Gå til innhold

Skal dere feire åpningen i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, dette blir for dumt. Fortsatt smitte her jeg bor, så hvorfor skulle jeg dra ut og henge i folkemengder og klemme og styre på? Gjenåpning betyr ikke null mulighet for smitte. Gleder meg til å se tallene om 2 uker, kanskje ikke så veldig smart denne gjenåpningen. Hva var så kjipt med å holde meteren? Var mer enn bra nok å slippe munnbind, folk var jo ute og spiste og ute på byen før gjenåpningen. Hvorfor dette behovet for å gnikke bortpå alle man ser når man er ute?

Anonymkode: 21b62...2cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg har trives godt med restriksjonene, og synes det er kjipt med åpningen

Anonymkode: a1975...699

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvordan skal du i så fall feire? 

Anonymkode: 05256...134

Feire? Til og med fjortenåringen i hus ser ingen mening med det

Anonymkode: e6b37...c8f

Skrevet

Jeg feirer med en cola zero og troika alene hjemme 😉

Anonymkode: 88e7c...bd0

Skrevet

Åpne? Hva har vært stengt?

Anonymkode: 9fe9a...65d

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Feire? Til og med fjortenåringen i hus ser ingen mening med det

Anonymkode: e6b37...c8f

Her ble det arrangert klassefest helt spontant . 13 åringene her syntes i alle fall de hadde all grunn til å feire. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Åja, dette skal feires! Jeg skal kose meg hjemme med noe godt i glasset og flagget oppe! Jeg gråt noen tårer når jeg så på nedtellingen og de kom til 16.00. Korona har ikke påvirket meg i noen stor grad hele denne tida, men jeg vet hvor viktig det er for andre ❤

Jeg er en evig loner og jeg klarer meg enten jeg må være hjemme eller ikke. 

Men bare det å vite at landet vårt er åpent igjen, og vi kan klemme hvem vi vil og slippe å hoppe unna om noen kommer for nære er fantastisk og jeg jubler på lik linje med de fleste andre ❤

Anonymkode: 6f5ce...5ff

Så enig med deg. Virker som mange her tror eneste feiring er å klemme masse ukjente folk. Handler jo om så mye annet. 

Hurra for at vi endelig kan se mot en mer normal hverdag, folk kan dra på jobb som normalt igjen. Hurra 🥳 

Anonymkode: 26239...06a

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden):

Her ble det arrangert klassefest helt spontant . 13 åringene her syntes i alle fall de hadde all grunn til å feire. 

17-åringen reiste ut på spontan henging med venner, nå har de delt seg i små grupper og holdt seg i ro så lenge. Endelig kan alle være med. Vi er vaksinert alle sammen her hjemme, så nå skal vi bare flyte på gleden mens vi kan. Livet er for kort til å surmule på en dag som dette. 

Skrevet

Nei, det ser jeg virkelig ikke poenget med...

Anonymkode: 59bfa...041

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så enig med deg. Virker som mange her tror eneste feiring er å klemme masse ukjente folk. Handler jo om så mye annet. 

Hurra for at vi endelig kan se mot en mer normal hverdag, folk kan dra på jobb som normalt igjen. Hurra 🥳 

? Veldig mange har vært på jobb som normalt altså 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei, altså. Vi er jo ikke hjernedøde. Feire det liksom? Nå som smitten her vi bor er på topp og halve skoler har hjemmeskole. Det er jo bare teit.

Anonymkode: adb8d...ee6

Nettopp... Spot on. 

Skrevet

Mange har levd som før, mange har måttet leve hjemme med hjemmekontor, hjemme skole og alt annet. 

Disse skal feires, og disse fortjener all ros og flagging som det går an. 

Norge er åpent, vi kan leve som før. Det fortjener feiring. 

Vi feirer alle som har lidd under restriksjoner og vi feirer en nyåpning av landet vårt ❤

At noen ser på dette som negativt er for meg en gåte. Feir, feir for alle som ikke kunne se noen, feir for alle som har lidd, bare feir for vårt kjære land og våre landsmenn som har gått igjennom helvete og vi fortsatt er her. Feir for de som ikke klarte seg, de som pandemien tok. La oss feire for oss alle! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

? Veldig mange har vært på jobb som normalt altså 

Mange har ikke, er jo mulig å dra nesa litt ut av navelen innimellom. 

Skrevet

Nei. To i barnehagen har korona. En på skolen har korona. Begge barna våre har feber og sår hals. 
Jeg synes dette var for tidlig. Jeg synes dessuten aldri vi burde tilbake til den grad av klemming og håndhilsing som var før korona. Smittefest here we come…

Anonymkode: 18836...819

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Bare husk at nå er  isolasjonen noe kortere! 5 døgn... vi fikk  3 unger ut av karantener og isolasjon tidligere enn beregnet, dobbeltsjekket med smitteteamet i byen før jeg slapp unger ut av rommet! så heer ble feiring fellesmiddag med familie!

Anonymkode: c9489...8b0

Vet, men ble påvist i dag, så vi har 5 dager å kose oss på😄

Anonymkode: 75cf7...786

Skrevet

Nei, vi har covid i hus, så vi er i karantene og isolasjon. 

Så ikke noe å feire her…

Anonymkode: 3deac...5f9

Skrevet

Nei, ingen grunn til det. Her er det flere smittede, alle, bortsett fra en fullvaksinerte, noen av de fullvaksinerte på sykehus og kommunen har bedt om ekstrasjekk for å se om dette er en ny variant av viruset.

Men trenger ikke ta av selv om Erna og co er pr-kåte og ikke vil overlate til ny regjering å åpne landet. De er som små unger, jeg vil, jeg vil, jeg vil... og derfor gikk de nå mot FHI anbefalinger. I tillegg valgte de å åpne "over natten", og på en lørdag, akkurat nok tid for folk til å planlegge storfeiring. Erna og Høie og co er uansvarlige og egoistiske i måten de nå valgte å åpne på, men det er jo heller ikke overraskende.

Anonymkode: 849bd...e6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ingen grunn til det. Her er det flere smittede, alle, bortsett fra en fullvaksinerte, noen av de fullvaksinerte på sykehus og kommunen har bedt om ekstrasjekk for å se om dette er en ny variant av viruset.

Men trenger ikke ta av selv om Erna og co er pr-kåte og ikke vil overlate til ny regjering å åpne landet. De er som små unger, jeg vil, jeg vil, jeg vil... og derfor gikk de nå mot FHI anbefalinger. I tillegg valgte de å åpne "over natten", og på en lørdag, akkurat nok tid for folk til å planlegge storfeiring. Erna og Høie og co er uansvarlige og egoistiske i måten de nå valgte å åpne på, men det er jo heller ikke overraskende.

De fikk ikke i mot FHI. Har du lest? 

Skrevet

Feire hva da? At nå vil smitten blomstre opp igjen? Flere kan bli syke? Flere kan dø? Flere må leve inne nå i redsel for at andre ikke holder avstand lenger så det blir umulig å gå ut lenger uten frykten for at man eller barna blir syk? Ja vi voksne er vaksinert. Men betyr ikke at vi er immun. Og barna kan bli alvorlig syk.. En syk verden vi lever i... 

Det hadde gått an å åpne uten å fjerne alt. En meteren burde fortsatt bli holdt.. Det er ikke over! 

Anonymkode: e0fa5...4fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Feire hva da? At nå vil smitten blomstre opp igjen? Flere kan bli syke? Flere kan dø? Flere må leve inne nå i redsel for at andre ikke holder avstand lenger så det blir umulig å gå ut lenger uten frykten for at man eller barna blir syk? Ja vi voksne er vaksinert. Men betyr ikke at vi er immun. Og barna kan bli alvorlig syk.. En syk verden vi lever i... 

Det hadde gått an å åpne uten å fjerne alt. En meteren burde fortsatt bli holdt.. Det er ikke over! 

Stoler du mer på egen følelse enn på dem som faktisk er eksperter og jobber med dette? 

Skrevet

Sjekk VG hvor mange idioter det finnes ute i kveld. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Stoler du mer på egen følelse enn på dem som faktisk er eksperter og jobber med dette? 

Har de alltid rett? Hva med andre steder som har åpnet opp? Vi har barn med innmun sykdom, så for oss er dette ikke riktig enda... Mer angst... Og mer isolasjon... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har de alltid rett? Hva med andre steder som har åpnet opp? Vi har barn med innmun sykdom, så for oss er dette ikke riktig enda... Mer angst... Og mer isolasjon... 

Autoimmun sykdom skulle det stå.... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Gikk mot hva? Åpne om noen dager i stedet for å gi kommunene anledning til å forberede seg? Det var eneste grunn til noen dager forsinkelse fra FHI. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De fikk ikke i mot FHI. Har du lest? 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Gikk mot hva? Åpne om noen dager i stedet for å gi kommunene anledning til å forberede seg? Det var eneste grunn til noen dager forsinkelse fra FHI. 

FHI mente de burde gi kommunene mer tid til å forberede åpningen, minst uti neste uke en gang. Det ville vært viktige dager for svært mange kommuner.

Men neida, var viktigere å la folk gå amok på en lørdagskveld.

Det er direkte pinlig å se politikerne oppfordre folk til festing og klemming og si at pandemien er over. De er virkelighetsfjerne, ansvarsløse i sin retorikk og pr-kåte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...