Gå til innhold

Ja/nei-spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn - mener du det er normalt å gi beskjed til partner når du forlater huset feks for å stikke på butikken, levere noe til en venn, hente noe, gå en liten tur med hunden etc.? 

Anonymkode: 85a4b...dbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvfølgelig. 

Anonymkode: 31da4...52a

Skrevet

Ja. Så ja at jeg synes ditt spørsmål blir merkelig, Hi.

Antar du spør fordi partner ikke sier fra om slikt?

Anonymkode: 123c3...23e

Skrevet

Selvsagt - hos oss vet vi hvem som er hjemme og hvem som ikke er det. 

Skrevet

Ja selvfølgelig! Ikke alltid vi sier fra når vi går ut med hunden på morgen og kveld for den turen er ganske kort. Men ellers; ja selvfølgelig!

Anonymkode: bfe07...3c3

Skrevet

Hvis det innebærer et ansvar å ta for partneren- ja

hvis ikke -nei

Anonymkode: a1899...9a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det innebærer et ansvar å ta for partneren- ja

hvis ikke -nei

Hva mener du?

Skrevet

Min partner mener jeg er kontrollerende fordi jeg sier at det er viktig for meg at han gir beskjed.

Han lever da visstnok i et fengsel. Jeg har ikke behov for å vite detaljer om hvor han drar eller hva han skal, men jeg vil gjerne vite når han går ut... jeg mener det er normalt å gi beskjed. 

Skrevet

Min partner mener jeg er kontrollerende fordi jeg sier at det er viktig for meg at han gir beskjed.

Han lever da visstnok i et fengsel. Jeg har ikke behov for å vite detaljer om hvor han drar eller hva han skal, men jeg vil gjerne vite når han går ut... jeg mener det er normalt å gi beskjed. 

Om han mener begge skal kunne gjøre det, og dere har små barn, hva om begge bare stikker ut samtidig og ingen er hjemme for å passe barna.... Han stakk bare bort til kompisen en tur og regnet med du var inne med ungene, du stakk bare ned på butikken en tur og regnet med han var inne med ungene, og vips var ungene alene hjemme gitt.

Eller mener han det gjelder bare han, og du må si ifra om du går for da må han "passe" barna?

Det er virkelig vanlig folkeskikk å si ifra når man går altså. Ungene må også det etterhvert som de vokser til. Selv snart 18 åringen må si ifra når han stikker ut en tur.

Vi bor i samme hus, og det er normal folkeskikk å si hadet når man tar seg en tur.

Anonymkode: e5fae...a99

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Har du spurt ham hva han vil synes om du gjør det samme som han gjør - nemlig å bare forsvinne fra hjemmet. Ville spurt ham hvordan han vil synes det er hvis du stadig stikker ut uten en beskjed til ham, slik at du overlater ham alene med ungene på ubestemt tid, uten at han vet hvor du er, hva du gjør, når du kommer hjem igjen.

Det er normalt å gi beskjed både om at man går ut og ca. når man forventer å komme hjem igjen. I et normalt forhold nevner man gjerne hva man skal eller hvor man har vært også, fordi det er normalt å dele slik med hverandre i et godt forhold. Det er til og med høflig og respektfullt å spørre partner om det passer, hvis det er noe som ikke er avtalt tidligere. Som regel er jo dette helt konfliktfrie hverdagssamtaler.

Ut fra måten din argumenterer ville jeg fått ham med i parterapi, for helt ærlig tviler jeg på at du kan endre noe ved ham, han må forstå at det er han som er urimelig her, og skal det være håp for det, da tror jeg andre må si det til ham enn du.

Skrevet

Har du spurt ham hva han vil synes om du gjør det samme som han gjør - nemlig å bare forsvinne fra hjemmet. Ville spurt ham hvordan han vil synes det er hvis du stadig stikker ut uten en beskjed til ham, slik at du overlater ham alene med ungene på ubestemt tid, uten at han vet hvor du er, hva du gjør, når du kommer hjem igjen.

Det er normalt å gi beskjed både om at man går ut og ca. når man forventer å komme hjem igjen. I et normalt forhold nevner man gjerne hva man skal eller hvor man har vært også, fordi det er normalt å dele slik med hverandre i et godt forhold. Det er til og med høflig og respektfullt å spørre partner om det passer, hvis det er noe som ikke er avtalt tidligere. Som regel er jo dette helt konfliktfrie hverdagssamtaler.

Ut fra måten din argumenterer ville jeg fått ham med i parterapi, for helt ærlig tviler jeg på at du kan endre noe ved ham, han må forstå at det er han som er urimelig her, og skal det være håp for det, da tror jeg andre må si det til ham enn du.

Jeg har bedt han spørre venner og arbeidskollegaer om hva de mener er normalt. Og har også sagt at det kvalifiserer for terapi at han ikke mener det er normalt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hva mener du?

Hvis man har små barn som ikke kan passe på seg selv feks. Da sier man fra. Hvis det ikke er noe han trenger å ha ansvaret for 100% alene, så nei

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har bedt han spørre venner og arbeidskollegaer om hva de mener er normalt. Og har også sagt at det kvalifiserer for terapi at han ikke mener det er normalt. 

Tviler på at han kommer til å spørre noen som helst. Derimot ser jeg ikke bort fra at han vil dikte opp noen svar som påstår at det han gjør er helt normalt.

Blir han med deg i parterapi, da?

Skrevet

Ikke hos oss.

Barna er store nok til å være alene og ettersom både mannen og jeg jobber hjemmefra og vil helst ikke bli avbrudt med beskjeder om at den andre kommer eller går.

Anonymkode: cb0da...565

Skrevet

Ja, det gjelder alle her i huset. 

Jeg er oppvokst med at vi sier ifra til den/de som er hjemme når vi går ut av huset. Hva vi skal sier vi sjeldent, men hvor. Mine unger som nå er ungdom/voksen har alltid gjort det og gjør det enda. Mine tantebarn, søster og svoger gjør det også når vi er på hytta. Feks: jeg går til naboen, jeg går og bader, jeg stikker i butikken osv. Ingen stor forklaring, bare hvor. 

Anonymkode: ccd6d...649

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har han noe å skjule? 

?

Anonymkode: 7ccea...15a

Skrevet

Her kommer det an på hva vi skal, nå som vi har store barn som klarer seg selv. Liten tur med hunden eller stikke bort til naboen gir vi ikke nødvendigvis beskjed om, men sier alltid fra hvis vi skal lenger bort enn gangavstand og/eller blir borte en stund.

Da barna var små og krevde tilsyn ga vi beskjed uansett.

Anonymkode: 519a6...cd5

Skrevet

Vi spør ikke om lov, vi gir beskjed. Jeg stikker aldri i butikken uten å si ifra. Det er merkelig. 

Anonymkode: 0d4fb...aee

Skrevet

Ja. Ingen skal gå rundt og lete etter meg i huset fordi de missa at jeg gikk. Det er for dumt. 

Anonymkode: 3be89...bd8

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Å få sånne merkelapper klistret på seg av en partner er blinkende røde lamper for meg. Han låter ikke helt god ut. 

Anonymkode: 3be89...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...