Gå til innhold

Overfølsom kone, eller…?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herrefred. Kommer da helt an på om hi har hatt en operasjon som gjør at hun vanskelig kan ta hånd om barna, huset og seg selv. Om hun greier det kan man ikke forvente at mannen tar seg fri fra jobb. Hos oss setter begge jobben høyt. 12 timer er ikke lenge.

Anonymkode: 5e569...08b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Milfy Way skrev (1 time siden):

Hva har det med å lese tanker å gjøre? En tiåring vet at når man har vært operert, så trenger man hjelp i noen dager etter det. Er menn i Norge virkelig så dumme?

Trenger man virkelig det? Har vært gjennom ganske mange operasjoner uten å behøve noe som helst hjelp etterpå. 

Anonymkode: 623f1...0a9

Skrevet
Milfy Way skrev (2 timer siden):

Hva har det med å lese tanker å gjøre? En tiåring vet at når man har vært operert, så trenger man hjelp i noen dager etter det. Er menn i Norge virkelig så dumme?

Det er bra at de som ikke har noen til å hjelpe seg, aldri blir operert da......

Anonymkode: 6ad13...d22

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er bra at de som ikke har noen til å hjelpe seg, aldri blir operert da......

Det blir det samme som å si "ikke klag på mannen som slår deg, for jeg har ingen mann i det hele tatt". Når man er to, så er man to. Man kan ikke bite tennene sammen og la mannen være ego fordi ALENEMØDRE ikke har noen å hjelpe seg. Skal vi slutte å spise fordi barna i Afrika sulter?

Skrevet
Milfy Way skrev (14 minutter siden):

Det blir det samme som å si "ikke klag på mannen som slår deg, for jeg har ingen mann i det hele tatt". Når man er to, så er man to. Man kan ikke bite tennene sammen og la mannen være ego fordi ALENEMØDRE ikke har noen å hjelpe seg. Skal vi slutte å spise fordi barna i Afrika sulter?

Hvorfor er du så innmari sint i denne tråden?

Anonymkode: 439c9...45e

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Mener ikke han skal ta fri, men jeg hadde satt pris på en tlf der han ønska å høre hvordan det går med meg feks.. Barn i bildet ja.

Anonymkode: 8344b...9b4

Barn du må ta deg av mens han er på reise? 

Anonymkode: dc6e4...73f

Skrevet

Synes ikke han har gjort noe galt HI, å avlyse reisen tenker jeg ikke han bør med mindre du er sengeliggende, og han har tatt kontakt for å høre hvordan det går til tross for et sikkert hektisk program 

Anonymkode: dc6e4...73f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er du så innmari sint i denne tråden?

Jeg er ikke sint. Bare veldig overrasket hvor mye kvinner godtar i et forhold. 

Skrevet
Milfy Way skrev (8 minutter siden):

Man har faktisk ansvar for å kommunisere sine behov. Mannen min ville ikke blitt hjemme fra en jobbreise med mindre jeg hadde ytret et ønske om det. En operasjon betyr ikke nødvendigvis hjelpetrengende eller at normale hverdagsoppgaver blir vanskelige eller tunge å klare på egen hånd. Mange kan helt fint møte på jobb dagen etter et kikhullsoperasjon. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man har faktisk ansvar for å kommunisere sine behov. Mannen min ville ikke blitt hjemme fra en jobbreise med mindre jeg hadde ytret et ønske om det. En operasjon betyr ikke nødvendigvis hjelpetrengende eller at normale hverdagsoppgaver blir vanskelige eller tunge å klare på egen hånd. Mange kan helt fint møte på jobb dagen etter et kikhullsoperasjon. 

Ja, i Norge er man supermann og møter opp på jobb når man er nesten død. Gjentatte ganger. Så sier kroppen stopp og man blir uføretrygdet. 

Skrevet
Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Ja, i Norge er man supermann og møter opp på jobb når man er nesten død. Gjentatte ganger. Så sier kroppen stopp og man blir uføretrygdet. 

Synes du dette innspillet er saklig? Man møter på jobb hvis man er i form til det. Mange er det etter en kikhullsoperasjon. Hvis man er i dårlig form, holder man seg selvfølgelig hjemme. Og så kommuniserer man behovet for hjelp til de man bor med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Synes du dette innspillet er saklig? Man møter på jobb hvis man er i form til det. Mange er det etter en kikhullsoperasjon. Hvis man er i dårlig form, holder man seg selvfølgelig hjemme. Og så kommuniserer man behovet for hjelp til de man bor med. 

Man bør hvile dagen etter operasjon for sin egen helses skyld. Det er ikke slik at man ikke skal være sykmeldt en eneste dag i løpet av sin 40 år lange karriere. 

Skrevet
Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Man bør hvile dagen etter operasjon for sin egen helses skyld. Det er ikke slik at man ikke skal være sykmeldt en eneste dag i løpet av sin 40 år lange karriere. 

Nei, har jeg hevdet det? Jeg sier at det er svært individuelt hvor preget man blir av en operasjon. Noen er i god form dagen etter og kan helt fint gå på jobb, eller så kan man være hjemme fordi det føles mer riktig, men allikevel kjenne seg i så god form at ingen i huset behøver å tilrettelegge noe som helst for en. Poenget er jo at dette er så individuelt at det må være den opererte sitt ansvar å kommunisere sine behov til partner. 

Skrevet
Milfy Way skrev (14 minutter siden):

Men det er jo en helt annen diskusjon en det hi sitt innlegg handler om. Lag din egen tråd om det, så kan det diskuteres der.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men det er jo en helt annen diskusjon en det hi sitt innlegg handler om. Lag din egen tråd om det, så kan det diskuteres der.

Tusen takk for et uvurderlig råd! Skal gjøre akkurat som du sier :)

Anonymkode: 6514c...d40

Skrevet
Milfy Way skrev (33 minutter siden):

Der er jeg enig. Men nå er hi i denne situasjonen da. Hun godtar og mannen hennes (i beste fall) er bare utrolig tankeløs. 
Vi svarer hi og prøver finne ut hvilke krav hun har stilt. Det er jo åpenbart at mannen hennes ikke har overflod av omsorgsgener. For å gi henne gode svar trenger vi svar på dette. 

Skrevet

Hi her. Operasjonen var mer komplisert enn forventa, og gir normalt 14 dagers sykemelding. Så ja, jeg har hatt det tøft, og vært sengeliggende mye av tiden. Jeg kommuniserte veldig tydelig at jeg ble redd/ engstelig av å være alene siden det har vært såpass heftig. Det er aldri noe problem ellers at mannen reiser og gjør det han vil. Men i denne situasjonen har jeg vært sårbar. 
Det ble litt snått og tårer i tlf seint på kvelden der jeg tydelig gav beskjed om at en liten tlf fra ham tidligere på dagen bare for å sjekke hvordan det gikk med meg ville betydd masse for meg. Han beklaga det etterhvert. Men tror ikke helt han forstod problemet. Og beklageligvis så er det ikke første gang at hans vilje og ønsker trumfer alt. Vi jobber med det. Nå er han hjemme igjen, og jeg fikk roser og klem. Får prøve å ligge i forkant en eventuelt neste gang en slik situasjon kan oppstå. Takk for forståelse❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Min mann ville nok heller ikke svlyst en jobbreise automatisk. Men han ville sannsynligvis:

- spurt om jeg synes det var greit at han reiste

- spurt hva jeg evt trenge av hjelp mens han var borte

- spurt om jeg følte meg komfortabel med å være alene

- sørget for at kjøleskapet var fullt, klær vasket, huset støvsuget før han dro

- sørget for avlastning, barnepass, evt samkjøring til aktiviteter

- sjekket inn på telefon, melding etc om alt gikk bra, om noe skulle fikses osv. 

Anonymkode: 9bef2...2ef

Skrevet

Du føler det du føler, og da er det rett for deg. Ikke spør oss om lov til å være skuffa; du ER jo skuffa. 

Anonymkode: 4eed2...d66

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.9.2021 den 18.38):

«Man» møter ikke på jobb dagen etter kikkhullsoperasjon, nei. Man blir faktisk automatisk sykmeldt, fordi sår skal gro, fordi sår gir smerter og fordi man er påvirka av narkosen i opptil 24 timer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.9.2021 den 22.24):

Men tror ikke helt han forstod problemet. Og beklageligvis så er det ikke første gang at hans vilje og ønsker trumfer alt. Vi jobber med det. Nå er han hjemme igjen, og jeg fikk roser og klem. Får prøve å ligge i forkant en eventuelt neste gang en slik situasjon kan oppstå. Takk for forståelse❤️

Jeg tipper at den dagen dere blir skilt, så er han en av de fjolsene som sitter på mekling og forteller at dette kom HEEELT ut av det blå, at han ikke fatter hvorfor du vil skilles og at han aldri har sett noe tegn til vanskeligheter i forholdet… 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...