Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #51 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): FHI mente de burde gi kommunene mer tid til å forberede åpningen, minst uti neste uke en gang. Det ville vært viktige dager for svært mange kommuner. Men neida, var viktigere å la folk gå amok på en lørdagskveld. Det er direkte pinlig å se politikerne oppfordre folk til festing og klemming og si at pandemien er over. De er virkelighetsfjerne, ansvarsløse i sin retorikk og pr-kåte. Anonymkode: 849bd...e6e De sendte varsel om å forberede seg på mandag. Naivt å tro at folk sitter inne etter en slik beskjed, i motsetning til deg og enkelte andre, har de en viss forståelse for hvordan mennesker fungerer. Enda godt ikke du skulle styre skuta, som helt oppriktig tror du kan komme en fredag og gi beskjed, vent til torsdag neste uke. Fordi du tror selv det skyldes ansvarsløs politikk og pr-kåte politikere. Blir aldri godt nok for noen. Anonymkode: 26239...06a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #52 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei. Jeg har trives godt med restriksjonene, og synes det er kjipt med åpningen Anonymkode: a1975...699 Enig. Anonymkode: 19e02...0fe
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #53 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): De fikk ikke i mot FHI. Har du lest? Anonymkode: 6f5ce...5ff Fhi har egentlig ønsker mindre restriksjoner - lenge. Men forskrift og anbefalinger er politisk bestemt. politikerne bestiller skriftlige anbefalinger når de ønsker deg, og når det passer deres politiske bilde og vilje. Derfor kunne Erna og co planlegge fest fordi de viste når anbefalingene fra Fhi kom og hva de ville anbefale - i motsetning til kommuner, utesteder konsertarrangører osv som ikke fikk noe forvarsel. Nabokommunen her innførte lokal forskrift om karantene og hjemmeskole/hjemmekontor på onsdag - altså to dager før Ernas pressekonferanse… Anonymkode: 4b255...318
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #54 Skrevet 26. september 2021 Ser dere fortsatt ikke at alt dette er politikk? Det har vært politikk hele veien. Og folk lar seg lure. Munnbind. Smittetall. Vaksiner. Gang på gang på gang blir vi lurt. Anonymkode: 25fef...98c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #55 Skrevet 26. september 2021 Jeg tenker at de som feirer at Norge 'åpner' igjen er litt mindre møblert oppi toppen... Anonymkode: 59bfa...041
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #56 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ser dere fortsatt ikke at alt dette er politikk? Det har vært politikk hele veien. Og folk lar seg lure. Munnbind. Smittetall. Vaksiner. Gang på gang på gang blir vi lurt. Anonymkode: 25fef...98c Jada, skjønner. Du har sett lyset ingen andre ser. 🙄 Anonymkode: 26239...06a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #57 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jada, skjønner. Du har sett lyset ingen andre ser. 🙄 Anonymkode: 26239...06a Lev i illusjonen din, du. 😶 Anonymkode: 25fef...98c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #58 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Lev i illusjonen din, du. 😶 Anonymkode: 25fef...98c Hvis det så skulle være, får jeg gladelig gjøre det. Heller det, enn å leve i mistro, tror du helt oppriktig at våre folkevalgte sitter på bakrommet og planlegger hvordan de kan forlede folket? Hvem lever i en illusjon? Anonymkode: 26239...06a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. september 2021 #59 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Ser dere fortsatt ikke at alt dette er politikk? Det har vært politikk hele veien. Og folk lar seg lure. Munnbind. Smittetall. Vaksiner. Gang på gang på gang blir vi lurt. Anonymkode: 25fef...98c Uansett hva det har vært eller ikke har vært så er i alle fall jeg veldig glad for å kunne leve som normalt igjen og akkurat det er det virkelig verdt å feire🥂🍾🇳🇴
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #60 Skrevet 26. september 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (26 minutter siden): Uansett hva det har vært eller ikke har vært så er i alle fall jeg veldig glad for å kunne leve som normalt igjen og akkurat det er det virkelig verdt å feire🥂🍾🇳🇴 Absolutt. For hva endres egentlig ved å tro noe om årsak og hensikt? Ble det noe bedre av å gnage på det? Jeg og mannen var midt i en større, personlig krise for noen år siden, det holdt på å kjøre hele vår personlige økonomi i grøfta. Følelsen av urettferdighet og manglende vern var ganske tung å kjenne på. I etterkant ser jeg på det som en dyr, men nyttig lærdom. Ikke bruk energi på noe du ikke kan kontrollere. Hva andre mennesker gjør, tenker og velger kan ikke jeg styre. Den dagen jeg bruker tiden min på det, kaster jeg bort den viktigste ressursen jeg har, tiden min. I går valgte jeg å feire 🥳 Anonymkode: 26239...06a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. september 2021 #61 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Men det er det ingen som sier. Den har kommet for å bli, blir aldri kvitt den. Feire at vi endelig kan velge selv hvem vi skal møte, klemme og invitere. Folk kan reise på jobb som normalt, tenker spesielt på uteliv og kultur. Hurra! Tipper både Høie og Raymond er veldig glad de ikke skal formane folk noe mer. Anonymkode: 26239...06a Jeg har levd som normalt hele tiden. Har klemt hvem jeg vil (det vil si barn og samboer), møtt de jeg vil (det vil si så få som mulig) og invitert dem jeg vil (også så få og så sjeldent som mulig). Bare det at det «åpner» kl 16 vitner om politikk fremfor helse. Viruset er hverken mer eller mindre farlig og smittsom kl 15 som kl 17. Jeg er ikke mot åpning, for viruset vil ikke forsvinne. Men å legge opp til en slik folkefest og markering vil selvsagt øke antall smittede og syke. Ufarlig for de fleste, men dødelig for de som ikke tåler hverken sykdommen eller vaksinen.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #62 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ser dere fortsatt ikke at alt dette er politikk? Det har vært politikk hele veien. Og folk lar seg lure. Munnbind. Smittetall. Vaksiner. Gang på gang på gang blir vi lurt. Anonymkode: 25fef...98c Og hva er agendaen med dette lureriet da? Hva vil regjeringen oppnå helt konkret? Anonymkode: 12245...373
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #63 Skrevet 26. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (46 minutter siden): Jeg har levd som normalt hele tiden. Har klemt hvem jeg vil (det vil si barn og samboer), møtt de jeg vil (det vil si så få som mulig) og invitert dem jeg vil (også så få og så sjeldent som mulig). Bare det at det «åpner» kl 16 vitner om politikk fremfor helse. Viruset er hverken mer eller mindre farlig og smittsom kl 15 som kl 17. Jeg er ikke mot åpning, for viruset vil ikke forsvinne. Men å legge opp til en slik folkefest og markering vil selvsagt øke antall smittede og syke. Ufarlig for de fleste, men dødelig for de som ikke tåler hverken sykdommen eller vaksinen. Jeg også forstår at viruset ikke endrer seg fra 15.00 til 17.00. Men hvordan skal man åpne da? Det må jo nesten settes ett tidspunkt for når tiltakene skal klassifiseres som gjeldene eller ikke. Anonymkode: 26239...06a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. september 2021 #64 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg også forstår at viruset ikke endrer seg fra 15.00 til 17.00. Men hvordan skal man åpne da? Det må jo nesten settes ett tidspunkt for når tiltakene skal klassifiseres som gjeldene eller ikke. Anonymkode: 26239...06a Og det tidspunktet tenker jeg er mest naturlig å sette i et døgnskille fremfor midt på ettermiddagen. Og at det enten skjer umiddelbart etter møte hvor det er bestemt, eller at det forklares med at kommunene trenger tid på å forberede seg på smitteøkning, og at åpning vil finne sted mandag/ om en uke e.l.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. september 2021 #65 Skrevet 26. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (4 minutter siden): Og det tidspunktet tenker jeg er mest naturlig å sette i et døgnskille fremfor midt på ettermiddagen. Og at det enten skjer umiddelbart etter møte hvor det er bestemt, eller at det forklares med at kommunene trenger tid på å forberede seg på smitteøkning, og at åpning vil finne sted mandag/ om en uke e.l. Spiller det egentlig noen rolle om det er klokken 16 eller midnatt?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #66 Skrevet 26. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (17 minutter siden): Og det tidspunktet tenker jeg er mest naturlig å sette i et døgnskille fremfor midt på ettermiddagen. Og at det enten skjer umiddelbart etter møte hvor det er bestemt, eller at det forklares med at kommunene trenger tid på å forberede seg på smitteøkning, og at åpning vil finne sted mandag/ om en uke e.l. Fair nok, godt argument det. Jeg la merke til at folk var allerede i gang på fredagen, kanskje det burde vært varslet mandag at dette skjer natt til fredag, de sendte jo ut varsel til kommunene på mandag. Men slik jeg forstod det, ventet de på anbefaling fra helsemyndigheter før de spikret det helt for hele befolkningen. Jeg tror ikke det ville vært liv laget å hindre folk i å feste denne helgen uansett, men utestedene burde nok fått varsel litt før. Det skal jeg si meg enig i. Anonymkode: 26239...06a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. september 2021 #67 Skrevet 26. september 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (31 minutter siden): Spiller det egentlig noen rolle om det er klokken 16 eller midnatt? Døgnskille er mer naturlig fordi det ikke innebærer et klokkeslett men en dato. I praksis likt, men det gir likevel et annet bilde av seriøsiteten.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #68 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): De sendte varsel om å forberede seg på mandag. Naivt å tro at folk sitter inne etter en slik beskjed, i motsetning til deg og enkelte andre, har de en viss forståelse for hvordan mennesker fungerer. Enda godt ikke du skulle styre skuta, som helt oppriktig tror du kan komme en fredag og gi beskjed, vent til torsdag neste uke. Fordi du tror selv det skyldes ansvarsløs politikk og pr-kåte politikere. Blir aldri godt nok for noen. Anonymkode: 26239...06a De har nettopp gått ut og latterliggjort kommuner som har mye smitte som trenger flere tester for å "gå bananas" i bestillinger av hurtigtester, og med beskjed om å bruke de de allerede hadde. Javel, min kommune fikk et visst antall tester som skulle benyttes av ungdomsskoleelever og elever i videregående skole. Men før de fikk tatt disse i bruk fikk vi større utbrudd i barnehager og barneskoler, og alle testene gikk til det. Saken var at regjeringen ikke hadde sørget for mange nok hurtigtester, noe av forutsetningen for å fortsatt kunne holde åpent. De ga beskjed til kommunene om å forberede seg på åpning. Javel, hvordan kan kommunene sørge for flere hurtigtester når de som bestiller dem (regjeringen/helsemyndighetene) ikke skaffer mange nok? Og jo, jeg tror oppriktig at tidspunktet er veldig beleilig for Erna og co - så rakk de å få sin avslutningsfest for regjeringsperioden, noe de ikke kunne hatt på den måten hvis de ikke beleilig vis opphevet tiltakene timer før egen fest. Men mest av alt er dette et pr-stunt for å kunne være de som sier nå er det over. Det er ikke over, og det er ansvarsløst måten mange av politikerne har oppmuntret til storfesting og massiv nærkontakt, når vi fremdeles har forholdsvis stor smitte i samfunnet fremdeles. Dette er politikk, ikke noe annet. Anonymkode: 849bd...e6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå