Gå til innhold

Hva synes dere om denne ukemenyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag: Lefse med laks og diverse salat 

Tirsdag: Fjordland raspeballer

Onsdag: Big one pizza

Torsdag: Pannekaker

Fredag: Taco med kyllingkjøttdeig 

Lørdag: Hjemmelaget pizza

Søndag: Ut å spise 

Anonymkode: e1258...445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble litt mange middager uten grønt for min del. Her har vi alltid grønnsaker til alle middager . Pannekaker er heller ikke middag her i huset. Det er dessert . Fleskepannekaker med erter og spinat derimot, det hender det at vi har. Fjordland er det mange år siden jeg har tydd til så raspeballene derfra aner jeg ikke noe om. 

Skrevet

Jobber kveld onsdag og torsdag derfor litt sånn mat da og alene tirsdag. 

Skrevet

Lefse eller brød 5 av ukas dager og minimalt med grønt? 

Anonymkode: 99514...29f

Skrevet

Litt for lite grønnsaker, for mye raske karbohydrater og ultraprosessert mat

Anonymkode: 1e5b6...799

Skrevet

Middager nesten kjemisk renset for grønnsaker er ikke ordentlig middag. Nettopp når du har det travelt er det jo viktig å få i seg riktig mat.

Jeg har hatt det travelt i dag, nå står frosne grønnsaker i ovnen med noen fiskestykker på toppen, litt olje og krydder over. Matlagingen tok meg to minutter å forberede, maks. Og nå sitter jeg bare og slapper av til det straks er ferdig. Og så laget jeg stor nok porsjon slik at jeg også har enten lunsj eller middag imorgen også.

Tar lite tid å ha litt karbonadekjøtt eller annet kjøtt i en kasserolle, steke litt og så slenge oppi en pakke lapskausblanding og noen andre grønnsaker etter smak (kan også være frosne), fylle på med vann og buljong og koke noen få minutter til grønnsakene er ferdig - så har du sunn mat noen dager fremover, eller kan fryse ned en porsjon eller to til en annen gang.

Omelett med grønnsaker oppi, sammen med salat og/eller ovnsbakte grønnsaker fra dagen før tar også minimalt med tid å fikse, og lager du omeletten stor nok har du til lunsj eller frokost dagen etter også.

Anonymkode: 800f1...dd8

Skrevet

Syns i forhold til hva da - om det er sunt, godt, inspirerende? Jeg kunne ikke tenke meg pizza to ganger på en uke, og heller ikke lefser to ganger på en uke (du bruker kanskje ikke lefser i taco), men det er jo ikke min meny. 

Anonymkode: b3adb...169

Skrevet

Det var mange dager uten grønnsaker synes jeg. Har du grønnsaker til raspeballer kanskje? Det er ikke jeg vant til.

Anonymkode: 5e7b0...5f6

Skrevet

Helt grei. Det er en uke, ikke hver uke, så kjør på

Anonymkode: 96aa5...a5b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var mange dager uten grønnsaker synes jeg. Har du grønnsaker til raspeballer kanskje? Det er ikke jeg vant til.

Nei, hadde ikke det. 

Kanskje jeg må forandre litt på menyen på onsdag og torsdag. 

Skrevet

Jeg synes det såg god ut, kunne hatt lignende selv, men jeg er enig i at det var litt usunt, mye "brød" og lite grønnsaker, men av og til så blir det sånn 😉🙂. Vi hadde egg og bacon i dag, med masse tomater og agurk ved siden av . Jeg er veldig glad i pizza og taco 🙂

Anonymkode: a859d...c85

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Nei, hadde ikke det. 

Kanskje jeg må forandre litt på menyen på onsdag og torsdag. 

Hvis du vil gjøre det enkelt så er det jo bare å ha en pose salat ved siden av pizzaen. Hvis dette er en meny som er representativ for ukesmenyene deres, så synes jeg kanskje du bør endre noe ja. Men om det ikke er det, så er det jo ikke noe problem å ha en sånn meny en gang i blant.

Skrevet

Takk for svar. 

Nei, ikke sånn hver uke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. 

Nei, ikke sånn hver uke. 

Men da er det bare å kose seg synes jeg 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men da er det bare å kose seg synes jeg 😊

Takk 😊

Skrevet

Dette innlegget er vel bare for å provosere? 

Anonymkode: bc98a...4e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette innlegget er vel bare for å provosere? 

Nei. Hvordan det? 

Skrevet

Du legger hodet på blokka, hi. 

Anonymkode: 64e8f...f45

Skrevet

Huff den menyen ble jeg deppa av. Dere blir sikkert mett. Likevel var den rimelig kvalmende. 
Lurer på om dette bare er trolling egentlig. Slike tråder skaper ofte engasjement. 

Anonymkode: 1eb79...387

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Huff den menyen ble jeg deppa av. Dere blir sikkert mett. Likevel var den rimelig kvalmende. 
Lurer på om dette bare er trolling egentlig. Slike tråder skaper ofte engasjement. 

Anonymkode: 1eb79...387

Den skaper jo ikke voldsomt engasjement, det er jo fordi den ikke er på noen måte ekstrem. Skal man trolle, burde man i det minste ta i litt.

Skrevet

Det er ikke noe trolling!!!

Skjønner ikke hvorfor det blir sagt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke noe trolling!!!

Skjønner ikke hvorfor det blir sagt? 

Fordi den er full av junk og halv- og helfabrikata. Og minimalt med grønnsaker og næringsstoffer til barn i vekst. 

Og «alle» vet at dette er en brannfakkel på DIB.

Altså, alle vanlige norske hjem spiser litt søppelmat innimellom. Men 5/6 av ukas 7 dager. Og hva slags tilbakemeldinger forventer du egentlig ved å legge ut en sånn ukemeny? Jeg kan ikke se noen annen grunn enn at det er en provokasjon for å tirre på deg sunnhetsmafiaen på DIB. 

Skrevet

Jeg har bedre ting å gjøre enn å skulle provosere. Er nok lite penger og prøver å gjøre det beste ut av det jeg har. 

Skrevet

Kanskje bytte ut i morgen med poteter, fiskepinner og grønnsaker? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje bytte ut i morgen med poteter, fiskepinner og grønnsaker? 

Eller tomatsuppe med makaroni? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...