Gå til innhold

Angående drapet på en Nav ansatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

All ære til deg HI og dine kollegaer som orker å stå i den jobben. Sist gang jeg hadde et møte med NAV for 6 år siden og da fikk jeg fantastisk hjelp. Jeg skulle møte opp for å søke på jobber, men fikk jobb ganske fort så jeg trengte å begynne på det. Jeg fikk hjelp i 2 måneder, og tenk for et fantastisk system vi har! Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort for å få mat på bordet de 2 månedene om det ikke var for hjelpen fra NAV og jeg føler dette til tross for at det skjedde en feil hos NAV slik at pengene kom en måned forsinket. 

Nei jeg sier ikke at folk skal gå med luen i hånden og trygle om penger fra NAV, men folk må kunne ta ansvar for sitt eget liv. Hva hadde alternativet vært uten den støtten? 

Folk som begår drap er IKKE noe offer! Politiet burde sjekket ut denne personen før i og med at naboer alt hadde rapportert han.   

Anonymkode: 7282f...e08

I Norge er det sånn at omtrent alle drap begås i de mest belastede miljøene i landet, og av de mest ynkelige individene - på alle måter. Også ynkeligst med tanke på ressurser. Det er ikke Poirot og utspekulerte giftdrap i overklassemiljøer som er realiteten. De som dreper og de som dør i drap tilhører nesten alltid de laveste klassene, de psykisk syke, de mest rusavhengige personene osv osv. 

At en person «utenfor»  dette blir drept er mer unntaket enn regelen. 

Anonymkode: 37ffd...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Da burde det i alle fall være strengt forbudt å sende ungene på koranskole i hjemlandet! 

Men når slik som den artikkelen sier at 30% av befolkningen i Oslo står for 70% av de som blir domfelt i voldssaker så er det noe som er helt feil. 

Hadde 70% av alle nordmenn som reiste til Thailand vært pedofile så ville alle nordmenn som dro dit fått det stemplet og det kunne jeg virkelig forstått. 

Anonymkode: 7282f...e08

Hva tror du 70% av turister til Thailand driver med…?  Jeg er ikke i tvil om at flertallet drar dit for sex med prostituerte. Men det betyr ikke at flertallet av ANDRE nordmenn gjør det.

Anonymkode: 37ffd...acf

Skrevet

NAV-ansatte burde fått gå med skytevåpen. Det ville ha redusert volden de NAV-ansatte blir utsatt for enormt. NAV-ansatte burde fått gå med skytevåpen og få lov til og skyte i selvforsvar.

Anonymkode: d86d2...51e

Skrevet

Dette er ganske sjokkerende å tenke på at dere som jobber i bl.a NAV går på jobb med så liten sikkerhet rundt dere. Jeg jobber på psykiatrisk sykehus (mottak), og møter sikkert mange av de samme som du møter i din jobb, men i en annen setting og innenfor andre rammer. Vi er trent i å håndtere utageringer, trusler osv, samtidig som vi har midler og lov til å utføre tvang (eks.:nedleggelser, beltelegginger). Vi er jo også bemannet nok til å kunne håndtere slike situasjoner på en sikker måte, fordi det er forventet at det skjer. Noe man skulle tro det ikke er hos dere, som i mine ører er helt fjernt. Dere burde ha helt andre rammer hos dere. Sier ikke at dere burde ha beltesenger selvsagt, men har dere i det minste alarmer? 

Anonymkode: c8f1a...f29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...