Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Dersom du måtte vært alenemor, hva er maksgrensa for hvor mange barn du kunne hatt 100% omsorg for alene? Anonymkode: a4a68...7bf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dersom du måtte vært alenemor, hva er maksgrensa for hvor mange barn du kunne hatt 100% omsorg for alene? Anonymkode: a4a68...7bf Jeg har fire barn og jeg hadde ikke fått alle sammen om jeg ikke mente at jeg kunne ta meg av alle sammen alene. De er relativt spredt i alder, noe som er veldig relevant, alderen altså. Jeg hadde nok ikke taklet fire barnehagebarn så derfor har vi heller ikke så tette barn. Anonymkode: 3c047...ea6
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Jeg har ett og kunne ikke tenke meg å være alene med flere. Anonymkode: 87e5a...c06
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Jeg har to. En av de med adhd. Er alene. Det går såvidt. Kommer ikke til å få flere barn. Anonymkode: 788aa...2e1
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Det blir jo litt vanskelig å svare på når man ikke har prøvd, men jeg ville nok klart meg alene med de fire barna våre om jeg måtte, selv om to har en del utfordringer. Jeg håper jo likevel at jeg slipper. Anonymkode: d8a79...836
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Har vært helt alene med 2, begge med diagnoser. Det har gått, men flere ville jeg ikke hatt. Anonymkode: 57f08...3e4
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 Jeg er alene med 3 barnehage barn. Og 1 større barn. Det fungerer ikke Anonymkode: 77480...487
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 To. Derfor stoppa eg på to. Det finst ikkje garantiar i livet, og eg tenker det er greit å ikkje få fleire enn ein både kan forsørge og yte omsorg for aleine. Men det er klart at livet kan gi deg ein på trynet på måtar ein ikkje kan ta høgde for uansett. Anonymkode: 226ed...736
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 Jeg har 3, men har bare hatt ett boende hos meg annenhver uke. Ett år hadde jeg to annenhver uke. Har ikke prøvd å ha 3 annenhver uke, men hadde nok gått det og Anonymkode: 7d432...0f4
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 Jeg har vært alenemamma for ett barn siden han ble født,nå er han 10 år. Har veldig lyst på ett barn til men frykten er å bli alenemamma for to. Jeg vet at jeg hadde klart det,men ønsker helst ikke aleneansvaret for to. Anonymkode: 0894f...be4
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 Det var da et fryktelig merkelig spørsmål, er ingen (foruten de som velger å få barn alene med donor) som planlegger å bli alenemor. Vi har 3 barn og skal ikke ha flere, så det er grensen min Anonymkode: 055c0...53e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 Min max er 2 barn, både i forholdet/ ekteskapet jeg er i og evt om jeg skulle bli alene om omsorgen. Mye kan jo skje, sykdom etc, en bekjent fikk hjerneslag og selv om han overlevde vil han aldri kunne levere i bhg, kjøre bil etc igjen. Min mann ville max klart de to vi har… Anonymkode: 11752...c21
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 Jeg er 100% alene om to små, kunne nok klart en til, men det er ikke en aktuell problemstilling. Anonymkode: c2006...efd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 Jeg er gift og venter nr. 4. Må nok pent holde ut i ekteskapet. Hvis ikke klarer man stort sett det man må i livet. De er spredt i alder da. Anonymkode: 75671...4a6
Pobie Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 Jeg har tre tette og hadde klart meg fint alene med dem. Men ideelt skulle jeg ikke hatt mer enn to hvis jeg var alene.
Luksusdyret Skrevet 19. september 2021 #16 Skrevet 19. september 2021 Har vært alene med 4 stk i nesten tre år. Eller, de minste hadde jeg cirka 60-70 prosent av tiden, og de eldste på fulltid. Er nå gift, så ikke alene lenger. Men da jeg var det, så gikk det veldig fint. Det kan ha noe med at jeg ikke er så avhengig av mye sosial omgang, TV-serier og sånt. Er veldig hjemmekjær, og alle hobbyene mine kan utøves hjemme. Og selvfølgelig er det lettere og mer koselig å være to
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #17 Skrevet 19. september 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): Har vært alene med 4 stk i nesten tre år. Eller, de minste hadde jeg cirka 60-70 prosent av tiden, og de eldste på fulltid. Er nå gift, så ikke alene lenger. Men da jeg var det, så gikk det veldig fint. Det kan ha noe med at jeg ikke er så avhengig av mye sosial omgang, TV-serier og sånt. Er veldig hjemmekjær, og alle hobbyene mine kan utøves hjemme. Og selvfølgelig er det lettere og mer koselig å være to Alder på barna når du var alene? Hvor traff du ny mann hvis du bare var hjemme? Anonymkode: 77480...487
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #18 Skrevet 20. september 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg har fire barn og jeg hadde ikke fått alle sammen om jeg ikke mente at jeg kunne ta meg av alle sammen alene. De er relativt spredt i alder, noe som er veldig relevant, alderen altså. Jeg hadde nok ikke taklet fire barnehagebarn så derfor har vi heller ikke så tette barn. Anonymkode: 3c047...ea6 Gjelder det også dersom du blir kronisk syk og mister 50% av kapasiteten din? Anonymkode: 31f09...e61
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #19 Skrevet 20. september 2021 Hadde 3 barn 100% i besten to år. Eldste med ADHD. Det gikk fint det. Men kronisk sykdom gjorde det vanskelig for meg å delta på ting som lekser, så det måtte en del samtaler med skolen til før det ble optimalt. Anonymkode: 31f09...e61
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #20 Skrevet 20. september 2021 Jeg var alene med 3 barn i flere år i barnehage/skolealder da jeg traff en ny, men dette forholdet varte ikke av uike årsaker. Men nestemann jeg traff har jeg vært gift med i 12 år De to mennene stilte aldri spm ved at jeg var alenemor for 3 og var knakene kjekke på hver sin måte og absolutt ikke dømmende! De fleste menn og kvinner bryr seg ikke om hvor mange barn en har så lenge de er og blir lykkelig med vedkommende. Ps jeg hadde barna 80 % , gikk på skole, jobbet , og fulgte opp idretten deres som en normalt oppegående forelder. Anonymkode: 0736e...34a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #21 Skrevet 20. september 2021 Jeg har fire barn og hadde selvfølgelig klart å håndtere det om jeg ble alene, man klarer det man må klare. Men man kan jo ikke planlegge livet sitt etter alle mulige hvisomatte, dersomatte. Ja, man kan bli alene, man kan miste jobben, man kan bli syk og ufør osv osv osv. Men man planlegger da ikke etter det Man håndterer det om man kommer i situasjonen, men man planlegger etter hvordan hverdagen er i dag. Anonymkode: 97cbd...fe7
Luksusdyret Skrevet 20. september 2021 #22 Skrevet 20. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har fire barn og hadde selvfølgelig klart å håndtere det om jeg ble alene, man klarer det man må klare. Men man kan jo ikke planlegge livet sitt etter alle mulige hvisomatte, dersomatte. Ja, man kan bli alene, man kan miste jobben, man kan bli syk og ufør osv osv osv. Men man planlegger da ikke etter det Man håndterer det om man kommer i situasjonen, men man planlegger etter hvordan hverdagen er i dag. Anonymkode: 97cbd...fe7 Hadde alle planlagt etter alle mulige eventualiteter, ville ingen ha fått barn overhodet.
Luksusdyret Skrevet 20. september 2021 #23 Skrevet 20. september 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Alder på barna når du var alene? Hvor traff du ny mann hvis du bare var hjemme? Anonymkode: 77480...487 Fra 6 til 14. Traff mannen på nett.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #24 Skrevet 20. september 2021 Å tenke gjennom om man har kapasitet til å følge opp og forsørge barna i tilfelle brudd eller dødsfall er faktisk noen av eventualitetene man MÅ tenke gjennom. Fallhøyden er for stor til å feile der. Anonymkode: a0382...680
Luksusdyret Skrevet 20. september 2021 #25 Skrevet 20. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Å tenke gjennom om man har kapasitet til å følge opp og forsørge barna i tilfelle brudd eller dødsfall er faktisk noen av eventualitetene man MÅ tenke gjennom. Fallhøyden er for stor til å feile der. Anonymkode: a0382...680 Selvfølgelig. Men problemet er at det kan komme eventualiteter man ikke har tenkt på. Slik det for eksempel har vært under korona, da grensene ble stengt også for den nærmeste familien, mange mistet sine trygge jobber med høy lønn, dagpenger uteble i flere måneder på grunn av enorm pågang hos NAV, og det er ingen flere alternative jobber å oppdrive i samme bransje. Dette har aldri skjedd etter andre verdenskrig og noe som ingen kunne eller burde ha regnet med. Man kan heller ikke ta høyde for andre ekstreme ting, for eksempel at man havner i bilulykke sammen med mannen der han dør og hun blir til grønnsak. For øvrig er det langt under halvparten av befolkningen som greier å forsørge flere enn ett barn på en inntekt uten støtte fra staten. Tjener man under gjennomsnittslønnen, så sliter man.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå