Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Etter mange år i samme jobb har jeg nå byttet jobb og miljø helt - og skjønner nå for alvor hvor introvert jeg egentlig er (hjemmekontor i 1,5 år har ikke akkurat hjulpet…)😫 Hjelp - hva snakker man egentlig om med folk man ikke kjenner, hvordan blir man kjent? Viktig for meg å utvide kontaktnettet og bli bedre kjent, men det er mye vanskeligere enn jeg hadde trodd🥵 Snille (og sosialt intelligente) damer, HJELP! Anonymkode: 1d232...39a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Det som hjelper meg er å prøve å snu fokuset. Å tenke at jeg skal prøve å gjøre det kjekt for andre, lytte og være interessert. Da blir jeg ikke så nervøs for hvordan jeg fremstår ☺️ Anonymkode: e7049...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Jeg er en i utgangspunktet sjenert og introvert person, men jeg klarer meg veldig bra i sosiale settinger. Grunnen til det er at jeg har skjønt at nesten alle mennesker helst vil snakke om seg selv. Så da bare spør jeg dem om ting ved livet deres (jobb, barn, hytte, bil, ferie, reiser, matpreferanser eller hva som helst; de første tingene man snakker om kan gjerne være helt banale), og så er det i gang. Da kan man følge opp med flere spørsmål, og skyte inn generelle betraktninger eller komme med egne erfaringer, synspunkter osv. Så utvikler samtalen seg som oftest av seg selv etter det. Anonymkode: 307a9...f94
Anonym bruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 De som lytter mer enn de prater er behagelige folk for de fleste. Jeg har endret personlighet på eldre dager. Snart 50. Jeg kjenner ar jeg er langt mindre interessert i folk. Det er svært sjelden jeg synes folk snakker om spennende ting. Jeg nikker, smiler og later som om jeg lytter. Egentlig er jeg inni eget hode og får bare med meg bruddstykker. Funker supert. Anonymkode: df46c...227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå