Gå til innhold

Intenst redd for å miste mamma!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg helt tulling som har de følelsene jeg har rundt dette. Jeg er 37 år gammel og har vært redd for at mamma skal dø helt fra jeg var liten. Hun er 66 år og frisk, oppegående fysisk og psykisk. Aldri vært syk. Oddsen for at hun kan leve i mange år til er stor. Likevel går jeg rundt og er redd for dette. Mest fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å leve uten henne. Hvis noen har tips til hvordan jeg kan dytte sånne tanker bort, så er jeg veldig takknemlig for det.

Anonymkode: ec545...a5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er på høy tid å klippe navlestrengen. Hvis du enda er så avhengig av moren din er det på tide å vokse opp💪💪

Anonymkode: 5badd...31e

Skrevet

Har du egne barn? Jobb?

Anonymkode: fe2fd...ef4

Skrevet

Tror det er mange som har det som deg HI. Kjenner jeg begynner å tenke i de baner da foreldrene min er kommet over 70 år, og hvem skal jeg ringe til når jeg lurer på noe? Vi er en stor sammensveiset famile så tapet blir garantert stort for oss alle.

Har egentlig ikke noe konkrek å komme med for hjelpe deg og fin situasjon, men lev som hver dag var den siste, hygg deg med moren din , dra på turer sammen, vis at liker å omgå din mor og som du skrver, hun gan faktisk ha mange år igjen. Brått blir hun godt over 90 år ❤️

Skrevet

Du vet jo at dette skal skje en gang, aller mest sannsynlig dør din mor før deg. Dette er livets gang. Å miste noen man er nær, er ufattelig vondt, men en naturlig del av livet. Det kan skje i morgen, om ti eller tretti år. Dette må du forsone deg med, dette er livet, dette er naturlig. 

Hvis du er så avhengig av moren din, selv nå når du selv er ordentlig voksen, så må du jobbe med deg selv, frigjøre deg og stå på egne bein, og du må godta naturens gang. All statistikk tilsier at moren din skal dø før deg, spør du meg, så skal foreldrene dø før barna sine. 

Anonymkode: 98400...a09

Skrevet

Jeg har det som deg. Alle på min mors side har dødd brått av hjerteinfarkt og min mor har testet at hun har arvet en genfeil som gir hjerteinfarkt. Derfor er jeg intenst redd for at hun skal dø brått en dag slik som min morfar gjorde. Vi må bare ta vare på dagene med dem vi er glad i nå og vise dem at vi bryr oss om dem. Noe mer får vi ikke gjort, men jeg kjenner på redselen nesten daglig og skjønner hvordan du har det. Min mor er min beste venn i denne verden.

Anonymkode: ebb47...0ba

Skrevet

Har du lest noen av bøkene til ingvard Wilhelmsen? Tenker at de kanskje kan være til god inspirasjon for deg. Spesielt siden du innser at angsten er irrasjonell.

Sannsynligheten er stor for at du kommer til å miste din mor. Når eller på hvilken måte, vet du ingenting om. Hvilken nytte gjør så angsten? Ingen. Du kan ikke påvirke utfallet. Og det som er 100% sikkert er vi alle skal dø. Selv om det ikke er enkelt, så er det likevel så enkelt som at du må gi opp å prøve å kontrollere døden, det vil du aldri lykkes med.

Skrevet

Uff så vondt❤️

Jeg ville snakket med en psykolog for å få gode hjelpemidler til å bli kvitt den konstante frykten.

Det å være redd hele tiden er veldig utmattende. Kroppen er i alarmberedskap hele tiden. 

God varm klem til deg🥰

Anonymkode: 36182...159

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Da er på høy tid å klippe navlestrengen. Hvis du enda er så avhengig av moren din er det på tide å vokse opp💪💪

Anonymkode: 5badd...31e

Fy fader, slike uemptatiske og uintelligente svar slutter aldri å provosere meg😝

Anonymkode: 1e52b...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...