Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Jeg har forsøkt flere ganger men merker at dette må jeg øve på. En ting er jo å kjøpe et skikkelig kvalitetsplagg som er pent brukt. Men feks brukt tøy fra H&M osv er jo ofte veldig slitent. Og det selges mye slikt tøy. I tillegg så tar jeg jo alltid lukttest. Og lukten i mye brukt tøy er avskrekkende. Hva er ditt beste tips når man handler brukt? Hva, hvor osv. Anonymkode: ae8d9...af6
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Jeg handler brukt tøy når det er noe jeg leter etter, oppretter gjerne et finn-søk eller sjekker finn om det er noe. Nå sist trengte jeg en kjole. Jeg ønsket en lang kjole og søkte litt rundt på finn. Endte opp med en nydelig kjole i silke til en brøkdel av nypris. Kjøpte en drakt på Fretex her om dagen, også, rimelig merke men helt ubrukt. Det må være god kvalitet og røykfritt hvis jeg skal kjøpe. Anonymkode: 938ac...511
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg handler brukt tøy når det er noe jeg leter etter, oppretter gjerne et finn-søk eller sjekker finn om det er noe. Nå sist trengte jeg en kjole. Jeg ønsket en lang kjole og søkte litt rundt på finn. Endte opp med en nydelig kjole i silke til en brøkdel av nypris. Kjøpte en drakt på Fretex her om dagen, også, rimelig merke men helt ubrukt. Det må være god kvalitet og røykfritt hvis jeg skal kjøpe. Anonymkode: 938ac...511 Ja, det må være god kvalitet. Jeg synes det er så mye halvslitt tøy. Jeg orker ikke å bruke tøy som har fått bruksslitasje av andre enn meg. Var på klesbyttedag for en måned siden. Så utrolig mye tøy jeg definerer som godt brukt. Klesbyttedag skal man ta med tøy man egentlig har lyst å bruke men ikke passer. Man tar ikke med den slitte chiffontoppen som har mistet litt fasong du ikke vil bruke selv? Eller er jeg bare veldig pirkete? Anonymkode: ae8d9...af6
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Jeg kjøper nesten bare brukt. Kjøper merker som jeg liker. Og i kvalitetsstoffer På klesbyttedager synes jeg man kan ha med seg alt. Det som blir til overs går til fretex. Den enes søppel kan være den andres gull. Anonymkode: fad83...db9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Ikke så ofte. Pentøy er enkelt. Det kjøper jeg "ofte" brukt. Det samme med turtøy, men begge deler holder jo veldig lenge sæ det er ikke ofte jeg trenger noe. Jeg skulle gjerne kjøpt mer hverdagstøy brukt, men der synes jeg det er veldig vanskelig å finne noe som passer meg akkurat når jeg trenger det. Dermed blir det som regel til at jeg kjøper det nytt. Anonymkode: 56a7f...296
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Jeg kjøper dyre kvalitetsklær brukt. Søker på eksklusive merker eller stoffer som silke, kasjmir + størrelsen min. Har kjøpt helt utrolig fine ting. Kjøper også dyrt kvalitetstøy til barna på Finn. Jeg prøver å handle minst mulig på billigkjeder av miljøhensyn, men noen ganger kjøper jeg basics på HM eller Cubus. Ville ikke kjøpt brukte klær fra billigkjedene, lite å spare og sjeldent det holder seg pent. Anonymkode: 1c223...61c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Ja, dyre kvalitetsklær. Kjøper på Finn.no - selger der iblant også. Anonymkode: 8c525...e4b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 Ja, jeg handler på uff, fretex og loppemarked. Kjøper jakker, vesker, kjoler, skjørt mv. Men ikke basics. Strømpebukser, undertøy, t-skjorter sokker, joggebukser og treningstøy kjøper jeg nytt. Anonymkode: aac85...8e0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 Nei, aldri Anonymkode: e644a...d74
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 Nei, aldri. Jeg klarer faktisk ikke. Men jeg selger klær da. Anonymkode: 993a2...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå