Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Jeg er blitt innkalt til dialogmøte med arbeidsgiver, lege og nav. Kjenner jeg gruer meg og redd for å bli «overkjørt». Hva er deres erfaring med dialogmøte? Hvordan gikk det? Anonymkode: 9952f...d15
Luksusdyret Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er blitt innkalt til dialogmøte med arbeidsgiver, lege og nav. Kjenner jeg gruer meg og redd for å bli «overkjørt». Hva er deres erfaring med dialogmøte? Hvordan gikk det? Anonymkode: 9952f...d15 Ikke jeg, men mannen. Ut fra hans opplevelse er det ingenting å grue seg for. Dialogmøte er noe arbeidsgiveren din er forpliktet til å ha for å ivareta deg og arbeidsmiljøet. Kjernen i møtet er muligheter for tilrettelegging og din arbeidsevne. Jeg hadde lyttet mest og snakket minst, latt legen ta seg av det medisinsk faglige og arbeidsgiveren av det som har med arbeidsmiljø å gjøre. Svar ærlig på spørsmål, vær på tilbudssiden og opptre positivt. Det ordner seg Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Du skal jo ha hatt oppfølgingssamtaler med arbeidsgiver i forkant og det skal ha vært skrevet oppfølgingsplan utfra disse? Møtet skal i størst mulig grad handle om mulighetene for tilbakeføring til arbeid. Hva kan arbeidsgiver tilby og hvilke oppgaver kan du gjøre. Legen din er der for å gi medisinske opplysninger ift hva som er forsvarlig eller ikke På hvilke Måte er du redd for å bli overkjørt? Anonymkode: 4a065...f19
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Jeg har ikke vært, men skal snart. Legen min vil at vi har en prat før møtet, for å være helt samkjørte ift min helse, utfordringer og muligheter for å jobbe. Har en god, ærlig og tett dialog med arbeidsgiver også, så hun vet i grunn hva jeg klarer akkurat nå. Så sånn i utgangspunktet hadde vi ikke trengt et dialogmøte, men er pliktig til det ved lang sykemelding. Er du trygg på din egen status og arbeidsevne òg godt samkjørt med lege og arbeidsgiver, er det bare formaliteter. Skrive en plan for oppfølging og tilrettelegging. Kanskje du ville følt det bedre om du tar en prat med legen i forkant? Anonymkode: 2d292...fa1
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Heldigvis hadde jeg holdt arbeidsgiver godt oppdatert om helsen min og han visste diagnosen osv. jeg ble skikkelig overkjørt av nav og fastlegen. Jeg gikk sjelden til fastlegen pga var så mye på sykehuset og spesialister, så han brukte feil diagnose og nav mente jeg bare kunne tenke meg om så ville jeg nok bli frisk ganske raskt. Det var skikkelig flaut og helt forferdelig. Hadde vært enda verre dersom jeg ikke hadde en så god dialog med arbeidsgiver. Arbeidsgiver var skikkelig rystet både under møtet og etterpå, prøvde å tale min sak men kom ingen vei. Anonymkode: f9732...4e8
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 Jeg har, men kun med leder og NAV. Grudde meg fælt. Helt bortkastet energi. Navdama foreslo 100 % sykmelding. jeg hadde hatt gradert. Hun sa det var viktig jeg fikk hvilt meg helt opp og ikke bruke opp perioden min unødvendig... jeg var sykmeldt for stress. (PTSD) . Leder viste ikke diagnose, men tror NAV dama så det. Anonymkode: 88e5a...328
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg har, men kun med leder og NAV. Grudde meg fælt. Helt bortkastet energi. Navdama foreslo 100 % sykmelding. jeg hadde hatt gradert. Hun sa det var viktig jeg fikk hvilt meg helt opp og ikke bruke opp perioden min unødvendig... jeg var sykmeldt for stress. (PTSD) . Leder viste ikke diagnose, men tror NAV dama så det. Anonymkode: 88e5a...328 Navdama vet jo diagnose. Anonymkode: b66bf...05a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Min erfaring er at det gikk greit, det var omtrent min eneste kontakt med Nav utenom på nett. Jeg grudde meg litt, synes det var litt ubehagelig at møtet var på et møterom på legekontoret. Og legen min tråkket litt over kanten og fortalte noe hun ikke skulle ha sagt, men jeg overlevde det. Anonymkode: b66bf...05a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 Bare et pliktløp. Det skjer ingenting spesielt der. Du trenger å være sykemeldt?...ok. Har du en plan sammen med lege? Ok. Adjø Anonymkode: 3414a...139
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 Jeg har en lege som ikke er helt ok. Jeg går til samtaler på dps så er de som følger meg opp. Legen har skrevet sykemelding ut fra hva jeg har sagt jeg trenger. Vet liksom ikke helt hvor jeg har han. Leder presser stadig på og ville helst hatt meg i jobb for flere måneder siden. HI Anonymkode: 9952f...d15
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 Må dessverre si at alle møtene var en pest og en plage. Stadig nye saksbehandlere, håpløs måte å lage avtaler på, lite forståelse for at diagnosen ikke var noe jeg selv kunne rette på. Arbeidsgiver var i en periode representert ved en nestleder på jobben, ikke verken selve sjefen eller den som var min nærmeste leder. Han nestlederen var en tokig idiot. Hans forslag til "tilpassing" var å komme med flere oppgaver av den typen jeg IKKE, absolutt IKKE kunne påta meg, og når jeg sa at det var en dårlig idé, ville han hver eneste gang overtale meg til å "prøve litt". For jeg kunne jo umulig vite om det kanskje plutselig ville funke.... Anonymkode: ed39e...689
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #12 Skrevet 21. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har en lege som ikke er helt ok. Jeg går til samtaler på dps så er de som følger meg opp. Legen har skrevet sykemelding ut fra hva jeg har sagt jeg trenger. Vet liksom ikke helt hvor jeg har han. Leder presser stadig på og ville helst hatt meg i jobb for flere måneder siden. HI Anonymkode: 9952f...d15 Legen min fortalte at han har taushetsplikt, og kunne bare fortelle om helsetilstanden min dersom jeg godkjenner det. Arbeidsgiver har ikke rett til å vite hva som plager deg, men trenger å vite hva du klarer å gjøre av arbeid for å kunne tilrettelegge. Eneste legen min sa på møtet var at jeg kunne starte så smått å jobbe om jeg fikk tilrettelagt arbeidstiden min, og kun jobbe dagtid. Siden legen din ikke kjenner så godt til dine problem, er det ikke sikkert han sier så mye. Møtet går ut på å finne ut om arbeidsstedet har mulighet til å tilrettelegge for at du skal kunne komme raskest mulig tilbake i jobb, basert på hva du klarer å gjøre. F.eks. kortere arbeidsdager eller bare gjøre enkelte oppgaver. At arbeidsgiver vil ha deg tilbake i jobb så raskt som mulig er forståelig, men totalt irrelevant (og veldig stressende...) Nav er vel der mest for det formelle, skriver referat fra møtet. Nav er opptatt av å gjøre sykemeldingsperioden kortest mulig, men de støtter seg til det legen skriver av dokumentasjon til dem, som sykemelding, oppfølgingsplan og evt begrunnelse for fritak fra aktivitetsplikt. Møtet skal ikke handle om sykdommen din eller hvilke plager du har i hverdagen, men om det finnes mulighet for å tilrettelegge på arbeidsstedet slik at du kan komme raskere tilbake i jobb. Anonymkode: f2827...180
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #13 Skrevet 21. september 2021 Hadde dialogmøte med NAV og leder. Gikk helt fint. Hadde hatt møte med leder på forhånd, Anonymkode: f6a21...0a4
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #14 Skrevet 21. september 2021 Det gikk helt fint. Om noe var det faktisk legen som holdt mest igjen på at det var viktig at jeg ikke begynte igjen på jobb for tidlig. Anonymkode: e6e41...76a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå