Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Min søster har fått jobb som renholder på sykehjem. Ei venninne er hjelpepleier på ett sykehjem. De diskuterer en sak. Min søster sa at hun kom inn på ett rom til en bruker. Han hadde tisset på gulvet. Hun ville ikke vaske det opp. Hun mener at det er hjelpepleier eller sykepleier sin jobb. Men min venninne som er hjelpepleier mener at det er renholder sin jobb. Hva er riktig? Anonymkode: 50c7a...29c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Tenker at den som finner sølet rydder opp. Anonymkode: e42e2...2ef
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tenker at den som finner sølet rydder opp. Anonymkode: e42e2...2ef Nemlig. Jeg vasker opp urin fra gulvet fra pasienter. Hadde renholderen kommet først hadde vel hun eller han gjort det. Anonymkode: 28086...b97
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Min søster har fått jobb som renholder på sykehjem. Ei venninne er hjelpepleier på ett sykehjem. De diskuterer en sak. Min søster sa at hun kom inn på ett rom til en bruker. Han hadde tisset på gulvet. Hun ville ikke vaske det opp. Hun mener at det er hjelpepleier eller sykepleier sin jobb. Men min venninne som er hjelpepleier mener at det er renholder sin jobb. Hva er riktig? Anonymkode: 50c7a...29c Jeg lurer på hvilket sykehjem din venninne jobber på som har renholder på stand by. Eller tenkte hun å la det ligge til renholderen kom? Som tidligere ansatt på sykehjem så mener jeg det er en selvfølge at den ansatte som oppdager det, vasker det bort, noe annet er jo barer rart. Anonymkode: 660eb...636
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 Det er sykepleier som vasker det opp, da hun har ansvar for brukeren den vakten. Renholdsarbeidere vasker generelt bestemte tidspunkt i døgnet. Det er ikke din søsters jobb, men din venninnes. Anonymkode: 043bc...0fd
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 en liten digresjon....... Da jeg fødte siste gangen, fikk jeg store skader, måtte sy i narkose og mistet mye blod. Jeg blødde også enormt mye i ettertid. Dagen etter fødselen blødde jeg meg helt ut. Jeg kom meg meg så vidt på badet/toalettet med rullator, men da jeg skulle skifte ble det mye søl. Jeg tørket opp det verste selv, og ringte på hjelp. Da presterte både hjelpepleieren å augmentere med at å vaske blodsøl på barsel ikke var deres oppgave og at det fikk vente til renholderen kom på kveldsvakten...... Anonymkode: 53e61...446
Pobie Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 Den som finner det tørker det opp. Renholder kan da ikke vaske gulv rundt sølet og mene hun gjør jobben sin?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Ingen av disse er egnet til jobben, hvis de ikke vasker opp urin og avføring dersom de kommer over det. ASAP! Anonymkode: f7f68...582
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 To av menneskehetens fineste eksmeplarer! Anonymkode: da3c9...936
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): en liten digresjon....... Da jeg fødte siste gangen, fikk jeg store skader, måtte sy i narkose og mistet mye blod. Jeg blødde også enormt mye i ettertid. Dagen etter fødselen blødde jeg meg helt ut. Jeg kom meg meg så vidt på badet/toalettet med rullator, men da jeg skulle skifte ble det mye søl. Jeg tørket opp det verste selv, og ringte på hjelp. Da presterte både hjelpepleieren å augmentere med at å vaske blodsøl på barsel ikke var deres oppgave og at det fikk vente til renholderen kom på kveldsvakten...... Anonymkode: 53e61...446 Synd du ikke sendte en formell klage til dem. Blodsøl skal IKKE bli liggende, det er jo en risiko. Anonymkode: b8c22...b74
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 I tilfellet Hi beskriver tenker jeg det naturlige ville vært at rengjøreren hentet sykepleier/vernepleier med det samme, slik at pasienten fikk hjelp med det samme. Hva som blir gjort videre kommer litt an på omstendighetene. Hvis dette f.eks. var en dement pasient som hadde tisset på gulvet, som i en dam, da kunne sykepleier fint ha hjulpet pasienten først, og så tørket opp det verste etterpå når pasienten var ute av rommet. Det er også det riktigste slik at pasienten slipper å ha flere hos seg i en situasjon som kan være vanskelig, når det ikke er behov for flere tilstede hos pasienten. Så kunne renholder vasket hos en annen først før hun kom tilbake for å rengjøre pasientens rom. Hvis det var blitt såpass mye søl at det måtte ordnes før eller samtidig med at sykepleier tok vare på pasienten, da tenker jeg at renholder kan hjelpe til med å få bort det verste, slik at det blir mulig for sykepleier å gjøre sin jobb. Så kan heller mer grundig vask av rommet gjøres etterpå. Renholdere har jo som regel veldig tett program på slike steder, veldig mye de er forventet å komme gjennom på en vakt, så det er ikke de som skal ta hovedansvar for slike episoder, det er de som har ansvaret for aktuelle pasient på tidspunktet som har. Så må det være rom for å samarbeide og vise medmenneskelighet for å gjøre en vanskelig situasjon for pasienten mindre ydmykende, og bare gjøre det som må gjøres uten å lage en merkelig profesjonskamp ut av det. Anonymkode: b8c22...b74
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 Som sykepleier selv så vil jeg si at den som finner det først tar det. Har null problemer med å vaske opp når jeg finner slikt. Unntaket er når jeg er alene på natt å jeg rett og slett ikke rekker det på grunn av pasientenes behov. Men da tar jeg det som oftest når morgenen kommer å jobber heller noen minutter over tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå