Gå til innhold

Du som har opplevd blødningsforstyrrelser etter covid-vaksina... Har det retta seg?

Anbefalte innlegg

Milfy Way skrev (På 27.10.2021 den 12.54):

Nei. Men problemet er at akkurat DENNE bivirkningen bagatelliseres og fornektes, mens flere andre bivirkninger, som langvarig hodepine og hjerteposebetennelse, er blitt anerkjent og advart om offentlig. Får man blødningsforstyrrelser, så vil ikke legen henvise videre til gynekolog fordi "det er jo bivirkning av vaksinen", mens vaksineprodusenten og helsemyndigheter sier at det IKKE er en bivirkning. Altså, er det ingen som bryr seg om kvinnehelse opp i det hele, de er BARE opptatt av at vaksinen er viktig og positiv. Hva hindrer legene fra å henvise kvinnene videre til spesialist for å finne ut hva det kan skyldes? Hvis man verken undersøker eller henviser videre, vil man jo ikke finne ut hvor farlig eller ufarlig bivirkningen er. Fordi det er kvinnehelse, og ingen bryr seg om kvinner går rundt og blør i månedsvis. Fordi "kvinner blør". 

Hei, dette STEMMER IKKE. Blødningsforstyrrelser har blitt skrevet om i flere aviser over hele verden. Forskere undersøker nå sammenhengen til hvorfor. Problemet med blødningsforstyrrelser er at det er uklart hvorfor det skjer og hvor mye. For eks ei venninna av meg hadde for ca 15 år siden en episode hvor hun nesten blødde ihjel pga mensen. Fikk kraftig mestruasjonsblødning, ble innlagt, måtte få blod osv. Det samme skjedde etter koronavaksinen nå, men så blir spørsmålet: Har hun (eller de som opplever disse blødningene, fravær av mensen osv) noe som ligger i bunn? Altså kan det være endometriose? Adenomyose? Myomer? Ting som ikke er oppdaget, men som slår ut pga en vaksine. Og så må jeg si en ting som avisene/mediene IKKE har nevnt med ett ord her i landet, og det er at flere kvinner over hele verden rapporterte om blødningsforstyrrelser ETTER selve covid INFEKSJONEN, altså ikke vaksinen. Les her;

COVID Changed the Way We Bleed: Women Call For Research on Impact (thequint.com)

Husk at vaksinene har en del av viruset med seg for å presentere dette til ditt immunforsvar og deretter reagerer ditt immunforsvar, men vaksinen gir betydelig mindre alvorlige symptomer kontra selve viruset. Jeg opplevde kronisk trøtthet i to uker og massive blodmerker etter vaksinen, men det gikk over. Så tenkte jeg; Hva hvis jeg hadde fått selve viruset? I ukontrollert mengde av "virusload" og fått hjerneblødning? Eller kronisk utmattelsessyndrom? ...

Mitt råd er les mer, se til andre deler av verden!!! Mange der ute er IKKE vaksinert, og de opplever ting. Som for eksempel kronisk hodepine, mens noen som ble vaksinert fikk heftig hodepine som gikk over. Spørsmålet blir da: Hva er selve viruset og responsen av vårt immunforsvar på viruset? Og hva er bivirkninger og ugunstig effekt av vaksinene? Og som det ser ut til så gir selve covid infeksjonen blødningsforstyrrelser. Og siden du og jeg og alle andre som fikk vaksinen fikk presentert en del av viruset med seg så fikk vi en reaksjon, men mulig at du hadde fått en enda mer alvorlig reaksjon hvis du ikke fikk vaksinen som for eksempel de kvinnene rapporterer i den artikkelen. Problemet er selve infeksjonen eller viruset. Ingen vet hva det vil gjøre med oss på sikt, fordi vi har aldri hatt ett slikt virus før. Det som er dumt er at vi på godt norsk skiller ikke mellom side effect (bivirkning = forventet reaksjon, kan både være terapeutisk eller skadelig som for eksempel blodfortynnende) og adverse effect (ugunstig effekt = skadelig, uønsket effekt som kan hindre behandlingen og føre til flere komplikasjoner). 

Men ja, men fokus på kvinnehelse og mer fokus på forskning av kvinnelige problemer!!!

Anonymkode: c97c0...a16

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hei, dette STEMMER IKKE. Blødningsforstyrrelser har blitt skrevet om i flere aviser over hele verden. Forskere undersøker nå sammenhengen til hvorfor. Problemet med blødningsforstyrrelser er at det er uklart hvorfor det skjer og hvor mye. For eks ei venninna av meg hadde for ca 15 år siden en episode hvor hun nesten blødde ihjel pga mensen. Fikk kraftig mestruasjonsblødning, ble innlagt, måtte få blod osv. Det samme skjedde etter koronavaksinen nå, men så blir spørsmålet: Har hun (eller de som opplever disse blødningene, fravær av mensen osv) noe som ligger i bunn? Altså kan det være endometriose? Adenomyose? Myomer? Ting som ikke er oppdaget, men som slår ut pga en vaksine. Og så må jeg si en ting som avisene/mediene IKKE har nevnt med ett ord her i landet, og det er at flere kvinner over hele verden rapporterte om blødningsforstyrrelser ETTER selve covid INFEKSJONEN, altså ikke vaksinen. Les her;

COVID Changed the Way We Bleed: Women Call For Research on Impact (thequint.com)

Husk at vaksinene har en del av viruset med seg for å presentere dette til ditt immunforsvar og deretter reagerer ditt immunforsvar, men vaksinen gir betydelig mindre alvorlige symptomer kontra selve viruset. Jeg opplevde kronisk trøtthet i to uker og massive blodmerker etter vaksinen, men det gikk over. Så tenkte jeg; Hva hvis jeg hadde fått selve viruset? I ukontrollert mengde av "virusload" og fått hjerneblødning? Eller kronisk utmattelsessyndrom? ...

Mitt råd er les mer, se til andre deler av verden!!! Mange der ute er IKKE vaksinert, og de opplever ting. Som for eksempel kronisk hodepine, mens noen som ble vaksinert fikk heftig hodepine som gikk over. Spørsmålet blir da: Hva er selve viruset og responsen av vårt immunforsvar på viruset? Og hva er bivirkninger og ugunstig effekt av vaksinene? Og som det ser ut til så gir selve covid infeksjonen blødningsforstyrrelser. Og siden du og jeg og alle andre som fikk vaksinen fikk presentert en del av viruset med seg så fikk vi en reaksjon, men mulig at du hadde fått en enda mer alvorlig reaksjon hvis du ikke fikk vaksinen som for eksempel de kvinnene rapporterer i den artikkelen. Problemet er selve infeksjonen eller viruset. Ingen vet hva det vil gjøre med oss på sikt, fordi vi har aldri hatt ett slikt virus før. Det som er dumt er at vi på godt norsk skiller ikke mellom side effect (bivirkning = forventet reaksjon, kan både være terapeutisk eller skadelig som for eksempel blodfortynnende) og adverse effect (ugunstig effekt = skadelig, uønsket effekt som kan hindre behandlingen og føre til flere komplikasjoner). 

Men ja, men fokus på kvinnehelse og mer fokus på forskning av kvinnelige problemer!!!

Anonymkode: c97c0...a16

Det du sier stemmer ikke. Det er skrevet i norsk media om at unge mennesker ofte reagerer sterkere på vaksinen enn de hadde reagert på covid. De som har sterkt immunforsvar reagerer mye sterkere enn de med svakt immunforsvar. Så det er ingen korrelasjon mellom bivirkningene av vaksinen og sykdommen. Med din logikk hadde eldre hatt flest bivirkninger av vaksinen. I realiteten har de minst bivirkninger av alle grupper.

Og forskjellen på det din venninne opplevde før korona og det som kvinner opplever nå, er at før korona så ble man sendt videre til spesialist. Nå får man beskjed om at det sannsynligvis skyldes vaksinen og sendt hjem med jerntabletter.

Derfor rapporterer kvinner om flere bivirkninger av vaksiner (forskning.no)

Her ser du at kvinner opplever flere bivirkninger fordi de har sterkere immunforsvar enn menn. Derfor blir flere menn enn kvinner alvorlig syke eller dør: 3 forklaringer: Derfor dør flest menn av koronavirus | illvit.no

Så korrelasjonen er motsatt - hvis du har store bivirkninger etter vaksinen, har du mest sannsynlig veldig sterkt immunforsvar og hadde tålt sykdommen godt. Jeg har selv veldig sterkt immunforsvar og tålte ikke vaksinen i det hele tatt. Moren min, med like sterkt immunforsvar, hadde korona uten å merke det (fikk det før det var tilbud til henne om vaksine). 

Endret av Milfy Way
Anonym bruker skrev (På 21.10.2021 den 11.26):

Dere andre som utviklet blødningsforstyrrelser; hvilken vaksine fikk dere? Jeg fikk Moderna. 

Anonymkode: 8f4c0...51d

Jeg tok Moderna, og blør i ca 2 uker, så ikke på en uke, så 2 uker igjen. Men er bare 1,5 mnd siden jeg var fullvaksinert, så håper det snart kan gi seg. 

Anonymkode: e45c6...bcd

• Opprett ny...