Gå til innhold

Hm. Irriterende dame maser på samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp blitt samboer med en mann som er verdens beste. Vi er utrolig samstemte og liker de samme tingene og er ganske like typer personlighetsmessig. Og vi er begge ganske greie og snille folk, som andre gjerne liker å snakke med og betro seg til.

De årene han var alene var han med i en gruppe med kolleger og tidligere kolleger som iblant gjorde en aktivitet på fritiden. Da jeg begynte å date ham, hadde de ikke gjort dette på lenge.

Dette er en dype aktivitet jeg også er veldig opptatt av, og dette var faktisk en av tingene vi gjorde mye sammen da vi datet. Nå gjør vi det når vi får tid, men i et travel hverdag er det ikke alltid vi får det til, men vi snakker i hvert fall mye om det og leser om det og legger planer om når vi skal gjøre det igjen.

For en tid siden ble han kontaktet av en av de andre i denne gruppen, hun spurte om de ikke kunne starte opp igjen. Han fortalte meg dette, og sa at det kunne hende de skulle begynne med det igjen. Jeg kjente da et lite stikk av sjalusi, fordi han da skal gjøre dette - som på en måte har vært litt "vår" greie - sammen med dem - og følgelig ikke med meg. Det er heller ikke naturlig at jeg blir med på dette, siden dette er folk som kjenner hverandre profesjonelt, og ikke gjør private ting sammen annet enn dette.

Ikke lenge etter sendte hun ham en melding og spurte om de skulle ta en kaffe sammen, hun hadde det litt vanskelig for tiden og ville prate med ham. Han takket nei da, fordi det ikke passet.
Og så, bare noen dager senere, kom det en ny melding, med invitasjon til den aktiviteten, da skulle noen av gruppen gjøre det, og han ble selvsagt også spurt. Heller ikke da passet det, og det skrev han i meldingen. Da han fikk svar, satt jeg sånn til at jeg kunne se at hun sendte ham en hjerte-emoji.
Så da begynte jeg å lure litt. Hvorfor sender man egentlig hjerte-emoji til folk? Det sender jeg kun til samboer, nære venninner og barna mine.

1. Er jeg urimelig som er sjalu på at han skal gjøre "vår" greie med andre nå?
2. Er jeg helt på jordet når jeg begynner å lure på denne damens motiver etter hvert?

Jeg mistenker at svaret er ja på begge disse spørsmålene....men det hadde vært interessant å høre andres synspunkter.

Anonymkode: 2baf1...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men kan ikke dere også gjøre det sammen? Han skal vel ikke være limt til deg hele tiden uansett, så om han drar på kino alene eller gjør dette spiller ingen rolle. Ha nå litt sjølrespekt, da!

Anonymkode: 3bf85...ac0

Skrevet

Han er tydelig ikke interessert i henne, og de har gjort dette sammen en stund. Det har ikke skjedd noe mellom dem før, og kommer nok ikke til å skje igjen. Du må stole på samboeren din, ikke hun andre uansett hvilke motiver du tenker hun har

Anonymkode: c5e81...926

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men kan ikke dere også gjøre det sammen? Han skal vel ikke være limt til deg hele tiden uansett, så om han drar på kino alene eller gjør dette spiller ingen rolle. Ha nå litt sjølrespekt, da!

Anonymkode: 3bf85...ac0

Joda, du har helt rett!
Det er ingen grunn til å bli sjalu på dette. Jeg han gjøre det med venninner eller noe de gangene han drar med gruppen sin. Skjønner ikke hvorfor jeg blir sjalu for det egentligheller, for jeg er egentlig ikke sjalu av meg. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han er tydelig ikke interessert i henne, og de har gjort dette sammen en stund. Det har ikke skjedd noe mellom dem før, og kommer nok ikke til å skje igjen. Du må stole på samboeren din, ikke hun andre uansett hvilke motiver du tenker hun har

Anonymkode: c5e81...926

Jeg er ikke redd for at han skal være interessert i henne. Men jeg er sjalu fordi han skal gjøre denne aktiviteten med noen andre enn meg og jeg er irritert over at hun "maser".

Jeg meg innser jo at jeg bare må ta meg sammen.

Takk for svar!

Skrevet

Du er sjalu fordi du ikke har helt oversikt. 

Dette er ikke "deres" greie, de hadde en etablert gruppe som gjorde denne aktiviteten før, og som nå har lyst å gjøre det igjen. 
Jeg sender stadig hjerter til folk uten at det betyr noe. Har en mannlig kollega som jeg gjerne sender hjerter til uten at det er mer enn vennskapelig ment. Jeg kan få hjerter av andre kollegaer, tilogmed sjefen. Det betyr nada.

Anonymkode: 81b26...983

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke redd for at han skal være interessert i henne. Men jeg er sjalu fordi han skal gjøre denne aktiviteten med noen andre enn meg og jeg er irritert over at hun "maser".

Jeg meg innser jo at jeg bare må ta meg sammen.

Takk for svar!

Men er det mas å sende 2 meldinger altså?

Anonymkode: b72fc...ca6

Skrevet

Jeg er en person som viser folk at jeg er glad i de. Gode klemmer, og på feks sms kan jeg sende hjerteemojis både til gutter og damer. Feks er mannens bestekompis som er singel og ensom (orker ikke forhold pga psykisk sykdom) en jeg gir mye slik kjærlig omsorg. Han trenger klemmer og få litt hjerter. Jeg har egentlig mistanke om at han er homofil og godt inne i skapet. Mannen har tenkt det samme. Han sier selv at jeg har blitt som søstra hans. Noen ganger irriterende tilstede men også hun som passer på han. Husker når han skal gjøre noe som er tungt osv. Han har egentlig sosial angst men jeg får dratt han med. 
Jeg har også en bestekompis som har vært kollega. Vi er virkelig close, som venner. Han har truffet mannen min flere ganger og de liker hverandre. Han og jeg er virkelig som søsken. Han har slitt med at kvinner er sjalu på meg. Og det er så dumt. Skikkelig bra damer og så ødelegger de forholder med sjalusi som er heeelt unødvendig. Vi har aldri vært i nærheten av å drive med noe som helst som ligner flørting. Men vi er som den konstant plagsomme broren/søstra. 
Stol på samboeren din, og han kan vel holde på med dette både med deg og denne gruppa. At hun sender hjerter betyr ikke at hun vil ha han. Hun er glad i han, og det må være lov. 
Han har jo hatt mulighet med henne åpenbart, men har valgt deg! Han har heller ikke sluppet alt han har i hendene for å være med henne. Han er ikke interessert i henne. Han vil være med deg. Slutt å tulle med disse tankene. Stol på han, og la han holde på med denne hobbyen både med og uten deg. 

Anonymkode: 025d7...a03

Skrevet

Selv om de har vært en gruppe faste folk så betyr ikke det at endringer kan skje. Dette er uansett på fritid, så selv om du ikke jobber med dem så kan du bli med på aktiviteten. Dette er noe han kan ytre til gruppa. Som i "hør her, siden dette faktisk tar litt tid av fritiden min så ønsker jeg at Kari blir en del av oss". 

Og denne dama... Ville bedd ham om å skape litt mer avstand siden hun tydeligvis flørter. Det er faktisk greit å si til partneren sin. 

Anonymkode: 3f36d...508

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Selv om de har vært en gruppe faste folk så betyr ikke det at endringer kan skje. Dette er uansett på fritid, så selv om du ikke jobber med dem så kan du bli med på aktiviteten. Dette er noe han kan ytre til gruppa. Som i "hør her, siden dette faktisk tar litt tid av fritiden min så ønsker jeg at Kari blir en del av oss". 

Og denne dama... Ville bedd ham om å skape litt mer avstand siden hun tydeligvis flørter. Det er faktisk greit å si til partneren sin. 

Det der er faktisk ganske kleint. Mannfolk som får seg samboer eller kjæreste må virkelig kunne være sammen med venner eller delta på aktiviteter uten dårlig samvittighet!

Vi har en sånn kollega - som alltid spør om han kan ta med kona. Argumentene er alltid at kona også liker «den type aktivitet» og at de liker å gjøre ting sammen. Som sagt - veldig kleint og unaturlig!

Anonymkode: 6b984...f43

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det der er faktisk ganske kleint. Mannfolk som får seg samboer eller kjæreste må virkelig kunne være sammen med venner eller delta på aktiviteter uten dårlig samvittighet!

Vi har en sånn kollega - som alltid spør om han kan ta med kona. Argumentene er alltid at kona også liker «den type aktivitet» og at de liker å gjøre ting sammen. Som sagt - veldig kleint og unaturlig!

Anonymkode: 6b984...f43

Ja, enig - det er ikke aktuelt at jeg skal bli med i den gruppen. Ingen av de andre har hatt med seg partnere, og jeg har overhodet ikke lyst til å være med heller.
hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Vet du hva. Det er helt greit å fortsette med noe uten ny samboer selvom samboer liker det tingen. Og hvordan vet du hun flørter? Du bare konkluderer. Et hjerte er ikke flørt altså.  
Usikre damer altså, vennlig oppmerksomhet fra motsatt kjønn = flørt. 🙄

Anonymkode: 025d7...a03

Skrevet

Hvorfor er det så galt å flørte litt da?

Regner med han forteller at han har fått samboer, og både han selv og de andre vet at det ikke er aktuelt med noe utroskapseventyr, men å ha en litt flørtete tone er da virkelig helt ufarlig.

Denne mannen har valgt deg, han har flyttet sammen med deg og har hverdagen sin med deg. Stol på han!

Anonymkode: 816a6...380

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...