Gå til innhold

Ny uke! Hørt fra noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er vi komt til tirsdag. Ikke en lyd fra noen her. Og nei ikke kontaktet noen selv. Ikke foreldre, søsken eller (liksom) venner. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 1c106...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ringt: 

- 2 venninner, tanta mi og broren min

Blitt oppringt: 

- X-antall ganger fra datteren min, den andre tanta mi, pappa, en venninne og den gamle naboen 

Anonymkode: a65ee...ebd

Skrevet

Har snakka med pappa, mamma og begge brødrene mine. Pappa ringte meg, resten ringte jeg. 

Har også snakket med kusina mi, hun ringte meg i går. 

Anonymkode: cc3af...758

Skrevet

Snakker med foreldrene mine daglig, nabo, fått melding av tante og lærer til ene barnet.

Skrevet

Forrige uke liksom? Min far har feiret bursdag så på fredag ble vi ble invitert dit til søndag. Snakket også med min bror før selskapet, for han lurte på når vi kom.

Sa såvidt hadet til mine svigerforeldre som også er nærmeste nabo da de dro på hytta. Har ellers ikke hatt kontakt med noen utenom jobb og barnehage.

Skrevet

Har fast samtale på fredager med min far og bror (hver for seg), ellers ringer svigermor og en vennine jevnlig, og en kompis mere ujevnlig. Mer enn nok for meg! 

Anonymkode: 205d5...40a

Skrevet

Har ringt min gamle mor og sendt melding til datter som bor borte. Ingen har tatt kontakt med meg. 

Jeg tror du får et bedre liv om du slutter og sitte og vente på at noen ikke tar kontakt og ser det som en bekreftelse på at ingen bryr seg. 

Anonymkode: 3c774...f78

Skrevet

Har sendt en snap til en venninne, og hun svarte på den.

Sendte enn messengermelding til ene søsteren min og hun svarte på den.

Hadde en lengre messengersamtale med meldinger frem og tilbake med andre søsteren min, tror jammen det var jeg som sendte første melding der også.

Mamma ringte i dag tidlig for å fortelle at hun hadde plantet lyng på graven til mormor.

Anonymkode: 9358c...2a6

Skrevet

Jeg har sendt melding i gruppe chat til familien min, om at jeg er glad i de, og savner de. Så har jeg sendt melding til en venninne for å spørre om vi skal møtes til helgen, så vi møtes på lørdag. Og melding til en annen venninne, om vi kunne gå tur, hun kunne ikke denne uken.

90% av tiden, er det jeg som tar kontakt. Men jeg får jo svar, og har de mulighet til å møtes, så møtes vi, og har det veldig hyggelig. Alternativet hadde blitt at jeg så de mye sjeldnere. Så jeg er gledelig den som tar kontakt.

Anonymkode: 9b2ec...0e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Har snakka med pappa, mamma og begge brødrene mine. Pappa ringte meg, resten ringte jeg. 

Har også snakket med kusina mi, hun ringte meg i går. 

Og nå nettopp ringte ei venninne som er på ferie alene. 

Skrevet

Jeg fikk spørsmål om å gå tur med en venninne i går kveld og takket ja. Avtalte via sms med en annen venninne å treffes en ettermiddag i høstferien - mitt initiativ. Foreldrene mine spurte om jeg vil komme en tur over i kveld, jeg takket ja. Så har jeg chattet med et par venner i felles venne-chatt. Og jeg traff en nabo jeg ikke kjenner så godt på bussen i dag, så jeg ble pratende med henne en god stund. 

Anonymkode: 17bd5...18f

Skrevet

Har snappet med 3 av barna, pratet i telefon med 2 av dem, hatt videosamtale med en av dem. Husker ikke hvem som kontaktet først. Og så har jeg snappet mye med storfamilien i gruppechat (jeg sendte først i går), sendt melding fram og tilbake med ei av mødrene i klassen til yngste, og snappet og ringt til/blitt ringt av mamma. 

Anonymkode: ce6aa...da7

Skrevet

Denne uka? Snakket med tre venninner på tlf, tekstet med to til, pratet på Teams med kollega/venn  utenom jobbrelatert, tekstet og snakket med både foreldre og svigers, selvsagt hatt kontakt med både hjemmeboende og borteboende barn.

Anonymkode: 4957c...762

Skrevet

er bare tirsdag da, snakker/melder ikke med folk hver dag til vanlig....Denne uken? veldig spesiell uke... fikk korona i hus og avlyste familiebursdag i helgen...... det ble mange å informere og det ble mange som kontaktet meg  for oppdateringer. så ja nesten alle i familien, venner, ymse instanser. meen til vanlig ville det vært veldig få, hadde du spurt meg forrige uke ville det vært veldig få...

Men jeg ringer ikke rundt hver uke akkurat til alle disse folka heller... og de ringer ikke meg heller.. og dette jo vel så mye min skyld som dems.......

Anonymkode: 50a0d...192

Skrevet

Denne uka, altså i går og i dag? Jeg har snappet med noen venninner og ei kusine, chattet på messenger med søsknene mine, en svoger, svigermor og en kollega. Send sms med en bekjent. Ringt og melda med barna, og de har ringt meg. Mamma har ringt meg og jeg har ringt ei venninne. Jeg har kontakt med noen på en eller annen plattform hver dag, og om det er meg eller den andre som starter holder jeg ikke telling på. 

Skrevet

Så koselig å høre da! Kjekt å ha kontakt å bli tenkt på/satt pris på. Dere er heldige. Husk det! 

Skrevet

Får daglig flere telefoner og meldinger. 

Anonymkode: fceb1...d98

Skrevet

Ja, I går takket jeg nei til å bli med på trening, passet dårlig med timeplanen til as familien, men skal sette av tid neste uke. I dag kaffe med ei venninne. I tillegg har jeg chattet på messenger og sendt/fått snap av flere fra familien og venner. Hvem som sender først går i rykk og napp. 

Skrevet

Hvorfor sitter du og dyrker og verner om ensomhet og negativitet? 
Jeg tar IKKE kontakt med folk som er depressive hele tiden, eller som klager på alt som er galt i livet deres. 
jeg orker bare ikke. 

Anonymkode: 22a7a...035

Skrevet

Jeg har snakka med både mamma og pappa. Pleier å snakke med de jevnlig, men ikke veldig ofte. 

Har hatt litt kontakt med en kompis. Har perioder der vi sender masse mld og perioder der vi ikke sender noen. Nå er vi i en periode med masse. 

Har snakka masse med en kollega etter arbeidstid. 

Jeg har nesten ingen på snapp og har minimalt av sosialemedia. Jeg tok ett valg å kutte ut det meste for noen år siden og syns det er fantastisk når det ikke tikker inn ting titt og ofte. For når det ikke kommr bilder av middager, fjell, blomster og alt som mange sender til alle bare for å sende noe blir de få jeg får mer hyggelige. Det var en avvending jeg måtte ta, for jeg kjente jeg skjekket telefonen for ofte og kunne fort bli skuffet om det ikke var kommet noe fra noen. 
Istede for å sende naboen mld om noe, så går jeg bort til naboen feks. Selv om det bare er ett spm i døra, så blir det helt anderledes. Naboen har også begynt å gjøre det, så det er ikke bare meg som syns det er bedre. Vi sier til hverandre at vi gjør som i gamledager, ser hverandre inn i øyne når vi spør om ting. Og det er ikke bare en nabo, men flere. Har blitt enda flinkere til å snakke over hekken, ta meg tid til å slå av en liten prat når jeg møter noen på vei til postkassa osv. Jeg prøverr bevist å ikke ta med meg tlf når jeg skal slikt, for med mobilen i lomma ender jeg fort opp med,å se på den enn å se og si hei til den jeg møterr på de få meterne. Jeg trenger ikke kjenne de, de trenger ikke være mine naboer engang, men bare det å si hei gjør noe. Jeg har vært ekstremt sjenert, så dette er noe jeg presser meg litt på siden jeg syns det har vært merkelig å si hei til folk jeg bare går forbi, men det er overraskende hyggelig. 

Anonymkode: fe4e1...2f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor sitter du og dyrker og verner om ensomhet og negativitet? 
Jeg tar IKKE kontakt med folk som er depressive hele tiden, eller som klager på alt som er galt i livet deres. 
jeg orker bare ikke. 

Anonymkode: 22a7a...035

Jeg har en filosofi om at ønsker mennesker kontakt med meg hadde de tatt kontakt. Når de ikke gjør det vil de ikke. Jeg er gjerne blitt bitter og har det ikke bra og holder meg for meg selv. Og ser jo at de ikke vil og jeg tar mer og mer avstand fra alle. Eneste jobben jeg må på. Bedt i et besøk i helgen, men har rett å slett ikke lyst. 

Ser andre har mange av både familie og venner og jevnlig kontakt med de.  Så kjekt!

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Da er vi komt til tirsdag. Ikke en lyd fra noen her. Og nei ikke kontaktet noen selv. Ikke foreldre, søsken eller (liksom) venner. 

Hva med dere? 

Ja, hører fra noen hver eneste dag. Har jo some... 

Anonymkode: 4fa89...798

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en filosofi om at ønsker mennesker kontakt med meg hadde de tatt kontakt. Når de ikke gjør det vil de ikke. Jeg er gjerne blitt bitter og har det ikke bra og holder meg for meg selv. Og ser jo at de ikke vil og jeg tar mer og mer avstand fra alle. Eneste jobben jeg må på. Bedt i et besøk i helgen, men har rett å slett ikke lyst. 

Ser andre har mange av både familie og venner og jevnlig kontakt med de.  Så kjekt!

Tipper de har kontakt fordi de kjenner til ordet initiativ. 

Anonymkode: dd64b...eef

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Så du er bedt bort, men velger heler å klage over hvor ensom du er? Da får du faktisk akkurat som fortjent. 

Anonymkode: 3c774...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...