frk Nilsen Skrevet 23. september 2021 #26 Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Stuebordet? Ikke spisebordet? Anonymkode: 3b5ad...715 Ja, stuebordet har perfekt str til en løper, og denne hadde passet fint der.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #27 Skrevet 23. september 2021 frk Nilsen skrev (Akkurat nå): Ja, stuebordet har perfekt str til en løper, og denne hadde passet fint der. Åja. Trodde du snakket om duk, ettersom du kalte den duse grønne for duk flere ganger. 😉 Anonymkode: 3b5ad...715
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #28 Skrevet 23. september 2021 Vet ikke helt om jeg har noe i denne tråden å gjøre, for min spisebordduk i julen er metervare med julemotiv, kjøpt på Jysk i -96 (het vel kanskje Norsk sengetøylager den gang). Bunnfargen er rød, og motivet går i grønt, gull og litt andre farger. Veldig gammeldags, men og veldig koselig. På lillejulaften bruker jeg hvit duk, og det samme gjør jeg hvis den mønstrete må ha en vaskepause. Syns hvit duk alltid er pent til et pyntet bord. Anonymkode: 30c84...2de
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #29 Skrevet 23. september 2021 Vi har rød damask. Det er jul for meg. Nyttårsaften har vi grå/hvit damask fra Georg Jensen. Anonymkode: c2135...505
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #30 Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Vet ikke helt om jeg har noe i denne tråden å gjøre, for min spisebordduk i julen er metervare med julemotiv, kjøpt på Jysk i -96 (het vel kanskje Norsk sengetøylager den gang). Bunnfargen er rød, og motivet går i grønt, gull og litt andre farger. Veldig gammeldags, men og veldig koselig. På lillejulaften bruker jeg hvit duk, og det samme gjør jeg hvis den mønstrete må ha en vaskepause. Syns hvit duk alltid er pent til et pyntet bord. Anonymkode: 30c84...2de Det spiller jo ingen rolle hva det er. Det er tradisjonen du har laget som er viktig😊 Jeg har vokst opp med et bestemt juleservise, men det er ikke egentlig et juleservise. Og det var billige saker (fikk jeg vite i voksen alder). Det er det serviset som gir meg den ekte julefølelsen. Anonymkode: c2135...505
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #31 Skrevet 23. september 2021 Det man syns er finest selv! Jeg er veldig glad i den «glorete» julen, og har gjerne hvit duk med rød løper oppå f.eks., men drømmen er en rød og grønn skotskrutete duk. Anonymkode: bad41...5ce
amandine Skrevet 23. september 2021 #32 Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det spiller jo ingen rolle hva det er. Det er tradisjonen du har laget som er viktig😊 Jeg har vokst opp med et bestemt juleservise, men det er ikke egentlig et juleservise. Og det var billige saker (fikk jeg vite i voksen alder). Det er det serviset som gir meg den ekte julefølelsen. Anonymkode: c2135...505 Helt enig. Det er jo tradisjon og høytid som gjør at jeg finner frem den hvite linduken med nydelig mønster og monogram i hjørnet, det er jo alt den duken bærer med seg som gjør den spesiell. Den er fin også, altså, men det er bonus!
Himmel og hav Skrevet 23. september 2021 #33 Skrevet 23. september 2021 Jeg har rød duk. Det er det som sier jul for meg. Dekker med hvitt servise og sølv og hva annet jeg måtte finne på.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #34 Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det man syns er finest selv! Jeg er veldig glad i den «glorete» julen, og har gjerne hvit duk med rød løper oppå f.eks., men drømmen er en rød og grønn skotskrutete duk. Anonymkode: bad41...5ce Så koselig at flere syns sånne rutete duker er fine! Jeg har det, de har tynne gulltråder vevd inn i tillegg, på salong- og hjørnebord/småbord. Unnskyld at jeg havnet litt utom temaet! Anonymkode: 30c84...2de
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #35 Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det spiller jo ingen rolle hva det er. Det er tradisjonen du har laget som er viktig😊 Jeg har vokst opp med et bestemt juleservise, men det er ikke egentlig et juleservise. Og det var billige saker (fikk jeg vite i voksen alder). Det er det serviset som gir meg den ekte julefølelsen. Anonymkode: c2135...505 Veldig enig! Julen er helt spesiell sånn. Det er så mye følelser, historikk og stemning knytta til julepynten. Jeg har vanligvis en ganske «stram» stil, men i jula går jeg helt nostalgibonanza med bestemors duker, et gedigent nissehus lager av bestefar, julegardiner og nisser i alle hjørner… og jeg synes det er sååå fint! 😀 Anonymkode: 14ae7...4c3
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #36 Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så koselig at flere syns sånne rutete duker er fine! Jeg har det, de har tynne gulltråder vevd inn i tillegg, på salong- og hjørnebord/småbord. Unnskyld at jeg havnet litt utom temaet! Anonymkode: 30c84...2de Åh, hvor har du fått tak i, om jeg får spørre? Finner det liksom ingen steder.. Anonymkode: bad41...5ce
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #37 Skrevet 24. september 2021 Hvit eller rød? Ja, si det. Det skal jeg sannelig vurdere grundig .... på lillejulaften. Anonymkode: 7b062...d6f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. september 2021 #38 Skrevet 24. september 2021 Kjenner jeg gleder meg skikkelig til jul når jeg leser denne tråden!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #39 Skrevet 24. september 2021 Jeg bruker rød duk. Så er spent om jeg får tak i riktig rød farge på duken i år. Har byttet spisebord, fra rektangulær til rundt. Og må derfor ha ny duk Anonymkode: ea968...43f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #40 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Åh, hvor har du fått tak i, om jeg får spørre? Finner det liksom ingen steder.. Anonymkode: bad41...5ce Mine er kjempegamle. Fikk de i gaver tidlig på 90-tallet, så aner dessverre ikke hvor de er kjøpt. "Arvet" ene fra søstra mi for noen år siden, fordi hun ikke brukte den lenger. Du burde prøve å legge inn en ønskes kjøpt annonse. Sikkert flere enn søstra mi, som har sånne liggende uten å bruke de. Anonymkode: 30c84...2de
prekæs Skrevet 24. september 2021 #41 Skrevet 24. september 2021 Syns det er fint med linfarget linduk i det tradisjonelle linmønsteret. Brukes ofte, men også hvit. Bruker aldri andre farger ved heldekkende duk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå