Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Barnet mitt på 3 år er nå hjemme med 3!! runden med feber, på 1 mnd. Jeg blir gal, og utslitt. Sist runde var hun hjemme fra bhg ei uke. Hun blir frisk, så går det ei uke så er hun syk igjen. Ting hoper seg opp som jeg ikke får gjort. Og jeg er bakpå med alt! Vurderer snart dagmamma… Anonymkode: 11508...431
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Det er i hvertfall ikke helt unormalt i perioder. Dette skjer jo ofte fordi noen foreldre ikke klarer å holde sine barn hjem når de er syke. Da er det i gang igjen ganske fort. Anonymkode: 7fde2...026
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 En sånn periode eller to må man regne med i løpet av barnehageårene Det var jo veldig lite sykdom i omløp i fjor, så en sånn periode i år er nok noe man må regne med når ungene er såpass små at de har lite immunitet mot div virus. Anonymkode: 78c09...a23
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Takk for svar! Hun var slik før covid brøt ut også, syk hele tiden. Dagen etter vi gikk til grønt nivå ble hun syk, og så har det fortsatt. Var friskere i coronatiden selvsagt. Anonymkode: 11508...431
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 Helt normalt de første barnehageårene. Anonymkode: b7a3d...933
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Jeg har ikke barnehagebarn , men en 10 åring som var syk i 14 dager, frisk en uke og som ble syk igjen i går.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Barnet mitt på 3 år er nå hjemme med 3!! runden med feber, på 1 mnd. Jeg blir gal, og utslitt. Sist runde var hun hjemme fra bhg ei uke. Hun blir frisk, så går det ei uke så er hun syk igjen. Ting hoper seg opp som jeg ikke får gjort. Og jeg er bakpå med alt! Vurderer snart dagmamma… Anonymkode: 11508...431 Mitt barn var sykt 30% av første året i BHG Anonymkode: 68d1a...468
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Mitt barn var sykt 30% av første året i BHG Anonymkode: 68d1a...468 Men ho er 3 år da, har gått ei stund i bhg. Hvis det skal være slik, så kan jo jeg ikke jobbe fullt snart lenger… Anonymkode: 11508...431
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 Barnet mitt er sykt for fjerde gang siden barnehagestart i august. Den ene sykeperioden har blitt avløst av den neste, så har ikke rukket å bli helt frisk før en ny runde er igang. Snart to mnd med sykdom mer eller mindre sammenhengende. Tre av disse gangene har vi voksne også blitt syke. Antar det kommer av at det nå blusser opp igjen alt som har blitt dempet av siste års smittevern tiltak Anonymkode: cf051...7f7
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #10 Skrevet 21. september 2021 3 åringen min er også konstant syk! Han blir grinete, jeg blir grinete og sjefen blir grinete! Nå tester vi ved første tegn til snørr, og sender ham i bhg med beskjed om at han har negativ koronatest. Holder kun hjemme ved feber. Anonymkode: eb45b...b7a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #11 Skrevet 21. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men ho er 3 år da, har gått ei stund i bhg. Hvis det skal være slik, så kan jo jeg ikke jobbe fullt snart lenger… Anonymkode: 11508...431 Det er en periode, mens de bygger opp immunforsvaret sitt. Eldste min var helt ekstrem, du kan slenge på astmabronkitt og øre-unge så skjønner du at han var syk HEEEELE tiden. Men fra han var nærmere 5 år snudde det. Han har omtrent aldri vært syk siden. Så han gjorde unna de første årene i barnehagen. Anonymkode: 78c09...a23
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #12 Skrevet 21. september 2021 Det er helt vanlig. Det første året i barnehagen til dattera mi var hun syk hele tiden. Jeg var nesten mer borte fra jobb enn på jobb det året. Etterpå har hun nesten aldri vært syk, er 10 år nå. de bygger opp immunforsvaret. Anonymkode: 5f48c...b0e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #13 Skrevet 21. september 2021 Tusen takk for oppmuntrende svar dere❤️ Er bare helt utslitt. Hun er syk, så smitter hun en av oss voksne, så smittes broren, så den siste forelderen.. Så det er ingen overlapp med sykdom her, bare konstant noen som er syke! Gah😩 Anonymkode: 11508...431
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #14 Skrevet 21. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): 3 åringen min er også konstant syk! Han blir grinete, jeg blir grinete og sjefen blir grinete! Nå tester vi ved første tegn til snørr, og sender ham i bhg med beskjed om at han har negativ koronatest. Holder kun hjemme ved feber. Anonymkode: eb45b...b7a Her er det alltid feber. Sist varte feberen nesten ei uke.. Ja, grinete sjef her og, grinete familie fordi vi alltid må avlyse ting pga sykdom. Alltid noen som er sure, og jeg må mekle! Oh happy days! Anonymkode: 11508...431
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #15 Skrevet 21. september 2021 Har vært på jobb 4 dager de siste 3 ukene... 3 barn som alle avløser hverandre, testing, venting på svar osv... Alle har astma, så de er gjerne syke litt lengre enn andre. Anonymkode: 4500d...139
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #16 Skrevet 21. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): 3 åringen min er også konstant syk! Han blir grinete, jeg blir grinete og sjefen blir grinete! Nå tester vi ved første tegn til snørr, og sender ham i bhg med beskjed om at han har negativ koronatest. Holder kun hjemme ved feber. Anonymkode: eb45b...b7a Skjønner dere ikke at dere skyter dere selv i leggen? Da det var nulltoleranse for forkjølelsesymptomer i bhg, ble så og si ingen barn syke. Vi har aldri hatt så lite fravær blant barn og ansatte. Nå sendes de i bhg så fort de ikke har feber, men nesa full og snørr og rallende hoste. Og hva skjer? Jo barn og ansatte går ned for full telling gang etter gang etter gang. Anonymkode: f3c94...ea7
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #17 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (På 2021-9-21 den 8.54): Barnet mitt på 3 år er nå hjemme med 3!! runden med feber, på 1 mnd. Jeg blir gal, og utslitt. Sist runde var hun hjemme fra bhg ei uke. Hun blir frisk, så går det ei uke så er hun syk igjen. Ting hoper seg opp som jeg ikke får gjort. Og jeg er bakpå med alt! Vurderer snart dagmamma… Anonymkode: 11508...431 Jeg hadde en sånn, en som hanglet og skranglet da han var ca 4 år. Opp og ned med feber og småfeber, to dager hjemme, så tre i bhg, så to hjemme igjen. Legen ba oss følge med på om han la på seg normalt og vokste normalt, vi skulle komme til ekstrakontroller hos helsestasjonen, og så skulle vi måle temperaturen fast en dag i uka i 3 måneder for å se om det fantes en eller annen konstant grunn-tilstand hos barnet. Etter en tid med samme tullesykdom av og på, ble han skikkelig syk, og legen slo fast at det var halsbetennelse. Barnet fikk en hestekur med antibiotika, og seinere har han faktisk ikke vært noe mer syk enn broren! Jeg tror i ettertid at det hele var en langsom betennelsestilstand som aldri gikk helt over før den medisinkuren. Anonymkode: bb1f3...606
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #18 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (På 21.9.2021 den 13.30): 3 åringen min er også konstant syk! Han blir grinete, jeg blir grinete og sjefen blir grinete! Nå tester vi ved første tegn til snørr, og sender ham i bhg med beskjed om at han har negativ koronatest. Holder kun hjemme ved feber. Anonymkode: eb45b...b7a Ja, for det er jo bare korona man kan bli syk av........ Det er jo pga slik holdning at man aldri får bukt med sykdom i barnehagen. Dere sender halvsyke barn i barnehagen, og da blir flere smittet. Veldig merkelig, korttenkt og egoistisk tankegang. Anonymkode: 4e16c...16f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #19 Skrevet 24. september 2021 På minstemann var de to første årene i barnehagen et helvete. Mer syk enn frisk. Et lite sjokk opp mot eldste som knapt har vært syk. Tror kanskje hun var hjemme tre ganger fra barnehagen totalt de årene hun gikk der. Hun har fortsatt ekstremt bra immunforsvar. Ingenting biter på. Har selvsagt hatt de fleste barnesykdommer men hun blir knapt syk av de. Anonymkode: 774e3...e2e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #20 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ja, for det er jo bare korona man kan bli syk av........ Det er jo pga slik holdning at man aldri får bukt med sykdom i barnehagen. Dere sender halvsyke barn i barnehagen, og da blir flere smittet. Veldig merkelig, korttenkt og egoistisk tankegang. Anonymkode: 4e16c...16f Man får ikke bukt med sesongvirus PUNKTUM. Det har ikke noe med at smittsomme barn kommer i barnehagen. Det handler om at voksne smitter barn som tar det med i barnehagen. Ungene reiser ikke rundt og drar på seg smitte. De voksne tar med seg smitten fra reiser, jobb, kollektiv og smitter barna som igjen tar det med seg i barnehagen. Årsaken til lite smitte etter covid er jo fordi de voksne har vært underlagt restriksjoner. Dessuten er det ekstremt viktig at barn får sesongvirus og bygger immunforsvar. Innen barnet er fem år så skal og bør det ha blitt utsatt for minst 50 forskjellige virus. Sa en barnelege til meg da jeg var innlagt med minste som var ekstremt dårlig. Se på avsidesliggende stammer rundt om i verden som har levd adskilt fra sivilisasjonen. Om det kommer folk utenfra og har med seg virus så er det veldig mange som rett og slett dør. Slik vi nå har slitt med covid som er helt nytt og ukjent for kroppen så dør de av ordinære virus vi har immunitet mot. I dagens moderne samfunn med mye forflytning av mennesker og virus er det altså viktig å eksponeres for dette fra man er små slik at immunforsvaret sakte bygges opp. Anonymkode: 774e3...e2e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #21 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (På 21.9.2021 den 8.54): Barnet mitt på 3 år er nå hjemme med 3!! runden med feber, på 1 mnd. Jeg blir gal, og utslitt. Sist runde var hun hjemme fra bhg ei uke. Hun blir frisk, så går det ei uke så er hun syk igjen. Ting hoper seg opp som jeg ikke får gjort. Og jeg er bakpå med alt! Vurderer snart dagmamma… Anonymkode: 11508...431 Det er ikke så uvanlig tror jeg. Vi hadde det slik med vår eldste datter i barnehageårene, den ene luftveisinfeksjonen avløste den andre og jenta vår reagerer med veldig høy feber. I tillegg kom omgangssyker, vannkopper, falsk krupp og alt mulig annet rart. For oss hjalp det veldig da hun fikk fjernet polypper og mandler, nesten ikke vært syk etter det. Yngste har hatt det mye lettere, hun har vært veldig lite syk og stort sett bare vanlige forkjølelser uten komplikasjoner. Anonymkode: f172f...31e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #22 Skrevet 24. september 2021 Fra august til mars brukte vi 60 dager med sykt barn et år. Har barn som er _mye_ sykt, men det retta seg etter en mandeloperasjon og noe dren i øra. Etter det var det ingen perioder sånn som du beskriver. Har du sjekka hva som feiler henne hver gang? Anonymkode: 54d28...bfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå