Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #1 Del Skrevet 22. september 2021 Jeg jobber i dag på kontor innen salg av utstyr til helsetjenesten. Administrative oppgaver, litt kjedelig til tider og OK i perioder hvor vi har mye å gjøre og det skjer ting. Har jobbet der i 10 år, og har tenkt at jeg trenger noe mer etterhvert, forandringer. Nå har det åpnet seg en mulighet i en resepsjonsstilling på en klinikk. Men skulle så gjerne hørt erfaringer fra andre som har hatt denne typen jobb en stund og kan si både positivt og negativt om det. Gjerne fra sykehus eller annen type helseklinikk. Arbeidsoppgaver? Arbeidstid? Lønn? Den største tvilen jeg har er nok at jeg har veldig god fleksitid der jeg er nå. Kan styre de fleste dager selv, kan ha hjemmekontor de dagene jeg ønsker etc. Mye frihet. Men jeg har jo hatt et ønske om en jobb med mer pasientkontakt/en jobb som føles litt mer viktig kanskje? Takker for alle erfaringer som deles 🙌🏻 Anonymkode: 60cd6...0ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #2 Del Skrevet 22. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber i dag på kontor innen salg av utstyr til helsetjenesten. Administrative oppgaver, litt kjedelig til tider og OK i perioder hvor vi har mye å gjøre og det skjer ting. Har jobbet der i 10 år, og har tenkt at jeg trenger noe mer etterhvert, forandringer. Nå har det åpnet seg en mulighet i en resepsjonsstilling på en klinikk. Men skulle så gjerne hørt erfaringer fra andre som har hatt denne typen jobb en stund og kan si både positivt og negativt om det. Gjerne fra sykehus eller annen type helseklinikk. Arbeidsoppgaver? Arbeidstid? Lønn? Den største tvilen jeg har er nok at jeg har veldig god fleksitid der jeg er nå. Kan styre de fleste dager selv, kan ha hjemmekontor de dagene jeg ønsker etc. Mye frihet. Men jeg har jo hatt et ønske om en jobb med mer pasientkontakt/en jobb som føles litt mer viktig kanskje? Takker for alle erfaringer som deles 🙌🏻 Anonymkode: 60cd6...0ff Dette vil nok variere i forhold til hvor du jobber. Jeg er autotisert helsesekretær og jobber på en poliklinikk på sykehus. Sitter da i ekspedisjon, registrerer pasienter, tar betalt og setter opp nye timer, bestiller prøver osv. Vi rullerer, da på telefon, ekspedisjon, 2 andre plasser der vi driver med henvisninger inn, fristbrudd, timeoppsett osv. Der jeg jobber er det et vannvittig stress. Arbeidstiden er fra 8-1530. Lønn for full ansenitet for autorisert helsesekretær er 446 000,- (16 år). Ingen fleksitid, ikke mulig for hjemmekontor, vet noen har det, men de har da ikke lukefunksjon. Hos oss må man være autorisert. Jeg syns det er kjedelig og vil tilbake til legekontor. Anonymkode: cae02...b66 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #3 Del Skrevet 22. september 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Dette vil nok variere i forhold til hvor du jobber. Jeg er autotisert helsesekretær og jobber på en poliklinikk på sykehus. Sitter da i ekspedisjon, registrerer pasienter, tar betalt og setter opp nye timer, bestiller prøver osv. Vi rullerer, da på telefon, ekspedisjon, 2 andre plasser der vi driver med henvisninger inn, fristbrudd, timeoppsett osv. Der jeg jobber er det et vannvittig stress. Arbeidstiden er fra 8-1530. Lønn for full ansenitet for autorisert helsesekretær er 446 000,- (16 år). Ingen fleksitid, ikke mulig for hjemmekontor, vet noen har det, men de har da ikke lukefunksjon. Hos oss må man være autorisert. Jeg syns det er kjedelig og vil tilbake til legekontor. Anonymkode: cae02...b66 Oi det hørtes jo ikke så veldig gøy ut, og heller ikke veldig god lønn etter høyeste ansiennitet. Hm tror jeg må tenke meg godt om før jeg evt bytter fra en jobb med full fleksibilitet til en uten fleksibiltet men kanskje mer interessante oppgaver da. HI Anonymkode: 60cd6...0ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #4 Del Skrevet 22. september 2021 Kommer som sagt an på hvor du jobber ja. Jeg jobber på klinikk utenfor (men tilknyttet) sykehuset, og det er en ganske ensformig jobb. Lite pasientkontakt (døgnpost), men til tider hektisk på telefon. Poliklinikken er flyttet et annet sted så det er ikke noe betalinger som skal gjøres opp. Hun som er ansatt i resepsjonen hos oss er ikke utdanna. Arbeidstid 8-15:30, og ikke noe hjemmekontor der. Jeg jobber på post og har det mye mer fleksibelt. Resepsjonen skal jo være betjent hele tiden, så kan ikke komme for sent uten at det er avtalt. har jobba på legekontor før og holdt på å kjede meg ihjel i resepsjonen. På selve sykehuset er det nok mer tempo og mer å gjøre. Etter en dag i resepsjonen hos oss har jeg stort sett lyst å gnage av meg en arm Anonymkode: a3da8...95a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #5 Del Skrevet 23. september 2021 Jeg synes resepsjonsjobben er dørgende kjedelig. Det er ensformig, lite fleksibelt, lite utfordringer, lite pasientkontakt osv. Nå jobber jeg på en privat klinikk. Det er kun et fåtall leger her, og de er spesialister - dvs driver med hvert sitt smale felt. Litt mer action da jeg jobbet på poliklinikk, men samtidig mye mer tidspress. Anonymkode: fadb8...04f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #6 Del Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Kommer som sagt an på hvor du jobber ja. Jeg jobber på klinikk utenfor (men tilknyttet) sykehuset, og det er en ganske ensformig jobb. Lite pasientkontakt (døgnpost), men til tider hektisk på telefon. Poliklinikken er flyttet et annet sted så det er ikke noe betalinger som skal gjøres opp. Hun som er ansatt i resepsjonen hos oss er ikke utdanna. Arbeidstid 8-15:30, og ikke noe hjemmekontor der. Jeg jobber på post og har det mye mer fleksibelt. Resepsjonen skal jo være betjent hele tiden, så kan ikke komme for sent uten at det er avtalt. har jobba på legekontor før og holdt på å kjede meg ihjel i resepsjonen. På selve sykehuset er det nok mer tempo og mer å gjøre. Etter en dag i resepsjonen hos oss har jeg stort sett lyst å gnage av meg en arm Anonymkode: a3da8...95a Det høres jo ikke veldig oppløftende ut 🙈 Mulig denne type jobb ikke er helt slik jeg ser for meg da. Takk for svar! HI Anonymkode: 60cd6...0ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #7 Del Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg synes resepsjonsjobben er dørgende kjedelig. Det er ensformig, lite fleksibelt, lite utfordringer, lite pasientkontakt osv. Nå jobber jeg på en privat klinikk. Det er kun et fåtall leger her, og de er spesialister - dvs driver med hvert sitt smale felt. Litt mer action da jeg jobbet på poliklinikk, men samtidig mye mer tidspress. Anonymkode: fadb8...04f Trives du i jobben du har på privatklinikk? Er lønnen OK? Og hva er arbeidsoppgavene dine? Må innrømme at jeg ble veldig usikker på om denne type jobb er noe for meg, ingenting av dette høres særlig oppløftende ut 🙈 Takk for svar! HI Anonymkode: 60cd6...0ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #8 Del Skrevet 23. september 2021 Jobb er jobb, kanskje du kan finne deg en hobby i stedenfor en ny jobb ? du er heldig som kan flekse og jeg ville satt mer pris på å fleksitid en hva arbeidsoppgavene var …. 🙂 Anonymkode: dc841...8a0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #9 Del Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Trives du i jobben du har på privatklinikk? Er lønnen OK? Og hva er arbeidsoppgavene dine? Må innrømme at jeg ble veldig usikker på om denne type jobb er noe for meg, ingenting av dette høres særlig oppløftende ut 🙈 Takk for svar! HI Anonymkode: 60cd6...0ff Nei, som sagt - jeg synes det er dørgende kjedelig. Jeg søkte med til jobben fordi arbeidspresset på poliklinikk ikke var forenelig med å være småbarnsmor i tidsklemma. Jeg valgte en roligere arbeidshverdag med kjedelige arbeidsoppgaver fordi det å ha en roligere hverdag der og da var viktigere enn utfordringer på jobb. Nå er ungene blitt større og jeg er i ferd med å søke nye jobber, Anonymkode: fadb8...04f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #10 Del Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Dette vil nok variere i forhold til hvor du jobber. Jeg er autotisert helsesekretær og jobber på en poliklinikk på sykehus. Sitter da i ekspedisjon, registrerer pasienter, tar betalt og setter opp nye timer, bestiller prøver osv. Vi rullerer, da på telefon, ekspedisjon, 2 andre plasser der vi driver med henvisninger inn, fristbrudd, timeoppsett osv. Der jeg jobber er det et vannvittig stress. Arbeidstiden er fra 8-1530. Lønn for full ansenitet for autorisert helsesekretær er 446 000,- (16 år). Ingen fleksitid, ikke mulig for hjemmekontor, vet noen har det, men de har da ikke lukefunksjon. Hos oss må man være autorisert. Jeg syns det er kjedelig og vil tilbake til legekontor. Anonymkode: cae02...b66 Jeg jobber også som helsesekretær på sykehus på en klinisk avdeling. Mange av de samme arbeidsoppgavene, pluss noen andre oppgaver, bare at vi har også hjemmekontor. Men det rullerer vi på, da vi må ha noen på jobb som kan sitte i ekspedisjonen og ta telefonene. Her er lønnen for autoriserte helsesekretærer 448.000, de som ikke er autorisert får 443.000 i året, så ikke store forskjellen. Maks ansiennitet er 10 år hos oss. Jeg trives veldig godt. Lite pasientkontakt hvis man ikke sitter i luken og det passer meg utmerket😅 Anonymkode: 349e6...f2c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #11 Del Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg jobber også som helsesekretær på sykehus på en klinisk avdeling. Mange av de samme arbeidsoppgavene, pluss noen andre oppgaver, bare at vi har også hjemmekontor. Men det rullerer vi på, da vi må ha noen på jobb som kan sitte i ekspedisjonen og ta telefonene. Her er lønnen for autoriserte helsesekretærer 448.000, de som ikke er autorisert får 443.000 i året, så ikke store forskjellen. Maks ansiennitet er 10 år hos oss. Jeg trives veldig godt. Lite pasientkontakt hvis man ikke sitter i luken og det passer meg utmerket😅 Anonymkode: 349e6...f2c Grunnen til at jeg ikke trives er nok fordi det er dårlig organisert, mangler alltid leger, må hele tiden ta av timebøker fordi det plutselig ikke er leger, så ikke nok timer, masse mas fra sengepost om diverse undersøkelser de vil ha til pasientene, dette går på gule lapper, jeg hater gule lapper (bruker DIPS). Men jeg syns det er kjempe kjedelig å bare sitte å plotte inn timer, det gir meg ingenting. Men de jeg jobber med trives med dette, blir bare for kjedelig for meg. Anonymkode: cae02...b66 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421704-resepsjonsjobber-p%C3%A5-sykehusklinikker-erfaringer/#findComment-149613845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå