Gå til innhold

Kommer dere til å fortsette å bruke munnbind nå når det åpnes opp igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høye smittetall i flere deler av landet. Kjenner en som er sjuk nå og selv med full vaksine er han kjempedårlig og har vært det i en måned. 

Anonymkode: bf3cb...1b9

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, på steder med mye folk hvor jeg ikke kan holde avstand kommer jeg til å bruke munnbind en stund til.

Anonymkode: 0d349...1ea

Hvorfor? Er du ikke vaksinert? Du vet at du ikke blir beskytta av munnbindet, ikke sant? 

Anonymkode: 13e5e...23b

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor? Er du ikke vaksinert? Du vet at du ikke blir beskytta av munnbindet, ikke sant? 

Du kan bli sjuk som en hund selv med vaksine. Du dør neppe, men dog.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Man blir relativt greit beskyttet av munnbind forutsatt at man har et skikkelig munnbind og bruker det helt korrekt. Noen av oss er faktisk i stand til å bruke der riktig 🤷‍♀️

Anonymkode: 5f6cb...410

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Du kan bli sjuk som en hund selv med vaksine. Du dør neppe, men dog.

Da regner jeg med at dere har gått med munnbind alltid. Man blir nok mer sjuk av en influensa enn av korona med to vaksiner. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da regner jeg med at dere har gått med munnbind alltid. Man blir nok mer sjuk av en influensa enn av korona med to vaksiner. 

Det er feil.

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er feil.

Hva er feil? Tror du ikke på at vaksinen virker? Antivaxxer?

Anonymkode: 9db20...9d5

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva er feil? Tror du ikke på at vaksinen virker? Antivaxxer?

Anonymkode: 9db20...9d5

Fullvaksinert kan du fremdeles bli mye sjukere enn jeg er interessert i. Plager det deg om andre driver smittevern?

Anonym bruker skrev (På 25.9.2021 den 7.06):

Ja, kanskje hvis jeg er veldig forkjølet og må på butikken. Jeg bor i by hvor munnbind har vært normalen over lange perioder om gangen, og hvor det fortsatt er en del som bruker det. Selv sluttet jeg da siste forbud forsvant i slutten av august, men valgte å ta på da jeg måtte på butikken og apoteket i går rett og slett fordi jeg er skikkelig forkjølet med en del hoste (ikke korona, har tester flere ganger). Det handler ikke om å være hysterisk eller at JEG er beskyttet, men for å skåne de rundt meg så godt jeg kunne. Spritet selvfølgelig også hender og holdt litt avstand. Selv om forkjølelse ikke er farlig, trenger jeg jo ikke å smitte flest mulig heller. 

Anonymkode: 5f6cb...410

Dette kommer jeg også til å gjøre og setter stor pris på at andre gjør det. Jeg har kronisk astma og har hatt mitt første år uten lungebetennelse om vinteren. Det var helt gull. Om folk som hoster og harker enten holder seg hjemme eller slenger et munnbind på seg om de MÅ på butikken, så kan det berge noen fra sykdom og sykemelding. God samfunnsøkonomi om ett munnbind kan hindre 4 uker sykepenger. 

Anonymkode: 68b2a...ea8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fullvaksinert kan du fremdeles bli mye sjukere enn jeg er interessert i. Plager det deg om andre driver smittevern?

Jeg må si det plager meg når folk dekker til ansiktet når det ikke er nødvendig ja. Jeg liker å kunne se ansiktet til folk.  Jeg liker heller ikke når folk går med niqab eller lignende. Det hører ikke hjemme i et samfunn å dekke til ansiktet. Nå er det heller ikke nødvenig av smittegrunner, og jeg synes det er feil å begrunne munnbindbruk med det. 

tante grusom master of law skrev (4 minutter siden):

Jeg må si det plager meg når folk dekker til ansiktet når det ikke er nødvendig ja. Jeg liker å kunne se ansiktet til folk.  Jeg liker heller ikke når folk går med niqab eller lignende. Det hører ikke hjemme i et samfunn å dekke til ansiktet. Nå er det heller ikke nødvenig av smittegrunner, og jeg synes det er feil å begrunne munnbindbruk med det. 

Enig der. For det første, forsvinner mimikken nesten helt. For det andre, så er det vanskeligere å høre folk når det er andre lyder rundt eller man snakker lavt. 

Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Enig der. For det første, forsvinner mimikken nesten helt. For det andre, så er det vanskeligere å høre folk når det er andre lyder rundt eller man snakker lavt. 

Ja, jeg klarer ikke å føre en samtale med folk med munnbind på t-banen for eksempel. Jeg har ikke sjanse til å høre hva de sier hvis jeg ikke kan se på munnen deres. 

tante grusom master of law skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg klarer ikke å føre en samtale med folk med munnbind på t-banen for eksempel. Jeg har ikke sjanse til å høre hva de sier hvis jeg ikke kan se på munnen deres. 

Og tenk hvordan det er for dem som er avhengig av å lese på leppene hvis de hører dårlig. Jeg hører helt greit, men har noen ganger problemer med å forstå hva mannen eller dama i kassa sier hvis de har munnbind + plastskjerm. Det er flaut å spørre flere ganger og få dem til å rope.

tante grusom master of law skrev (På 28.9.2021 den 14.02):

Godt at folk ikke bryr seg om hva DU mener. Hva har du med hva folk går med??

Anonymkode: 1458d...7f4

• Opprett ny...