Gå til innhold

Hva har du satt pris på denne og hva ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt pris på en telefonsamtale med en venninne som bor langt unna, en bekjent kom innom meg på jobb og pratet litt, bedt bort en kveld i helgen, tacokveld og serie med ungdommen i dag. 

Hadde avtale med en venninne som ble avlyst, spurte om treff som ble avvist, vært deprimert noen dager. 

Anonymkode: 4337f...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne uken skulle det stå. 

Skrevet

Nei, vi orker ikke sutringa di mer. Du får begynne å ta tak i livet ditt istedenfor. Du har fått menger med gode råd tidligere. 

Anonymkode: 3578e...5d1

Skrevet

Litt vanskelig å forstå hva du mener..

Du satt pris på en telefon, at noen kom innom kontoret og at du ble bedt bort en dag? Eller mener du at du ville satt pris på det om det skjedde, også skjedde det ikke?

Har du ringt en venninne langt unna, gått inn på kontoret til en kollega eller invitert noen hjem til dere i helga da?

Om du er ensom kan du ikke legge ansvaret for din ensomhet på andre, da må du gjøre noe med det selv. Det er ikke så lett, jeg skjønner det, men det kommer ingen og ringer på døra for å spørre om du er ensom...

Anonymkode: 2168b...077

Skrevet

Ja, jeg satt pris på det. 

Og håper andre kan skrive hva de har satt pris på og hva ikke. 

Skrevet

Hvorfor ingen svar? 

Skrevet

Jeg har satt pris på en god runde yoga på stuegulvet i går, en lang kveldstur alene i dag, og at jeg har en jobb jeg liker. Så satte jeg pris på at en venninne stakk innom på lunsj da jeg spontant inviterte.

Anonymkode: 4be17...fbf

Skrevet

Jeg forstår rett og slett ikke hva du spør om? 

Skrevet

Jeg svarer deg ikke fordi det virker som svarene våre bare gjør deg mer deprimert. 

Anonymkode: f7edc...b37

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du spør om?

Anonymkode: 253f3...dac

Skrevet

Bare hva du har satt pris på denne uken og hva du ikke har satt pris på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg svarer deg ikke fordi det virker som svarene våre bare gjør deg mer deprimert. 

Takk for omtanken. Håpte det skulle bli kjekt å lese hva andre har satt pris på og ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Takk for omtanken. Håpte det skulle bli kjekt å lese hva andre har satt pris på og ikke. 

Du blir jo bare lei deg hvis andre har opplevd kjekke ting.

Anonymkode: 7b02c...967

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Denne uken skulle det stå. 

Ikke en dritt... Verken eller. Hadde sex i går da, men det har jeg jo to-tre ganger i uka uansett, så setter ikke pris på det i den forstand... 

Anonymkode: bc5ba...09e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hadde det blitt det? Eller hadde du blitt mer lei deg fordi andre opplever kjekke ting?

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Men hadde det blitt det? Eller hadde du blitt mer lei deg fordi andre opplever kjekke ting?

Jeg håper det hadde vært kjekt å høre andres opp og ned turer som livet kan være. 

Skrevet

Satt pris på:

Å fått sett datter og barnebarn igjen, etter vi har vært syk på omgang noen uker.

At sønnen er hjemme på perm.

Tid med barna.

Vært frisk nok til å "jobbe" litt ute i hagen.

Greide å gjøre husarbeid uten å bli sengeliggende.

At ungene har lærere det er enkelt å samarbeide med.

De vakre fargene i naturen.

Ikke satt pris på:

Har en psykisk syk sønn, som har det vondt nå.

At jeg er syk, og en byrde for familien.

Mange andre ting, hvis jeg hadde tenkt på de, med det vil jeg ikke. Jeg prøver alltid å se på det som er positivt, for livet mitt er egentlig som et av de marerittene en ìkke greier å våkne av. Men jeg vil heller smile enn å gråte.

Anonymkode: 130b4...369

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Satt pris på:

Å fått sett datter og barnebarn igjen, etter vi har vært syk på omgang noen uker.

At sønnen er hjemme på perm.

Tid med barna.

Vært frisk nok til å "jobbe" litt ute i hagen.

Greide å gjøre husarbeid uten å bli sengeliggende.

At ungene har lærere det er enkelt å samarbeide med.

De vakre fargene i naturen.

Ikke satt pris på:

Har en psykisk syk sønn, som har det vondt nå.

At jeg er syk, og en byrde for familien.

Mange andre ting, hvis jeg hadde tenkt på de, med det vil jeg ikke. Jeg prøver alltid å se på det som er positivt, for livet mitt er egentlig som et av de marerittene en ìkke greier å våkne av. Men jeg vil heller smile enn å gråte.

Tusen takk for at du deler. Du har rett. Absolutt best å fokusere på det positive. Der kan jeg bli flinkere. 

Skrevet

Jeg har satt pris på at det regner. Forfriskende. Og da har jeg også satt pris på når sola iblant har dukket opp. 
Har satt pris på at Symesterskapet og Farmen har startet igjen. Deilig å sette seg ned foran tvn og kose seg. 
Jeg fikk storhandla en dag, så da er jeg veldig fornøyd med å ha mat for mange dager, og slippe å gå på butikken på mange dager. 
Jeg kunne fortsatt med å ramse opp ting jeg har satt pris på veldig lenge.  Man velger jo selv hvordan man ser på ting, og jeg er takknemlig for masse små ting. 
Det som ikke har vært så kjekt, er at to av mine barn var litt forkjølet et par dager. Men det er jo igrunnen ingenting. Da fikk vi vært hjemme og kost oss sammen, og en dag så vi film midt på dagen. Så det ble egentlig mer positivt likevel.

Anonymkode: 9f2fd...b94

Skrevet

Satt pris på:

Mange flotte og meningsfulle dager på jobb

Å bli møtt med forståelse hos legen når jeg bad om gradert sykmelding

At jeg fortsatt kan ligge på magen (gravid)

At minsten ser ut til å trives i barnehagen og er blitt mye enklere å levere

Ikke så bra:

Å måtte bruke egenmelding en dag denne uka også, og å måtte trenge og be om sykmelding.

At minsten er frustrert etter barnehage og vanskelig å gjøre til lags

At minsten sliter med forstoppelse, tenner og eksem

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tusen takk for at du deler. Du har rett. Absolutt best å fokusere på det positive. Der kan jeg bli flinkere. 

Ikke alltid enkelt, men prøv å gjør det til en vane å hver kveld gå gjennom det positive fra dagen. Skriv det gjerne ned, så du på en dårlig dag ser at det har skjedd deg mye positivt de andre dagene. Etter hvert skjer det automatisk, og man får fokuset vekk fra det negative. Da blir det også enklere å gjøre positive ting for seg selv, og det trenger du❤

Skrevet

Jeg har satt pris på at jeg endelig har startet utredning i psykiatrien. Endelig får jeg hjelp. 

Anonymkode: 7f4fa...d7b

Skrevet

Satt pris på å vinne en konkurranse på jobb slik at jeg får en ekstra utbetaling neste uke🤩Much needed😊Satte ikke pris på for lite søvn i uka, men tar det igjen i helga👍Alt i alt en god uke😘

Anonymkode: d5eb6...614

Skrevet

Jeg setter pris på livet! Det innebærer for mitt vedkommende familie og venner, god jobb med flotte kollegaer, middagslaging, husvask, kaféturer, skogsturer, fjæraturer, nydelig høst etter en fin sommer, være engasjert i barnas aktiviteter og mye, mye mer! Ukene raser avgårde, det er innimellom svært hektisk, og tusen ting jeg ikke rakk å gjøre denne uka heller. Som at f eks kafé med venninner ble erstattet av skravling på telefon og messenger mens jeg brettet klær.

Jeg har ikke tid til å sitte og tenke og dvele over livet, alt som er negativt og alt jeg ikke får til. Jeg tror at det er et gode å holde seg i aktivitet med hverdagslivets alle gjøremål, og at det å ha for god tid er nåtidens verste fiende. Dagens borgere har for lettvinte liv med for mye tid rett og slett! Det er veldig usunt å sitte og tenke på seg selv hele tiden!

Anonymkode: 7db5a...734

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...