Gå til innhold

Inspirert: hvilket servise ville dere hatt da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har Ostindia, har hatt det i minst 20 år. Mulig jeg ville valgt å samle på noe annet hvis jeg hadde begynt nå, men liker det godt. Har hatt et benhvitt like lenge, men det var blitt så slitt etter å ha vært hverdagsservice i åresvis at vi har byttet det ut. Her hjemme har vi nå le Creuset i forskjellige farger.

KellyTaylor skrev (21 timer siden):

Jeg har serien Grønn Marie fra Figgjo som jeg arvet etter mormor. Ellers har jeg også Wegdwood Lace fra Wera Vang til 12. Kjempefornøyd med de begge ❤️

Grønn Marie er helt nydelig. Moro å ha, særlig når det kommer fra mormor :)

KellyTaylor skrev (21 timer siden):

Jeg har serien Grønn Marie fra Figgjo som jeg arvet etter mormor. Ellers har jeg også Wegdwood Lace fra Wera Vang til 12. Kjempefornøyd med de begge ❤️

Det er det aller peneste jeg har sett! 🤩Nydelig! 

Anonymkode: 7ebd6...c6d

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

https://www.cg.no/serviser/servise/villeroy-boch-servise/gray-pearl-servise

Vi har dette serviset vi bruker til alle høytider mm

Anonymkode: b999c...ea8

Dette har vi. 😁Fikk i bryllupsgave. Bruker det sjeldent. Blir mer etterhvert når barna blir noen år eldre. 

Annonse

Iiiiik skrev (18 minutter siden):

Jeg har Ostindia, har hatt det i minst 20 år. Mulig jeg ville valgt å samle på noe annet hvis jeg hadde begynt nå, men liker det godt. Har hatt et benhvitt like lenge, men det var blitt så slitt etter å ha vært hverdagsservice i åresvis at vi har byttet det ut. Her hjemme har vi nå le Creuset i forskjellige farger.

Ostindia var nydelig! 

https://www.royalporcelain.no/servise/angelina-platinum/
har Angelina Platinum til spesielle anledninger og Rosendahl til vanlig besøk og ordinære bursdager.

https://www.rosendahl-design.no/grand-cru/stel

Til hverdags har vi et hvitt servise fra ikea/obs.

Anonymkode: 6b74d...fb3

sug lut skrev (12 timer siden):

Jeg har mange og er glad i alle. Smørbukk fra Stavangerflint er favoritt til hverdags hvis vi ikke er mange. Et med tusen deler, sekstitalls i fineste tynneste hvitt porselen med nesten usynlig grå dekor fra Rosenthal, er minst favoritt så det er til hverdags hvis vi er flere enn fire. Ett er benhvitt med gull og sort langs kanten, Porsgrund fra førtitallet, arvet og brukes til jul selv om det ikke kan gå i oppvaskmaskin. Absolutt favorittservise er Amapola fra Villeroy & Boch, det ville jeg gått over lik for å få deler til.

Med andre ord, jeg har flere fulle serviser og noen halve, men jeg ville ikke ønsket meg noen som fremdeles er i produksjon. Det er selvsagt litt mer jobb, men også mer moro å finne deler til utgåtte.

Du trenger vel ikke å gå over lik når det selges så mange ulike deler på Finn? 😁😁

Anonymkode: 77348...777

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du trenger vel ikke å gå over lik når det selges så mange ulike deler på Finn? 😁😁

Nei, akkurat nå er det muligheter, men nå er det også mange år siden jeg skaffet mesteparten av mitt. Jeg har omtrent alt som er der pluss en del annet. De siste delene har jeg funnet på bruktbutikker og loppemarkeder, virkelige sjeldenheter som jeg aldri har sett avertert.

sug lut skrev (1 minutt siden):

Nei, akkurat nå er det muligheter, men nå er det også mange år siden jeg skaffet mesteparten av mitt. Jeg har omtrent alt som er der pluss en del annet. De siste delene har jeg funnet på bruktbutikker og loppemarkeder, virkelige sjeldenheter som jeg aldri har sett avertert.

Nå blei jeg nysgjerrig. Hva slags sjeldenheter? Snakker vi suppeterrin eller enda mer fancy greier? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nå blei jeg nysgjerrig. Hva slags sjeldenheter? Snakker vi suppeterrin eller enda mer fancy greier? 

Spisebrikker, vannkjele (altså med tut, ikke vanlig kjele som den som ligger ute), div serveringsfat,  ildfast fat...

Endret av sug lut
sug lut skrev (1 minutt siden):

Spisebrikker, vannkjele, div serveringsfat,  ildfast fat...

Morsomt! Hadde ingen aning at servise kommer i så mange ulike deler. Sjøl har jeg ikke plass til alt det der... Sukk, en vakker dag kanskje 😉

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Morsomt! Hadde ingen aning at servise kommer i så mange ulike deler. Sjøl har jeg ikke plass til alt det der... Sukk, en vakker dag kanskje 😉

Det er de rareste ting, jeg tror det var en åttitallsgreie at man allierte seg med sånne som lagde  kjeler og sånn, har aldri sett det noe sted siden.

Det blir som de servisene fra syttitallet som alle har en smørsmelter. Et helt unyttig triks men kult. Og en form som ikke lages mer, tror jeg.  https://www.finn.no/152775506

Forøvrig er det alltid plass...😁

Hvitt benporselen fra feks Villeroy Boch. Passer til så å si alt og kan mikses med andre farger samt veldig pent med god kvalitet. Tidløst, du trenger ikke bytte det ut selv om moten endrer seg 

Anonymkode: 8fde0...1af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...