedre. Neida, det er ikke uansvarlig. Jeg har reist i svømmehallen med begge ungene før de kunne svømme, da med yngste som nettopp har lært seg å løpe 😅 Du må bare avtale med de på forhånd hva de får lov til og starte på grunna, slik at de kan stå. Så er det også badevakter og andre foreldre, ikke at man skal slippe ungene løse uten å følge med (men det tror jeg ikke er tanken her heller), men som en trygghet hvis noe skulle skje plutselig og man trenger to ekstra hender. Anonymkode: 5b823...c6f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Ok, takk for svar 😊 Tror nok jeg har på 6-åringen flytevest eller armringer for min egen trygghet. Husker selv jeg havnet under vann på grunna som barn, fikk litt skrekken for vann etter det siden jeg svelget en del vann og hostet og kavet etterpå. Det går jo over men jeg vil helst at de slipper den erfaringen🙊 Etter å ha lest om tørrdruknig måtte jeg rett og slett spørre om jeg var uansvarlig om jeg dro alene med de. Men da drar vi og koser oss i bassenget, yngste med armringer El.l og eldste prioriteres de første ukene for å "ta igjen" det tapte og bli trygg Anonymkode: c01d2...5b9
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 Så flott at du er bedre,og tar tak i dette med svømmetrening Du er absolutt ikke uansvarlig, tvert om. Her i familien har jeg tatt med våre to barn alene i alle år,fordi mannen ikke er glad i basseng. Et barn med vannskrekk,og ett uten redsel for noe. Begge fikk klare beskjeder om hva som er ok og ikke,og begge har hatt armringer. Mer har ikke de trengt. Jeg investerte i gode svømmebriller til begge(slike som dekker godt rundt øynene), og det har nok reddet eldste sin utrygghet. Vi har lekt og hatt det morro , og begge har svømt ,men ikke skikkelig. Eldste hadde svømmetrening på skolen i 2 år(er nå 10) og lærte der å bli trygg i vann. Svømmer, hopper fra 3 meter,dykker og er helt trygg. Dette tror jeg du får til med dine,bruk god tid,og øve mye. Triks for å få de trygg på vann i ansikt: ha munnen under vann,og blåse bobler. En morsom øvelse som gir litt vannsprut. Anonymkode: a95bc...124
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 Dette går fint 😊 Lykke til! Anonymkode: 29191...65f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 Det vår helt fint. Om det er grunne der så starter dere der, om det ikke er grunne der så bruker dere noe flyteanordning til den som du ikke hjelper. Jeg vil anbefale deg å lær de å bruke beina først, for da kommer de seg litt frem uten å kunne svømme, hvertfall holde seg flytende. Og det er greit når dere skal begynne å bevege dere utover. Så lære beintak, spark osv så de holder seg over vann kan de gjøre med en føyteanordning. Jeg var på stranda med mine to barn og to tantebarn før de kunne svømme, det gikk helt fint. Hadde de vært villbasser som ikke hørte etter, så hadde jeg ikke gjort det. Når jeg sa ifra at nå skal jeg hjelpe X litt, så holdt de seg på grunna og ikke herja. Slik at jeg hadde kontoll på de selv om jeg ikke hadde falkeblikk på de. Vi har hytte rett ved en strand, så har vært veldig strenge ang hvordan de oppfører seg i vannet. Anonymkode: 4947e...5ca
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Men hva med en 6-åring i damegarderoben forresten? Vi bor på et lite sted så det er helt garantert at vi er der samtidig som jenter i klassen. Den er litt lei kanskje... Anonymkode: c01d2...5b9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men hva med en 6-åring i damegarderoben forresten? Vi bor på et lite sted så det er helt garantert at vi er der samtidig som jenter i klassen. Den er litt lei kanskje... Anonymkode: c01d2...5b9 Først av alt; sjekk hvilke regler hallen har. Spør også gjerne hallen om råd hvis du lurer på hvordan du kan løse dette på best mulig måte. Spør de om hvilket tidspunkt dere bør besøke hallen for å unngå mest mulig andre gjester .
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #15 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Men hva med en 6-åring i damegarderoben forresten? Vi bor på et lite sted så det er helt garantert at vi er der samtidig som jenter i klassen. Den er litt lei kanskje... Anonymkode: c01d2...5b9 Om det er skolebarn tenker jeg det ikke er greit. Vet at jentene i klassen til min hadde blitt veldig komfortabel om de møtte en av guttene i klassen sin i dusjen. Anonymkode: a62d4...c73
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #16 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Om det er skolebarn tenker jeg det ikke er greit. Vet at jentene i klassen til min hadde blitt veldig komfortabel om de møtte en av guttene i klassen sin i dusjen. Anonymkode: a62d4...c73 Ukomfortabel skulle det selvfølgelig stå Anonymkode: a62d4...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå