Gå til innhold

Hvor ofte drikker mannen i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Æsj ja, folk med rusproblemer er skikkelig ekle. Får lyst til å spytte på alkisene og narkisene jeg går fordi på Grønland på vei til jobb.

Klemz fra tolerante, rause meg som mer enn gjerne sier «æsj» om mennesker ❤️

Anonymkode: f55d7...313

Når man har barn, så skal man ikke få forståelse i huet og ræva. Da har man ansvar for andre mennesker man selv har skapt. Da skjerper man seg. Har man et problem, så ber man om hjelp. Krangler man og krever en rett til å drikke hver helg, så har man ikke selvinnsikt eller ansvar. Så ja, æsj.

Anonymkode: b82d6...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen driker som regel ca 1 øl i uka. I dag skal han for en gangs skyld ut med venner. Da blir det nok 2-3, men da kommer han sansynlig vis ikke til å ta den vanlige ølen til lørdagsmiddagen.

Anonymkode: ace21...0bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Har en diskusjon med mannen her. Han mener "alle" menn drikker hver helg, mens jeg mener flertallet ikke gjør det. Med drikke, så mener jeg at det drikkes 6 øl +/-, som oftest både fredag og lørdag.

Hvordan er det hos dere?

Anonymkode: da315...380

Både mannen og jeg drikker omtrent så mye en gang per mnd. Og i tillegg tar vi kanskje 2 øl hver en lørdag i mnd ellers.

Anonymkode: 284b9...9c3

Skrevet

Hverken mannen eller jeg drikker så mye mer enn en gang eller to i året. Et glass vin her og der, ja, men ikke så mye bare fordi man er glad i i øl, såkalt.

Skrevet

Når det er uenighet rundt mengden, synes jeg det er ryddig og logisk å ta utgangspunkt i anbefalte tall jeg da. Så slipper man å synes noe om det. Det hjelper jo lite at naboen drikker mer, hvis en selv er over mengden som skader kropp, psyke og organer. 

Anonymkode: 9f771...e90

Skrevet

Man har ikke et problem med alkoholinntaket før det er et problem for noen. Dette er et problem for deg, ergo er det for mye. 
MÅ han drikke det? for isåfall er han alkoholiker. 

Jeg har drukket hver helg siden juni. Både fredag og lørdag. Jeg er mentalt på et dårlig sted i livet og det har vært min flukt. Men det er jeg og smertelig klar over. 
At han drikker 6 +/- øl hver fredag og lørdag (antar dette er hjemme) er altfor mye. Dere har barn? Og han er kronisk syk. Hvor lenge har han hatt dette konsumet?

Anonymkode: e1061...258

Skrevet

Min mann drikker gjerne en øl fredag og en øl lørdag. Hvis han er helt vill blir det to øl en av dagene 😅 og det er ikke hver helg det blir øl, er han sliten står han over, så kroppen får hvile uten alkohol. 

Fest er sjelden, maks 2-3 ganger i året, og da blir fet sikkert 4-6 øl.

Anonymkode: 418d4...472

Skrevet

Han drikke så mye muligens en gang i året, på tur med venner. Jeg sier muligens fordi jeg naturligvis ikke kontrollerer hva han drikker når jeg ikke er til stede. Ellers drikker han en øl eller to (ikke flere) kanskje en gang i måneden.  Selv har jeg stadige planer om å drikke mere vin (for det er godt!) men det blir svært sjelden jeg faktisk åpner en flaske..

Skrevet

Mannen min drikker øl hver fredag og lørdag, men bare en til middag og kanskje en eller to foran TV på kvelden. Han liker øl, men drikker svært sjelden 6 stk på en kveld.

Anonymkode: f74a0...f86

Skrevet

Tror folk skal Google litt hva en alkoholiker er. Mannen til Hi er definitivt ingen alkoholiker... 

Anonymkode: d2e6f...037

Skrevet

Jeg reagerer på mengden mer enn hyppigheten. Både mannen min og jeg kan godt nyte alkohol to dager i uken, av og til tre, men det er da mer snakk om én øl eller ett glass vin. Det hender han tar en øl først og så et glass vin senere på lørdager. 

Anonymkode: 3b6e6...920

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Tror folk skal Google litt hva en alkoholiker er. Mannen til Hi er definitivt ingen alkoholiker... 

Man trenger ikke å være full hver dag for å være alkoholiker. En alkoholiker er en person som er avhengig av å drikke alkohol. Også de som smådrikker hver dag eller drikker mye hver helg og får abstinenser av å ikke gjøre det ved å bli sint, rastløs osv, har et alkoholproblem.

Alkoholisme eller alkoholavhengighet? Dette er kjennetegn - Blå Kors (blakors.no)

Anonymkode: b82d6...72f

Skrevet

Den mengden drikker min mann kun på fest med gutta. Hjemme kan han ta én øl. Da like gjerne en onsdag som lørdag. Jeg kan ta meg ett glass vin. Vi drikker svært sjelden den ene enheten samtidig. Det er ikke noe vi har diskutert egentlig, har den ene tatt ett glass så gjør ikke den andre det. Hyppighet varierer. Litt oftere på sommeren. Vinterhalvåret så er det vel på julaften og påske. Da kan mannen ta en akevitt og øl, jeg fortsatt ett glass. Ikke til maten, men når jeg lager julemiddagen. Til mat drikker jeg alltid vann. 

Anonymkode: 17ccf...082

Skrevet

Det er ikke vanlig eller normalt å drikke så mye som mannen din nei hi. Vi drikker ikke hver helg. Vi kan ta en øl eller to hver om vi koser oss ekstra. Drikke oss fulle, altså med +- 6 øl på en kveld skjer bare på fest eller festival, og det gjør vi bare et par tre ganger i året 🤔 

Jeg hadde ikke orket å leve slik med mannen din hi. 

Anonymkode: 4232a...4d7

Skrevet

Han kjøper seg en 6 pk hver fredag. Av og til drikker han en og av og til drikker han alle 6. Som regel 2-3. Jeg er også glad i øl og tar meg alltid en øl til gullrekka.

Lørdag tar vi gjerne et glass rødvin til biffen og et i sofaen når ungene er lagt. 

Anonymkode: 05543...b3e

Skrevet

Mannen min er også glad i øl, men skjønner selv at det ikke er bra for helsa å drikke 12 enheter hver helg! 

Her drikker han 1-3 øl kanskje en lørdag annenhver måned. Da har vi middagsbesøk og alkohol til maten. Om sommeren kan det være 1-2 øl til grillmaten et par ganger i mnd maks. 

Blir overrasket om 12 enheter hver helg er normalen blant menn flest altså.. 

Anonymkode: 4db12...8b8

Skrevet

det skjer kun hvis vi er på fest, ellers kan det bli 2-3 øl eller et par glass vin, men det skjer heller ikke hver helg. Jeg skjønner at du reagerer! og du skal da ikke tenke at så lenge det bare går ut over deg så er det greit!?  hva skjer med å tillate alt fra mannen og være dørmatte? 

Anonymkode: 25ffd...5cd

Skrevet

Må jo bli veldig dyrt?

12 øl hver helg er mye penger det....

Anonymkode: 8cb8e...001

Skrevet

Nesten aldri. Kun hvis det er noen feiringer 

Anonymkode: e443e...066

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Må jo bli veldig dyrt?

12 øl hver helg er mye penger det....

Anonymkode: 8cb8e...001

De fleste har råd til 12 øl. 

Skrevet

Det er ikke ofte, når det er fotballkamp på tven så kan han ta seg ei øl av og til🙂 ikke hver gang det er kamp🤣 vi har vert sammen i 6 år og jeg har sett han full 1 gang, jeg drikker mer ann han når vi er på fest eller er på noe med venner. Men vi har 2 små barn så nå begrenser det seg selv egentlig🤭 

Exen min derimot drakk 6 øl+- hver helg både fredag og lørdag. Ja..han er en ex!!!! 

Anonymkode: 3cb2d...4ab

Skrevet

Han kan ta 1-2 øl på kvelden (1-3 ganger i uka kanskje). Men 6+ øl hører sjeldenhetene til. 

Anonymkode: f8cd7...cc3

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

De fleste har råd til 12 øl. 

Hva slags idiotsvar er det?

Anonymkode: f8cd7...cc3

Skrevet

Mannen min kan drikke alkohol alt fra 1-5 ganger i uka, men sjelden mange enheter og jeg opplever aldri at han endrer personlighet over for barna eller meg. Han er ikke norsk og vant til en annen drikkekultur enn den norske som ofte innebærer større mengder 1-2 dager i helgen. 

Selv er jeg glad i en enkel øl og vin, men drikker sjeldnere enn før. Koronatiden har vel bevist for meg at jeg er en «sosial drikker», synes det smaker bedre i selskap med venner og familie, så åpner sjelden vin til meg selv hjemme. 

Min mamma brukte ta et glass rødvin el to de fleste kvelder i uken, og noe mer i helgene, men aldri mye. Hun fikk streng beskjed om å kutte ned da legen fant tegn til fettlever og andre helsevansker da hun var rundt 60 år. Lever ellers sunt og er ikke overvektig. Så nå sparer hun det til spesielle anledninger og det er sikkert veldig lurt. 

Anonymkode: beaea...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...