Gå til innhold

Jeg trenger forslag til hundenavn (hann)

Anbefalte innlegg

Får en liten cocker spanielgutt om 2 uker, og trenger tips til navn for vi har gått oss helt fast i alt og ingenting. 

Kom med forslag, eller rams gjerne opp alle navn på dyr dere kjenner 😅

Jeg liker veldig godt menneskenavn, som feks Alfred/Herman, mens de andre liker typiske hundenavn. 

Blir veldig takknemlig for alle forslag! 

Anonymkode: 82b72...f78

Fortsetter under...

Annonse

Ulempen med menneskenavn er at du, ungene eller mannen blir kjent med noen som heter det samme som hunden, det kan bli litt rart.

Mannen her har en jobb hvor han møter vannvittig mye mennesker, og han ønsket ikke assosiere med hunden, så han ville ha et hundenavn.

Om du googler hundenavn kommer det opp veldig mange forslag, så det er bare å lese gjennom og se om du finner noen du liker.

Vi endte tilslutt på et utenlandsk navn som ikke blir brukt i Norge, et navn fra en film :)

Anonymkode: 9ea4a...851

Spiff. (Tommy og Tigeren fan). 
Taxi (gøy å rope i skogen). 
Odd. Kjente en hund som het det og syntes det var er artig navn på hund. 
Karius eller Baktus. 
Eller noe skikkelig latterlig pompøst. Leonardo da Vinci.  feks. 
Eller et etternavn. Karlsen, Olsen.

Jeg liker litt humor i navn til dyr. 

Anonymkode: c7b58...fa8

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ulempen med menneskenavn er at du, ungene eller mannen blir kjent med noen som heter det samme som hunden, det kan bli litt rart.

Mannen her har en jobb hvor han møter vannvittig mye mennesker, og han ønsket ikke assosiere med hunden, så han ville ha et hundenavn.

Om du googler hundenavn kommer det opp veldig mange forslag, så det er bare å lese gjennom og se om du finner noen du liker.

Vi endte tilslutt på et utenlandsk navn som ikke blir brukt i Norge, et navn fra en film :)

Anonymkode: 9ea4a...851

Vi har Googlet og det er stort sett de samme alternativene som kommer opp. Har bare ikke funnet det geniale navnet enda, nettopp sånne som dere har funnet. Navn fra en film, eller en by, eller matrett på italiensk.. Hvor finner jeg denne inspirasjonen? 😄

HI

Anonymkode: 82b72...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...