Gå til innhold

Ny uke! Hørt fra noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så du er bedt bort, men velger heler å klage over hvor ensom du er? Da får du faktisk akkurat som fortjent. 

Anonymkode: 3c774...f78

Ja, er bedt men vet ikke om jeg har lyst. Vil de ha meg der egentlig osv? 

Anonymkode: 1c106...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har en filosofi om at ønsker mennesker kontakt med meg hadde de tatt kontakt. Når de ikke gjør det vil de ikke. Jeg er gjerne blitt bitter og har det ikke bra og holder meg for meg selv. Og ser jo at de ikke vil og jeg tar mer og mer avstand fra alle. Eneste jobben jeg må på. Bedt i et besøk i helgen, men har rett å slett ikke lyst. 

Ser andre har mange av både familie og venner og jevnlig kontakt med de.  Så kjekt!

Det er ikke en filosofi. Det er passiv aggresjon og sutring.

Anonymkode: 4957c...762

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du må virkelig snakke med noen. Da mener jeg noen profesjonelle. 

Du velter deg i den martyrrollen du egenhendig har tatt på deg. Du må komme deg ut av tankemønsteret dine. Du har tydeligvis veldig dårlig selvfølelse og trenger hjelp til å bygge den opp igjen. 

Dessverre driver du kun med ris til egen bak. Det er ingen som til slutt orker å kontakte noen som kun er bitter og skeptisk til andres motiver. Du må gi for å få, så enkelt er det. Du gir tydeligvis ingenting, da kan du heller ikke forvente å få noe. 

Anonymkode: 32070...20f

Skrevet

Ja, dårlig selvtillit og selvbildet. Tenker nå at ingen vil ha noe med meg å gjøre og er glad i meg. Og det skal de få slippe. Orker ikke kontakte noen selv lengre. Mistet gnisten. Jeg har fått nok bekreftelser på det! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, dårlig selvtillit og selvbildet. Tenker nå at ingen vil ha noe med meg å gjøre og er glad i meg. Og det skal de få slippe. Orker ikke kontakte noen selv lengre. Mistet gnisten. Jeg har fått nok bekreftelser på det! 

Og med tiden er jeg blitt mer bitter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Du er patetisk... 

Anonymkode: 4fa89...798

Skrevet

Makan til mas 

Anonymkode: 919cd...365

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da er vi komt til tirsdag. Ikke en lyd fra noen her. Og nei ikke kontaktet noen selv. Ikke foreldre, søsken eller (liksom) venner. 

Hva med dere? 

Skaff deg hjelp. 

Anonymkode: 74e21...f49

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du kaller det «å få bekreftelse på det». Jeg kaller det at du dyrker offerrollen. 

Skrevet

Bedt i et besøk i helgen, men har rett å slett ikke lyst. 

Nei da såeh… vel, de ber deg neppe så mange ganger da, hvis du uteblir ofte nok. Selvoppfyllende profeti! 

Skrevet

Har mannen, svigerforeldrene, svigerinne og niese på gruppechat og der er det aktivitet stadig vekk. Fikk også et par meldinger fra søsteren min, snakket kjapt med faren min, fikk e-post fra både moren og broren min. I tillegg hadde vi venner på besøk for et par dager siden. 

Dette er riktignok uvanlig mye aktivitet for meg, men hører fra *noen* eller kontakter noen selv hver uke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Du kaller det «å få bekreftelse på det». Jeg kaller det at du dyrker offerrollen. 

Når få kontakter meg hvordan kan det gå på meg da? Viser det at de har lyst å ha kontakt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når få kontakter meg hvordan kan det gå på meg da? Viser det at de har lyst å ha kontakt? 

Tror dere det da frister å ta kontakt selv da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du dyrker offerollen her inne. Jeg har heller ingen, men det hjelper meg ikke å skrive innlegg etter innlegg her inne om det.

Anonymkode: 1aed7...a4f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du dyrker offerollen her inne. Jeg har heller ingen, men det hjelper meg ikke å skrive innlegg etter innlegg her inne om det.

Hva gjør du da? Er du fornøyd med sånn det er? 

Ja, det hjelper ikke sånn. Men får ut litt frustrasjon. Vet ikke? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du er invitert bort i helgen, men det er heller ikke godt nok for deg. Du vil heller sitte hjemme og telle dager ingen kontakter deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du er invitert bort i helgen, men det er heller ikke godt nok for deg. Du vil heller sitte hjemme og telle dager ingen kontakter deg. 

Ja, er det. Ville du stolt på at det er ønskelig. 

Bør ikke gjøre det du sier der, men ja gjør litt det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Nei, jeg er ikke det.
Kan ikke skjønne at det hjelper deg at omtrent alle her mener at det er deg det er noe galt med, og tidvis få stygge kommentarer. noe som skjer når man maler på det samme igjen og igjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, er det. Ville du stolt på at det er ønskelig. 

Bør ikke gjøre det du sier der, men ja gjør litt det. 

Ja, jeg stoler på at folk vil være sammen med meg. Fordi jeg er normal. Du, derimot, du sitter der og degger for misnøyen din. Det er faktisk et valg og du velger å klage så andre får lyst å smelle hodet i veggen! Hvilket forbilde er du for ungdommen din når du sitter slik og sutrer?

Jeg oppfordrer deg til å finne en positiv ting som har skjedd den siste uken. En eneste ting?

Skrevet

Har kommunisert i familiechatten med mine voksne barn.
Har SMS-et med en venninne, angående at jeg skal bort til henne i morgen og spise middag.
Mailet med min tidligere sjef om noen private ting.
Fått SMS av moren min
Messenger-melding av søsteren min.
Blitt invitert på fest senere i høst via Facebook.
Og invitert på tur med en gruppe med venninner/bekjent som jeg driver en aktivitet sammen med, også via Facebook.
OG har blitt kontaktet av en gammel venn fra en annen by med spørsmål om vi skal ut og ta et glass vin neste gang han er i byen. Det var via Messenger.

FYSISK. har jeg snakket med mitt hjemmeboende barn og hennes venninne, og min kjæreste og vært på tur med en gjeng venninner pluss snakket med tre ulike naboer.

Anonymkode: 5986f...92b

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei, jeg er ikke det.
Kan ikke skjønne at det hjelper deg at omtrent alle her mener at det er deg det er noe galt med, og tidvis få stygge kommentarer. noe som skjer når man maler på det samme igjen og igjen.

Ja, det er sant. Får mye stygge kommentarer. Og det hjelper jo ikke. Blir egentlig mer lei meg. Mer er skikkelig frustrert over dette og ingen å snakke med det om. Vet ikke hva jeg skal gjøre??

Og kjenner at når andre skriver alle de har hatt kontakt med gjør det bare vondt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, jeg stoler på at folk vil være sammen med meg. Fordi jeg er normal. Du, derimot, du sitter der og degger for misnøyen din. Det er faktisk et valg og du velger å klage så andre får lyst å smelle hodet i veggen! Hvilket forbilde er du for ungdommen din når du sitter slik og sutrer?

Jeg oppfordrer deg til å finne en positiv ting som har skjedd den siste uken. En eneste ting?

Og er jeg ikke normal? Skjønner at jeg har brukt dette nettstedet til å få ut frustrasjon og ensomhet. 

Vet ungdommen min hva jeg gjør? 

Hmm, en positiv ting? Gikk tur med en nabo forrige onsdag. Det var kjekt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ja, det er sant. Får mye stygge kommentarer. Og det hjelper jo ikke. Blir egentlig mer lei meg. Mer er skikkelig frustrert over dette og ingen å snakke med det om. Vet ikke hva jeg skal gjøre??

Og kjenner at når andre skriver alle de har hatt kontakt med gjør det bare vondt. 

Jeg skjønner godt hvordan du har det, men det kan ikke nytte å si man er ensom her inne, da er man fritt vilt, og det gjør deg ikke noe godt, du sier jo selv at du blir bare blir mer lei deg. Folk som aldri har vært i nærheten av å være ensom, vil aldri forstå hvordan det er, hvor vanskelig det er å ta kontakt selv etterhvert, du ser det av svarene du får både i denne tråden og i tidligere tråder. Beklager at jeg sa at du dyrker offerrollen her inne, det var stygt og unødvendig. Men jeg står fast på at det ikke gjør deg noe godt å opprette tråd etter tråd om det. Jeg skjønner at du blir lei deg og frustrert, det er vondt å ikke ha noen å snakke med.

Hva med å ringe hjelpetelefon, f.eks Mental Helse, du kan og chatte med de.

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen
https://mentalhelse.no/fa-hjelp/nettjenesten-sidetmedord-no?gclid=EAIaIQobChMIhvvis-GS8wIVjJCyCh3szgtgEAAYASAAEgLa2PD_BwE

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Og er jeg ikke normal? Skjønner at jeg har brukt dette nettstedet til å få ut frustrasjon og ensomhet. 

Du gikk tur med en nabo sist onsdag og er invitert på besøk til helgen. Hvorfor er ikke det nok? Hvorfor har du ikke spirt naboen om å gå tur denne uken også?

Og ja, selvsagt merker ungdommen din at du sitter og sturer. Jeg ser for meg Tussi når jeg leser innleggene dine. 

Skrevet

Du gikk tur for en uke siden, du er bedt bort i helgen. Selv tar du ikke kontakt med noen. Hva om alle skulle gjøre det samme som deg? Da hadde vi alle vært alene, og syntes synd på oss selv.

Her er det jeg som tar kontakt med andre 90% av tiden. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg nok ikke hatt noe sosialt liv. Jeg har få venner og lite familie. Men jeg gjør alt jeg kan, for å holde kontakten med de. For det gir meg glede. Jeg er og kronisk syke med flere diagnoser, så jobbe får jeg ikke til lenger. Og i perioder så er jeg så dårlig, så kommer jeg meg ikke ut av døra på 2 mnd. Men for meg er det svært viktig å finne små gleder i hverdagen. Ellers så blir jo alt fælt.

Jeg var ganske ung, da jeg lærte meg, at den eneste som er ansvarlig for min lykke, det er meg. Og den kommer ikke gratis.

Anonymkode: 9b2ec...0e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...