Gå til innhold

Hva slags blomst er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Tusenfryd har de store rabatter med denne, og den er så fin.

Regner med det er en type erteblomst, men hvilken? Er det frø jeg kan plante til våren eller små blomster man kjøper og setter ut?

Jeg vil ha sånne i hagen til neste år 🙂

20210919_165042.jpg

Anonymkode: 79c73...911

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Levkøy

Anonymkode: 52d77...c53

Åh, den var jo kjempefin den også :) Nå gleder jeg meg til våren, må gå litt amok i frø tror jeg...

Men blomstene i Tusenfryd så mer ut som en slags lav erteblomst synes jeg.

Takk for hjelpen uansett.

Hi

Skrevet
<3 mine søte små<3 skrev (3 minutter siden):

Løvemunn

Nå måtte jeg google, for jeg trodde det var sånne lange stengler med blomster på. Men ser at de finnes i mange varianter. Kanskje det kan være en av de gitt...?

Jeg elsker blomster, utvalget er jo grenseløst :)

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Åh, den var jo kjempefin den også :) Nå gleder jeg meg til våren, må gå litt amok i frø tror jeg...

Men blomstene i Tusenfryd så mer ut som en slags lav erteblomst synes jeg.

Takk for hjelpen uansett.

Hi

Da er det nok løvemunn.

Anonymkode: 52d77...c53

Skrevet

Nå prøvde jeg den appen som artsbestemmer, Plantnet, og den sa også løvemunn.

Det lignet veldig på bildene som lå i arkivet der, og når jeg googler kan det godt stemme at det er en fargeblanding av det som var plantet i hele bedet der. Det var så fargesprakende og flott :)

Tusen takk dere, jeg tror jeg konkluderer med at det var løvemunn, og skriver det på lista over frø som skal kjøpes til sommeren.

Hi

Skrevet

Du får kjøpt flotte fargeblandete eller ensfargete frøposer med løvemunn, jeg vil anbefale å bestille fra www.impecta.no som er den helt nystartete norske søstersiden til svenske impecta.se - den beste frøleverandøren i Norden. Veldig mange av oss slutta å bestille fra impecta.se da tollsatser ble endret, så når de får denne norske siden på beina blir frølivet straks morsommere igjen.

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Du får kjøpt flotte fargeblandete eller ensfargete frøposer med løvemunn, jeg vil anbefale å bestille fra www.impecta.no som er den helt nystartete norske søstersiden til svenske impecta.se - den beste frøleverandøren i Norden. Veldig mange av oss slutta å bestille fra impecta.se da tollsatser ble endret, så når de får denne norske siden på beina blir frølivet straks morsommere igjen.

Hurra! Takk for opplysningen! 🙂 Da gleder jeg meg til våren! 

Anonymkode: bbcae...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...