Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #51 Skrevet 22. september 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Du gikk tur med en nabo sist onsdag og er invitert på besøk til helgen. Hvorfor er ikke det nok? Hvorfor har du ikke spirt naboen om å gå tur denne uken også? Og ja, selvsagt merker ungdommen din at du sitter og sturer. Jeg ser for meg Tussi når jeg leser innleggene dine. Anonymkode: 3c774...f78 Ja, gjorde det. Ikke blitt til. Og skikkelig dårlig vær her. Skal prøve å være bra innstilt til helgen. Håper det blir kjekt. Håper ikke det. Får det mest over meg når ungdommen er hos far og jeg er helt alene. Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #52 Skrevet 22. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner godt hvordan du har det, men det kan ikke nytte å si man er ensom her inne, da er man fritt vilt, og det gjør deg ikke noe godt, du sier jo selv at du blir bare blir mer lei deg. Folk som aldri har vært i nærheten av å være ensom, vil aldri forstå hvordan det er, hvor vanskelig det er å ta kontakt selv etterhvert, du ser det av svarene du får både i denne tråden og i tidligere tråder. Beklager at jeg sa at du dyrker offerrollen her inne, det var stygt og unødvendig. Men jeg står fast på at det ikke gjør deg noe godt å opprette tråd etter tråd om det. Jeg skjønner at du blir lei deg og frustrert, det er vondt å ikke ha noen å snakke med. Hva med å ringe hjelpetelefon, f.eks Mental Helse, du kan og chatte med de. https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen https://mentalhelse.no/fa-hjelp/nettjenesten-sidetmedord-no?gclid=EAIaIQobChMIhvvis-GS8wIVjJCyCh3szgtgEAAYASAAEgLa2PD_BwE Anonymkode: 1aed7...a4f Takk! Ja, tror du har rett i at de som ikke har det sånn ikke forstår. Når de selv har mange rundt seg og har mange. Det gjør gjerne ikke det. For folk vil ikke høre om det og vil at jeg skal forsvinne med maset mitt., Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #53 Skrevet 22. september 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Så koselig å høre da! Kjekt å ha kontakt å bli tenkt på/satt pris på. Dere er heldige. Husk det! Anonymkode: 1c106...7f6 Hvor mange har DU kontakta? Anonymkode: 62ad2...73a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #54 Skrevet 22. september 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Du gikk tur for en uke siden, du er bedt bort i helgen. Selv tar du ikke kontakt med noen. Hva om alle skulle gjøre det samme som deg? Da hadde vi alle vært alene, og syntes synd på oss selv. Her er det jeg som tar kontakt med andre 90% av tiden. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg nok ikke hatt noe sosialt liv. Jeg har få venner og lite familie. Men jeg gjør alt jeg kan, for å holde kontakten med de. For det gir meg glede. Jeg er og kronisk syke med flere diagnoser, så jobbe får jeg ikke til lenger. Og i perioder så er jeg så dårlig, så kommer jeg meg ikke ut av døra på 2 mnd. Men for meg er det svært viktig å finne små gleder i hverdagen. Ellers så blir jo alt fælt. Jeg var ganske ung, da jeg lærte meg, at den eneste som er ansvarlig for min lykke, det er meg. Og den kommer ikke gratis. Anonymkode: 9b2ec...0e2 Jeg bør nok gå i meg selv å prøve å få mer glede og prøve å sette pris på de små ting. Jeg har jobben min og kroppen fungerer ganske greit. Så må se det. Folk hat det være enn meg. Lærdommen om det lykken er du heldig å ha. Bør lære en del der av deg og å ta initativ selvom det blir mest meg. Selvom jeg synes den er sår! Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #55 Skrevet 22. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvor mange har DU kontakta? Anonymkode: 62ad2...73a I dag altså nettopp har jeg sendt to meld om å treffe to stk på forskjellige dager. Ikke fått svar! Så spent, Anonymkode: 1c106...7f6
prekæs Skrevet 22. september 2021 #56 Skrevet 22. september 2021 Jeg jobber såpass mye at jeg er ganske så utilgjengelig på telefon, store deler av dagen. Venner og bekjente vet dette og oftere er det langt enklere om jeg ringer på min fritid, særlig til de jeg vet ikke jobber. I ditt hode skulle jeg la være å ringe dem jeg da? Fordi de aldri ringer meg på hverdagene? I dag har jeg minst en time i telefon med bekjente, to av dem var det jeg som ringte og vi hadde en hyggelig prat. Det er ingenting som havner i en lukket hånd, er det noe som heter. Folk flest er hyggelige når andre er hyggelige tilbake. Fryktelig ødeleggende å gå rundt og mistro folks hensikter (de ringer meg ikke fordi de ikke liker meg). Hadde en bekjent surmult om hvorfor jeg ikke tok kontakt, tror jeg jammen det kunne ha ødelagt for et trivelig bekjentskap, Særlig hvis de aldri tok kontakt selv.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #57 Skrevet 22. september 2021 Det begynner å bli veldig åpenbart for alle her inne hvorfor du ikke blir nedringt av folk, hi. Jobb litt med deg selv eller søk hjelp. Dit velbefinnende er til syvende og sist ditt ansvar. Anonymkode: fe8ad...581
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #58 Skrevet 22. september 2021 Ikke fått svar. To timer siden sendt 😔 Skulle ikke gjort det. Fikk et snev av optimisme. Folk vil verken vite av meg her eller ellers. Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #59 Skrevet 22. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ikke fått svar. To timer siden sendt 😔 Skulle ikke gjort det. Fikk et snev av optimisme. Folk vil verken vite av meg her eller ellers. Anonymkode: 1c106...7f6 Det er vel sannheten? Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #60 Skrevet 22. september 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er vel sannheten? Anonymkode: 1c106...7f6 Hvorfor så ondskapsfull? Anonymkode: 1aed7...a4f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #61 Skrevet 22. september 2021 Ble avvist av begge to. Ble bekrefte at jeg gjør lurt i å ikke ta kontakt. Blir skuffelse! Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #62 Skrevet 23. september 2021 Prata med mamma, svogeren min og ei venninne. Mamma og ei av venninnene mine prater jeg med hver dag. Snappa/messenger eller SMS med 5 venninner. Anonymkode: 61e4b...eb2
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #63 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (På 2021-9-22 den 14.23): Når få kontakter meg hvordan kan det gå på meg da? Viser det at de har lyst å ha kontakt? Anonymkode: 1c106...7f6 Anonym bruker skrev (På 2021-9-21 den 23.54): Ja, er bedt men vet ikke om jeg har lyst. Vil de ha meg der egentlig osv? Anonymkode: 1c106...7f6 De ba deg - men når de endelig har lyst til å møte deg, da TROR du ikke engang på dem???! Fy faen, du hadde virkelig ikke fått noen nye sjanser dersom du var min venninne! Hva må folk liksom gjøre for at du skal nedlate deg til å si ja? Trygle deg? Si at de elsker deg og ikke kan leve uten et middagsbesøk fra deg på lørdag? Anonymkode: 74e21...f49
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #64 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): De ba deg - men når de endelig har lyst til å møte deg, da TROR du ikke engang på dem???! Fy faen, du hadde virkelig ikke fått noen nye sjanser dersom du var min venninne! Hva må folk liksom gjøre for at du skal nedlate deg til å si ja? Trygle deg? Si at de elsker deg og ikke kan leve uten et middagsbesøk fra deg på lørdag? Anonymkode: 74e21...f49 Ja, ble bedt. Har egentlig sagt ja og. Ikke sagt det at jeg ikke tror til de. Kanskje jeg overtenker? Vet ikke hvorfor jeg er blitt sånn? Skikkelig skeptisk til alle. Vil egentlig bare være med noen og bety noe for noen. Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #65 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja, ble bedt. Har egentlig sagt ja og. Ikke sagt det at jeg ikke tror til de. Kanskje jeg overtenker? Vet ikke hvorfor jeg er blitt sånn? Skikkelig skeptisk til alle. Vil egentlig bare være med noen og bety noe for noen. Anonymkode: 1c106...7f6 Skaff deg hjelp. Du oppretter tråd etter tråd om dette og om mannen du har datet og som du lurer på om du skal ta kontakt med. Alt viser at du ikke har det bra. Anonymkode: dd64b...eef
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #66 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Skaff deg hjelp. Du oppretter tråd etter tråd om dette og om mannen du har datet og som du lurer på om du skal ta kontakt med. Alt viser at du ikke har det bra. Anonymkode: dd64b...eef Hvordan hjelp da mener du? Prøvd gruppeterapi. Hva annet? Tror ikke det er noe hjelp må vel ha det som dette. Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #67 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvordan hjelp da mener du? Prøvd gruppeterapi. Hva annet? Tror ikke det er noe hjelp må vel ha det som dette. Anonymkode: 1c106...7f6 Prøv å ta til deg noen av rådene og tipsene du har fått i både denne tråden og alle de andre trådene. Det er kun deg selv som kan endre dette. Anonymkode: 1aed7...a4f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #68 Skrevet 24. september 2021 For å snu på det: Jeg tar kontakt med folk som er hyggelige, koselige, og gir meg noe! Slike folk ØNSKER jeg å kontakte. Jeg tar ALDRI kontakt med mennesker som sutrer, klager, er negative og deppa, og tolker alt i verste mening! Det gidder jeg ikke. Det tapper meg for energi, og jeg blir rett og slett irritert over slik sutring og gnål! Jeg liker ikke slike deppa navlebeskuende folk. Anonymkode: 46524...65c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #69 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): For å snu på det: Jeg tar kontakt med folk som er hyggelige, koselige, og gir meg noe! Slike folk ØNSKER jeg å kontakte. Jeg tar ALDRI kontakt med mennesker som sutrer, klager, er negative og deppa, og tolker alt i verste mening! Det gidder jeg ikke. Det tapper meg for energi, og jeg blir rett og slett irritert over slik sutring og gnål! Jeg liker ikke slike deppa navlebeskuende folk. Anonymkode: 46524...65c Altså ikke sånne som meg mener du? Så her ville du anbefalt folk og ikke ta kontakt fordi det tapper for energi osv. Så flott dersom jeg holder meg for meg selv så andre slipper å bli berørt og dratt ned. Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #70 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Altså ikke sånne som meg mener du? Så her ville du anbefalt folk og ikke ta kontakt fordi det tapper for energi osv. Så flott dersom jeg holder meg for meg selv så andre slipper å bli berørt og dratt ned. Anonymkode: 1c106...7f6 Jeg gidder iallefall ikke være hobbypsykolog for noen! Jeg vil omgi meg med positive, hyggelige folk jeg kan ha et jevnbyrdig vennskap med. For å si det sånn: Jeg skjønner utrolig godt hvorfor ingen gidder å kontakte deg. Det er kun din egen skyld! Anonymkode: 46524...65c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #71 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Altså ikke sånne som meg mener du? Så her ville du anbefalt folk og ikke ta kontakt fordi det tapper for energi osv. Så flott dersom jeg holder meg for meg selv så andre slipper å bli berørt og dratt ned. Anonymkode: 1c106...7f6 Nå vet jeg ikke hvordan du er, da du er sammen med andre. Men prøv å være blid, positiv, snakk om koselige ting, spør om hvordan de har det. Så kan du heller ha alle tankene for deg selv, da du er alene. De aller fleste mennesker, vil jo være sammen med blide positive mennesker. Er det noen som bare klager, så orker man ikke. Tar du til deg noe i gruppeterapien? Kanskje du trenger timer alene med psykolog. Les selvhjelpsbøker. Anonymkode: 9b2ec...0e2
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #72 Skrevet 24. september 2021 Nei, dere vet egentlig ikke det. Konklusjonen her er at jeg er negativ, osv. Ingen av dere vet det. Hva jeg skriver her for å lette på frustrasjonen min er ikke som jeg er med andre. Møt meg og slutt å døm meg nord og ned uten å vite. Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #73 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, dere vet egentlig ikke det. Konklusjonen her er at jeg er negativ, osv. Ingen av dere vet det. Hva jeg skriver her for å lette på frustrasjonen min er ikke som jeg er med andre. Møt meg og slutt å døm meg nord og ned uten å vite. Anonymkode: 1c106...7f6 Du gir et bilde av deg her inne, i måten du fremstår på, det er det bildet folk svarer på. Alle trådene dine er supernegative, du får det ikke noe bedre av å male og male på det her, du sier jo selv at svarene her inne gjør deg lei deg. Anonymkode: 1aed7...a4f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #74 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå vet jeg ikke hvordan du er, da du er sammen med andre. Men prøv å være blid, positiv, snakk om koselige ting, spør om hvordan de har det. Så kan du heller ha alle tankene for deg selv, da du er alene. De aller fleste mennesker, vil jo være sammen med blide positive mennesker. Er det noen som bare klager, så orker man ikke. Tar du til deg noe i gruppeterapien? Kanskje du trenger timer alene med psykolog. Les selvhjelpsbøker. Anonymkode: 9b2ec...0e2 Har prøvd på det, men vet ikke. Var snakk om tankemønsteret og å bryte og stoppe dette. Med forskjellige teknikker. Kanskje jeg hadde trengt det. Tankene mine kan til tider være veldig mørke. Vet ikke om noe kan hjelpe. Tankene mine er der jo. Må bruke teknikkene mer. Det man repeterer for seg selv blir man god på. Anonymkode: 1c106...7f6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #75 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du gir et bilde av deg her inne, i måten du fremstår på, det er det bildet folk svarer på. Alle trådene dine er supernegative, du får det ikke noe bedre av å male og male på det her, du sier jo selv at svarene her inne gjør deg lei deg. Anonymkode: 1aed7...a4f Ja, det er mye frustrasjonen og tankene mine jeg tenker og det jeg har luftet her. Så forstår det sånnsett. Nei, skjønner st jeg ikke får det bedre av det og ja blir lei meg av svarene. Men hva gjør jeg med disse tankene og frustrasjonen jeg har når jeg sitter alene og er lei meg? Anonymkode: 1c106...7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå