Gå til innhold

Elektrisk piano

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale et elektrisk piano? Gjerne et rimelig et. Har to barn som skal starte på piano etter jul og ønsker å kjøpe inn ett :)

Anonymkode: 09f25...128

Skrevet

Hva mener du med rimelig?

Man får jo lyd etter hva man betaler. Siden du har to som skal spille, så ville jeg, om mulig, lagt litt i det.

Du må tenke gjennom om du vil ha det slik at det kan flyttes, eller om du vil ha det som et møbel på fast plass også (det avhenger av hvilke bein du ev. kjøper til, ikke alltid det blir dyrere å få et oppsett som er fast).

Gå til en god musikkbutikk, om du bor nær en, da får du gode råd og får høre forskjellen i lyd på de ulike modellene.

Noen billigere modeller høres nesten som keyboard, legger du litt ekstra i det kan du få veldig god "vanlig" pianolyd. Kan være lurt å høre hvilke typer de bruker på kulturskolen også, for det kan være veldig demotiverende om det på skolen er god lyd i og det hjemme er mye dårligere lyd. Og det er ikke nødvendigvis veldig mye som skiller dem i pris, om enn litt.

Bør tenke gjennom om dere skal ha full pianolengde, eller om dere skal ha et litt kortere ett med færre tangenter.

Kjenner noen som kjøpte et yamaha med veldig god lyd i nylig, satt opp som et vanlig piano, det ble billigere enn slike kryssbein (for da må man ha pedaler osv. i tillegg, og det ble dyrere totalt sett). Du kan f.eks. spare en del på å bruke en stol dere allerede har hjemme, og heller ha en god pute på den, for å justere høyde, du må ikke kjøpe pianokrakk.

Mitt beste tips er å gå i en musikkbutikk, hvis du har en slik i nærheten. Hvis ikke - hør med kulturskolen ungene skal begynne på, ta kontakt med læreren de skal ha fra nyttår, da får du sikkert gode tips der :)

Anonymkode: 14c2d...2a9

Skrevet

Snakk med den som skal stå for opplæringen om hva dere trenger. Det er ikke alle som er så glade for at ungene må øve på elektrisk piano, uten at jeg vet helt hva som er problemet.

Anonymkode: 7e73b...a0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Snakk med den som skal stå for opplæringen om hva dere trenger. Det er ikke alle som er så glade for at ungene må øve på elektrisk piano, uten at jeg vet helt hva som er problemet.

Anonymkode: 7e73b...a0b

Fet kommer an på om det er et godt nok elpiano til at anslaget fungerer normalt, blant annet.

Anonymkode: 172c5...e71

Skrevet

Vi kjøpte casio, de har elpiano som reagerer på anslag og grei lyd. Var også mye billigere enn feks Yamaha sine. 

Anonymkode: 22f0f...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...